Na de bouw van een splitboard volgens NoMad principe, is het tijd voor een ander koppel concept.
Ik wil het bestaande board niet recht, maar met een sinus in 2 delen zagen.
Met een decoupeerzaag moet dat lukken.
Vervolgens wil ik vanaf het vaste deel tot de helft van de sinus een glasmat lamineren. Beide halve boards krijgen dan een dunne laag aan de boven en onderzijde. Als de boards in elkaar geschoven worden, stoten deze lagen tegen elkaar. Er vormt zich dus een rechte naad van het laminaat.
Sorry, maar beter kan ik het niet uitleggen
Ik hoop dat als ik met ca. 400gram de laag lamineer, de boel sterk genoeg is.
Het enige is dan dat ik moet voorkomen dat de 2 delen uit elkaar schuiven. Hiervoor zou ik een stripje kunnen plaatsen wat in beide delen geschroefd wordt, of alsnog een kort stukje topdeck kunnen gebruiken.
De sinus wordt 20cm top-top dus het board van 130cm wordt 2 delen van 75cm tgv de halve sinus van 10cm per helft. De sinus wordt ca. 12 cm lang, waardoor ik 2,5 sinus kan zagen. De plattere rail kan ik waarschijnlijk niet versterken.
. De rand van de sinus (ca. 3mm) wil ik met epoxy + glasknipsel versterken.
Het board is een jaime pro uit 2006; heeft een schuimkern, de rails zijn ca. 5mm de rest is ca. 20mm dik.
Ik hoop dat er bouwers zijn die mijn verhaal begrijpen en ook enig idee hebben van de sterkte van de gekozen constructie en de uitvoerbaarheid van mijn idee.
Graag opmerkingen.....