forex kern?????

Flakkee Local

Mei 27, 2006, 04:26:44
edit2Rapporteer  
Heeft iemand al eens geprobeert de ondersre laag corecel te vervangen voor forex.

Wij zaten met dit idee in ons kop omdat je dan al een mooie rail hebt op de goeie dikte.

Kan dit???????

Zou het veel invloed hebben op het board????

Ik heb het wel over een formica/PBT boards.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Mei 27, 2006, 04:37:49
edit2Rapporteer  
Hm, snap niet helemaal wat je ermee wilt bereiken want volgens mij is forex behoorlijk zwaar en als je je rail niet goed op dikte krijgt doe je toch echt iets verkeerd want met een rand forex van 1-2cm om heel je core heen geplakt heb je toch exact hetzelfde effect, of zie ik dat verkeerd?
flyingkite

Antwoord #2 Mei 27, 2006, 05:13:12
edit2Rapporteer  
Hm, snap niet helemaal wat je ermee wilt bereiken want volgens mij is forex behoorlijk zwaar en als je je rail niet goed op dikte krijgt doe je toch echt iets verkeerd want met een rand forex van 1-2cm om heel je core heen geplakt heb je toch exact hetzelfde effect, of zie ik dat verkeerd?
hmm zocht al naar de juiste bewoording en dit is hem helemaal Evan, hoogstens kan ik me nog voorstellen dat een rand rondom uit 1 stuk een ietsie pietsie sterker is maar volgens mij heeft elevations methode met 4 stroken en 4 nietjes hem nog nooit teleur gesteld Wink
Flakkee Local

Antwoord #3 Mei 27, 2006, 18:43:31
edit2Rapporteer  
Ik heb nu een rand van 1,5 cm uitgesneden in de vorm van de outline.

Maar mijn corecell is dikker dan mijn forex, ik zit nu te dubben hoe ik het eraan moet plakken omdat koud op elkaar denk ik niet stevig is.

Kun je uitleggen hoe jij dat met die nietjes doet????
of andere tips???
waveke

Antwoord #4 Mei 27, 2006, 19:24:06
edit2Rapporteer  
heb deze week 2 forex rails op mekaar geplakt met epoxy ,deze met een houte balk samen gepersd en een dag laten drogen. ziet er uitstekend uit Nu nog afwachten hoe goed forex te frase is.
snip

Antwoord #5 Mei 28, 2006, 00:12:18
edit2Rapporteer  
ja maar hoe plak je die forex dan tegen je corecell gewoon wat epoxy er tussen een ff aandrukken en klaar lijkt me niet echt  heel er stevig
knar

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 28, 2006, 01:29:11
edit2Rapporteer  
Die verbinding hoeft ook niet stevig te zijn. Zelfs als het niet aan elkaar vastzit zou dat niet zo erg zijn.

Het is belangrijk dat het forex en de kern goed vastzitten aan het laminaat eronder en erboven. Het laninaat en (formica of zo als je dat gebruikt) houden de boel bij elkaar en geven sterkte.
Elevation

Antwoord #7 Mei 29, 2006, 14:32:34
edit2Rapporteer  
als je je outline van corecell of pvc klaar heb shape je je dek gelijk maar alvast grof, lamineer je de onderkant alvast en legt daarna je forex,  wat je van te voren hebt gezaagd netjes op maat hebt gemaakt, en aan elkaar hebt geniet, eromheen. zorge dat je al het forex goued schuurt, dan hecht het optimaal aan je laminaat. Daarna dek shapen..

zoals knar al zegt zit het forex uiteindelijk gewoon verlijmd tussen twee lagen ( laminaat, hpl of wat je ook gebruikt ).

ik zet soms de zijkanten ook nog ff vast met nietjes van 4 of 6 mm in forex in schuim.. niet te lange nietjes gebruiken want die schiet je dan door je formica.

forex kern is zeer nutteloos, 1.5 of 1 cm is wat je voor je rail nodig hebt, tips zou ik 4 cm maken, of 5 cm als je een boad boven de 128 wilt bouwen, meest schuimplaten zin als je ze effectief ( lees in de breedte ) wilt gebruiken, maar 120 of 121..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.