lay-up voor lichtweer board?

knar

Geen avatar

November 28, 2006, 05:15:06
edit2Rapporteer  
Ik wil een board voor weinig wind gaan maken. Zoiets als een iets verlengde Spleene Session ca 150x43cm.

Omdat het board nogal breed en lang is, wil ik een soort step-cap constructie gebruiken.
Board wordt in het midden ca 12mm dik en aan de randen en bij de tips veel dunner.

Ik heb nog één plaat hpl staan die groot genoeg is voor de bodem. Die gebruik ik om een stevig geheel te krijgen zodat ik schuim+rails makkeliijk kan shapen (met de hand).
Bodem, tussenlaag, schuim en side walls wil ik eerst in mijn vaccuumtafel op elkaar lijmen (met concaafje)
Daarna shapen en inserts.
Dan het houten dek en glas erop.

In plaats van schuim zou ik twee lagen triplex kunnen gebruiken en het HPL kunnen weglaten, maar ik weet niet goed hoe ik dan de sidewalls op hun plaats houd tijdesn het shapen

Sidewals weglaten en glas om te randen vouwen vind ik geen optie; heb ik al eens gedaan en vind ik teveel geklooi.

Wat denken jullie hiervan?
Zou het board sterk en stijf genoeg zijn? Dikte 12mm en een concaaf.
Suggesties om het anders te doen zonder HPL?
waveke

Antwoord #1 November 28, 2006, 14:59:16
edit2Rapporteer  
ik neem voor de kern 2x 7 mm platen en geen triplex.
als sidewalls neem ik ook forex en die blijft mooi op zijn plaats liggen als je eerst de onderkant lamineerd,dan pas shape.
Flakkee Local

Antwoord #2 November 28, 2006, 18:58:24
edit2Rapporteer  
Snij je die forex in de outline van het board of gewoon twee rechte strippen en die buig je om de outline van de kern heen??????????
knar

Geen avatar

Antwoord #3 November 28, 2006, 19:31:25
edit2Rapporteer  
Snij je die forex in de outline van het board of gewoon twee rechte strippen en die buig je om de outline van de kern heen??????????

Ik zaag stroken van ca 2 cm breed  met een decoupeerzaag in de vorm van de outline.
Elevation

Antwoord #4 November 28, 2006, 19:39:56
edit2Rapporteer  
zou het je persoonlijk afraden, zou met stroken werken van max 1.5 cm breed, alleen tips kan je wel cm 3 breed houden, forex hecht alleen als je het goed ontvet en schuurt, dus zou zo min mogelijk gebruiken, aan je core hecht alles perfect..
GjT

Antwoord #5 November 29, 2006, 02:33:03
edit2Rapporteer  

Heb bij eerste boardje met Forex in de vorm van de outline gezaagd. Dit is niet nodig en kost ook onnodig veel Forex.

Bij boardje wat ik nu aan het maken ben heb ik rechte stroken van 15mm gezaaagd, die ik met schroefjes op een stuk MDF heb geschroeft tegen de kern aan. Beetje epoxy met earosil ertussen en vast zit ie.

GrGjT
knar

Geen avatar

Antwoord #6 December 01, 2006, 18:08:54
edit2Rapporteer  
Goeie tip.

Dat het veel forex kost valt trouwens wel mee. Alleen bij de eerste strip verspil je materiaal maar daarna vallen ze in elkaar.

Zou de lay-up zwaar genoeg zijn?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.