richard
|
Bij de laatste keer knapte een lijntje van de backline ( waar Ed ff een padvinder platknoop in knalde zodat ik alsnog door kon gaan ) dus ben al een uur bezig te achterhalen of het gerepareerd kan worden of dat ik nieuwe achterlijnen moet bestellen, maar niemand lijkt te weten of bij een set achterlijnen ook de backline adjustment strap geleverd wordt, want juist deze is bij de bar afgebroken. Een bandit fanaat hier die dit toevallig weet ???
|
|
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Horst was echt lekker vandaag, wind zat mee, jammer van het hoge helmpjes / kamikaze gehalte.. iedereen ging wel lekker los vanmiddag! hing zelfs nog een helix in de bomen
@Richard haal een stukkie dynema voor een paar euro en knopen maar! elke fatsoenlijke zeilshop heeft dat, moet geen probleem zijn in den haag denk ik?
|
|
|
Lieketjee
|
@ richard: Ik heb precies hetzelfde gehad vorig jaar en ik heb bij Natural High bij brouwersdam een nieuw setje gehaald...ze hadden het gewoon liggen! koste inderdaad rond de 30 euro..beetje eraf kletsen kan altijd!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Reed langs Horst, was vanavond niets meer van over. Echter de afgelopen dagen in Groningen geweest en compleet gek geworden. Gewoon dikke 18 tot 20kn Helaas moest ik er werken...
|
|
|
richard
|
@lieke&bricktop: thanx voor de tips. Ik ga ze morgen even nabellen !
@ed: dat had ik gehoopt maar die lijn zit helemaal gestikt aan die backline verstel strap, dus als ik een oplossing kan krijgen voor 30 euries heb ik het liefst 'the real thing'. Heb genoten van die downwinder. Als nog een keertje zo'n windje staat ga ik graag nog een keertje mee.
edit Bricktop: deze toch->F-One Bandit III Leader Lines for 45cm Control Bar
|
|
|
|
|
ROBST3R
|
windguru zegt tegen mij 8 knopen maandag
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Dan is jou guru kapot of je hebt hem op m/s staan.
|
|
|
ROBST3R
|
mjah zal wel kapot zijn dan!
|
|
|
rocket man
|
op WGpro heb ik voor maandag 13 knopen in de aanbieding, wie meer??
|
|
|
|
|
richard
|
Vanmiddag even bij Natural High langsgereden. Gelukkig hadden ze nog 1 back leader line liggen van een setje van de bandit. Het mag dus weer gaan waaien wat mij betreft.
Ook nog heel even de low-end uitgeprobeerd met de FS maar met 7,5 knoop gaat m'n flysurfer gewoon backstallen. Ik kon hem amper in de lucht houden, laat staan mee varen. Nee, met m'n 83kg hou ik het erop dat 10 knoop nodig heb icm de flyboard. De windrange die de fabrikant opgeeft is altijd de meeste gunstige en uitgaand van lichtere riders waarschijnlijk.
Zaterdagmiddag tikt ie net de 11knoop aan dus dan ga ik het weer proberen.
|
|
|
rocket man
|
k'heb het gevoel dat de windranges baseren op een lichtgewicht van 50k. Schiet nie op met m'n 95k icm met stromimg op de noordzee, 16kn is m'n absolute minimum, dan wel stroming tegen...
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
was het maar 8 bft. @ Olten, waar haal je die wind vandaan?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ook nog heel even de low-end uitgeprobeerd met de FS maar met 7,5 knoop gaat m'n flysurfer gewoon backstallen. Ik kon hem amper in de lucht houden, laat staan mee varen. Nee, met m'n 83kg hou ik het erop dat 10 knoop nodig heb icm de flyboard. De windrange die de fabrikant opgeeft is altijd de meeste gunstige en uitgaand van lichtere riders waarschijnlijk richard: door mijn ervaring met foils denk ik toch echt dat 8kn voor jou met je door serieus haalbaar moet zijn. dat stallen betekent dat je teveel powered. zo'n ding moet op gang komen waarna je veel trekkracht krijgt (moet eerst een portie schijnbare wind genereren). dat is echt afwijkend van een le die gelijk al druk kan genereren. zou het graag met je willen proberen ;-) vandaag kans op wind vanmiddag. niet opgegeven, maar boven strand/duinen is het de hele dag al zonovergoten. kans op thermiek + matig N-windje aanwezig. morgen warmer dus nog meer kans...
|
|
|
Ed.
|
O. heeft gelijk, morgenmiddag gaat het wel lekker waaien hoor, je moet er alleen even op wachten.. Heb zelfs nog wat hoop voor vanmiddag..
|
|
|
drifter
|
ed jij hebt niet zoveel wind nodig, jij loopt over water.
kun je ook beetje air pakken met dat boardje?
|
|
|
surfing28
|
Hoop echt dat het vandaag nog wat wordt, en anders leg ik me bij jullie expertise neer en ga voor morgen... @ Ed en The O, waar kan ik morgen een nat pak halen ??
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Eind van de middag een kleine kans op minimale wind. Ga het in de gaten houden, misschien een waveboard sessie pakken ergens...
|
|
|
Ed.
|
ed jij hebt niet zoveel wind nodig, jij loopt over water.
kun je ook beetje air pakken met dat boardje?
Kan wel een beetje springen, maar dan moet ik wel echt lekker water hebben, heel vlak of kleine golfjes. Blijft wel lastig om met board goed omhoog te komen. Pik hem volgende keer ff van me zou ik zeggen! @remco, wij gaan morgenmiddag naar het autostrand, ga mijn neefje van 9 eens aan de 7m hangen, die is zijn c-quadje helemaal zat. jammer eigenlijk, omdat het denk ik echt een ideaal downwinder-windje wordt..
|
|
|