kitesurfen makkelijk......

Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
December 27, 2006, 14:42:09
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

in topic van 12 jarige jongen(eerste lezz, Timmie to Himmie)  antwoord iemand dat hij het maar gewoon moet doen want zo moeilijk is het allemaal niet....
Ik vind dit ronduit belachelijk om te zeggen want kitesurfen is wel moeilijk. ListenToMe
Let wel deze jongen die aangeeft lessen te willen nemen is "pas 12 jaar".Straks gaat dit kereltje nog zonder les proberen en dan gaat er wederom iemand in de fout.
Nogmaals, vertel iemand die gaat beginnen met Kitesurfen nooit dat het makkelijk is!!
De beginner in kwestie gaat ooit een keer met 6, 7 bft varen en dan komt het er op aan wat je geleerd hebt tijdens en ná de lessen. dan blijkt vaak dat het toch wel moeilijk is. (en gevaarlijk kan zijn)

gegroet.

FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #1 December 27, 2006, 15:44:48
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

in topic van 12 jarige jongen(eerste lezz, Timmie to Himmie)  antwoord iemand dat hij het maar gewoon moet doen want zo moeilijk is het allemaal niet....
Ik vind dit ronduit belachelijk om te zeggen want kitesurfen is wel moeilijk. ListenToMe
Let wel deze jongen die aangeeft lessen te willen nemen is "pas 12 jaar".Straks gaat dit kereltje nog zonder les proberen en dan gaat er wederom iemand in de fout.
Nogmaals, vertel iemand die gaat beginnen met Kitesurfen nooit dat het makkelijk is!!
De beginner in kwestie gaat ooit een keer met 6, 7 bft varen en dan komt het er op aan wat je geleerd hebt tijdens en ná de lessen. dan blijkt vaak dat het toch wel moeilijk is. (en gevaarlijk kan zijn)

gegroet.

Sluit ik me volledig bij aan. Is waanzin om een kind van 12 te vertellen "dat het allemaal zo moeilijk niet is". Gaat gewoon nergens over.
Jolien.

Antwoord #2 December 27, 2006, 15:53:09
edit2Rapporteer  
idd, dat ventje is zo verstandig om les te nemen, komt er iemand t uit z'n hoofd praten... Slimmmm  *dus niet*
GEWOON LES NEMEN
stefan232
Gast
Antwoord #3 December 27, 2006, 16:01:38
edit2Rapporteer  
Wel les nemen ja!  nog wel 2 ook als het nodig is.

Maar het varen zelf (waterstarten, varen springen etc. etc.) vond/vind ik ook niet moeilijk.

Niet vergeleken met windsurfen/ golfsurfen/ skateboarden.
diederik

Antwoord #4 December 27, 2006, 16:27:36
edit2Rapporteer  
daar gaan we weer...lekker preken met zn allen
slufterhufters.com

Antwoord #5 December 27, 2006, 16:43:32
edit2Rapporteer  
Kiten is in de beginfase moeilijk.
Je moet verschillende handelingen tegelijk doen, van alles is de kitecontrole het moeilijkst.

Als je heen en weer kan varen wil nog niet zeggen dat je goed kan kiten.

Bij kiten komt veel verantwoording kijken, naar jezelf en anderen.

Kiten kan een gevaarlijke sport zijn!

Een goede kiter is iemand die in elke omstandigheid zijn kite kan herstarten.
Kan kiten vanaf 4bf tot 7bf en daarbij zijn kite goed kan controleren.
Op zee in de golven, met stromming kan omgaan, op binnenwater met soms zeer choppie water kan omgaan.
De windrichtingen voor kitespots goed weet zodat hij verantwoord kan kiten, niet met schuin aflandige wind bv.
Hulpvaardig is naar mede kiters toe.
Zijn grenzen weet, dus niet met een 12m in een dikke 6bf gaan kiten.

En dan heb je nog een hele kleine groep kiters die echt kunnen kiten, zoals Ruben, Kevin, Youri, Roy, Stephan.

Les nemen bij een goede kiteschool is gewoon ontzettend belangrijk!
Voor de rest ligt het helemaal in je eigen handen hoe goed jij wilt worden met kiten...

nepke1
Gast
Antwoord #6 December 28, 2006, 00:48:13
edit2Rapporteer  
Zitten jullie allemaal bij de politie of zo?
Schei nou toch eens een keer uit, stelletje sepkezen
Idefixe

Antwoord #7 December 28, 2006, 00:58:23
edit2Rapporteer  
Ja Nepke helemaal gelijk joh! Af en toe iemand dood, hier en daar wat mensen die met de ambulance zijn afgevoerd. Overal ambtenaren die staan te roepen dat kitesurfen helemaal verboden moet worden. Helemaal niets om je druk over te maken..................
Geronimo79

Antwoord #8 December 28, 2006, 01:19:23
edit2Rapporteer  
hoowww... Ik bedoelde niet geen les nemen!!!! Juist wel! ik bedoelde, als je die kite in je klauwen hebt tijdens de les. gewoon doen! niet te veel miepen over angsten.. (heb ik wel gedaan en bleek niet echt nodig te zijn) en is ook zonde van het lesgeld. als je daar over gaat miepen..

Ik ben juist voorstander van lessen! ik was één van die mensen die een kitelicentie wel een goed idee vond.

En wat betrefd niet moeilijk.. neej als je de goede tips gehad hebt is het helemaal niet zo moeilijk. jah je moet blijven opletten en geen domme dingen doen. Maar met een zooi goede lessen is het niet moeilijk.

Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn. Ik blijf erbij het is geen moeilijke sport, wel relatief gevaarlijk en ik vind dat lessen verplicht zouden moeten zijn. Voor je een kite mag kopen eerst een bewijs van deelname van lessen zou moeten hebben..
Al ben ik nu wel behoorlijk hypocriet, want zelf heb ik ook maar anderhalve les gehad.. maar daarvoor neem ik wel overal de tijd voor en doe het echt stapje voor stapje om alles goed onder controle te houden. En ik heb m'n eigen kites ook wel.

Dus sorry als het verkeerd overkwam.. maar bedoelde het eigenlijk goed.
marc010

Antwoord #9 December 28, 2006, 02:04:10
edit2Rapporteer  
Die jongen heeft al ervaring met matrasvliegers.  Hij stelt een vraag op het forum.  helemaal goed!! Als hij ook nog goede tips  krijgt, dan kan hij straks op een veilige en leuke manier kennis maken met deze sport. Opmerkingen als:Gewoon doen, zo moeilijk is het allemaal niet.. (ben er net zelf achter) Huh heeft hij dus helemaal niets aan.

Voor het lessen kun je er wel voor zorgen dat je niet voor verassingen komt te staan, instruktievideo kijken, sporten zoals skate(snow)boaden,zwemmen, en powerkiten helpen echt.

En leren kitesurfen is moeilijk. Een klein foutje of verkeerde inschatting en het is einde verhaal. Zag laatst ook klein ventje(+-12j) met z'n broer kiten op een superkitespot met rete harde wind.Als je je koppie erbij hou, kan iedereen leren kiten.
Hessel

Antwoord #10 December 28, 2006, 02:57:46
edit2Rapporteer  
FF over die video´s; wat is  nou een goede intsructie video die in Nederland te bestellen is? Eentje die nog goed nieuw is, dus niet eentje die uitlegt hoe je een c-quad  optuigt, maar eentje waarin ook bv. bows worden gebruikt. En ondertiteling is wel handig, maar als je zo een goede weet maar die heeft geen ondertiteling is het ook neit verschrikkelijk, mijn engels is wel  aardig. Ik heb zelf namelijk al gezocht maar ik kon nou niet echt makkelijk een recente gode instrcutie video vinden.
Kaya

Geen avatar

Antwoord #11 December 28, 2006, 03:30:03
edit2Rapporteer  
hoi allemaal,
Ik ben het eens met al die mensen die kitelessen aanraden; maar....
Heb zelf al heel veel les gehad in verschillende scholen (NKV, IKO, zonder licentie), in verschillende landen en zelfs in verschillende talen. (Ja, ik vind kitesurfen helemaal niet makkelijk maar wel zalig!!! YeSS)
Maar het viel me op dat de kwaliteit van al die scholen en lesgevers enorm verschilt en het maakt niet eens uit of de school erkent is of niet. M'n eerste lessen heb ik gehad bij een NKV-erkende school. Daar mocht ik meteen leren waterstarten omdat het zijdelings bodydraggen nog niet goed ging. QR hebben we nooit gebruikt, heb het op m'n eentje af en toe geoefend. Barcontrole met 1 hand? Nooit geleerd, fatsoenlijk bodydraggen heb ik dankzij een dvd geleerd, idem voor de voorrangsregels, heb leren waterstarten (of toch een poging) met supervlagerige wind van 28 knts (de wind viel soms plots weg en dan kwam ie weer), kan je wel zeggen dat ik dat niet leuk vond (dat was een iko-school) en ik kan nog wel even doorgaan.

Mijn conclusie:  ListenToMe neem die lessen, ze zijn superbelangrijk maar informeer ook bij andere kiters, lees, bekijk dvd's en overschat jezelf niet.
greetz
Petteflat

Antwoord #12 December 28, 2006, 03:45:18
edit2Rapporteer  
Scuba diving (duiken) is niet moeilijk. Wel gevaarlijk als je niet weet wat je doet.
Kitesurfen: same same (but different).
Geronimo79

Antwoord #13 December 28, 2006, 05:04:04
edit2Rapporteer  
jah dat vind ik wel bagger... scholen zijn niet echt jovel als ik alles moet geloven wat er verteld word.. er zijn een paar goede leraren.. maar ook heeeeeel veel slechte..
ik moet eerlijk zeggen dat ik het meeste geleerd heb van vrienden en andere kitemaatjes.
Belly ItW

Antwoord #14 December 28, 2006, 07:11:52
edit2Rapporteer  
jongens hoe vaak heeft er al een onderwerp als dit op het forum gestaan we weten allemaal al wel hoe we er over denken
michiel v geel

Antwoord #15 December 28, 2006, 07:25:54
edit2Rapporteer  
het ligd er ook aan of je er aanleg voor hebt kiten is gewon een sport waar je veel inzichtelijk vermogen voor nodig hebt (golven zien aankomen en hoe ze komen wat ze doen etc). de een kan dat wel de ander niet bij de eerste zal het 1 week duren voordat hiji een waterstart doet bij een ander 2 jaar  so what. gewoon igg 1 les nemen kijken hoe het gaat vaar jij al bijna weg en denk je die kite onder controle te hebben (critisch kijken) is er niks aan de hand. maar ben je niet 100% zeker dat je de volgende keer zonder leraar helemaal in je uppie zo kan wegvaren zou ik zeker nog een les erbij nemen heb het zelfniet gedaan heb er zeker spijt van.
Naish........what else???

Antwoord #16 December 28, 2006, 08:21:14
edit2Rapporteer  
Veel mensen denken dat je na 1 les kan kiten, die indruk wordt ook wel een beetje door dit soort forum's en kitescholen gewekt. Als je tijdens je eerste les je eerste meters maakt mag je heel blij zijn, na deze eerste les weet je gewoon dus nog niks, de meeste weten niet eens hoe je je lijnen vast moet knopen, dus maar ff bij een andere kite kijken hoe het moet. Op zich is het heel begrijpelijk dat je niet alles al weet en dat geeft ook niet! Hulp van een kitebuddy met ervaring is goed voor je veiligheid (en die van anderen) en bevordelijk voor je leertempo!!
Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.