snip
|
ik heb de 131 en vind het een super boardje moest in het begin wel even wennen want hij ligt best vast op het water. maar na er een paar keer op gevaren te hebben was ik er helemaal tevreden over. Super pop dat is echt sick. verder vond ik hem in het begin wel is happen in choppy water maar daar wen je aan en nu heb ik er eigenlijk nooit meer last van. landingen zijn ook lekker stabiel en de footpads en straps zijn super.
|
|
|
VincentC
|
Heb hem zelf ook gehad, boardje is vrij hard en is erg wennen. Boardje is vrij stuiterig en hapt inderdaad vrij snel, maar dat is vooral wennen. Vaar nu de Takoon Karma 129x38 2007, vergelijkbare eigenschappen als de Thorn3, maar minder stijf dus gaat fijner door chop heen en hapt minder.
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
ik vaar dus nog de wat oudere thorn 2006, die qua outline best op de 2007 lijkt. Board is heerlijk op smooth water. Maar is behoorlijk stijf en knalt niet lekker door chop heen, veel druk op je achterste voet is noodzakelijk.
|
|
|
Morres
|
131 kot bij windsurf.de trouwens maar 399
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Voor iemand met 70kg is een 131cm misschien niet wat groot? Thorn 2007 komt bij Nobile uit de fabriek.
Ik neem aan dat je een freestyle boardje zoekt, dan is de 2007 666 in maatje 129x39cm ook een aanrader. Ik weeg ook 72kg en die maat is super voor me. Net als wat ik van de Thorn 2007 begrijp een technisch boardje waar je wel een beetje voor moet kunnen varen, maar dan krijg je ook veel terug.
Zoek je een relax boardje om te cruisen, dan zijn er denk ik betere boardjes voor je, en zou ik een freestyle boardje zoals de Thorn links laten liggen.
|
|
|
Lex
|
Thorn 128 is super . Boardje moet je inderdaad leren varen, maar als je dat eenmaal kan haal je er zoo veel uit! Pop is amazing...stuiteren heb ik geen last van en vaar toch altijd op oostvoorne, wat ook erg choppy kan zijn. Proberen mag altijd..ben elk weekend dat het waait meestal op oostvoorne..just give me a call! . Jij moet zeker de 128 nemen, weeg zelf 68.
|
|
|
Jolien.
|
Mooi Lex! Dan wil ik hm zeker is een keertje proberen!
|
|
|
|
Jolien.
|
Windsurf 399, maar das een 131 surfpirates 490.
Wacht tot de 2008 boards uitzijn, dan zal de prijs wel ietsje zakken. Moet t toch allemaal van mn bijbaantje betalen
|
|
|
VincentC
|
2008 boards zijn al uit. Vriend van me kreeg hem bij surfpirates al aangeboden voor minder dan 399 (2007 dan he)
|
|
|
Lex
|
ik had hem bij surfpirates voor 465 2 maandjes geleden ofzo..
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
Super board Had hiervoor de MC queen '06 maar de Thorn voeld veel ''minder houterig'' aan. Verder heb ik van het habben weinig last maar vaar dan ook hoofdzakelijk op horst Gewoon een top boardje kopen dus (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
FLOF
|
Ik vaar nu een paar weken op de nieuwe Thorn, de 128, hiervoor de oude gehad (129). Verschil is dat de nieuwe beter popt, de oude wilde nog wel een beetje 'plakken'. Happen heb ik persoonlijk geen last van, terwijl ik alleen maar op zee vaar. Kwestie van goed op je board staan (beetje achterop dus). Afwerking is top, mooie stevige voetbanden, zitten comfortabel.
Dat ik geen last heb van happen wil overigens niets zeggen, net wat je gewend bent. Is wel een board voor de iets gevorderde kiter denk ik, hoewel ik het nieuwe model vergevingsgezinder vind dan het oude.
Have fun.
|
|
|
Tom
|
leuk als je garantie gevallentje heb net als bij die 555 hé
|
|
|
Geen
|
leuk als je garantie gevallentje heb net als bij die 555 hé Hé gaan w enou lopen pesten haha, ik heb ze net gemaild, bennog wachtend op een antwoord:P
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Tom staat vrij alleen met z'n gezeik over DE shops, genoeg testimonials hier die het omgekeerde bewijzen. En al duurt het een week, er is toch geen zak wind.
|
|
|
Jolien.
|
Is de North Jaime wat allrounder?
|
|
|