Watertemperatuur

Poke

Januari 17, 2008, 23:22:54
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Is het een beetje te doen nu op het water? Heb eind november voor het laatst gekite, na 1,5 uur kiten gingen de meeste mensen het water uit. Had gewoon een cap en handschoenen aan. Is het momenteel te doen op Bloemendaal en Zandvoort. Wil er dit weekend weer heen.

Gr poke
VincentC

Antwoord #1 Januari 17, 2008, 23:24:18
edit2Rapporteer  
Ik heb van het weekend gevaren op Wijk aan Zee urenlang, cap afgedaan na een half uurtje, handschoentjes waren toch nog wel nodig maar is in ieder geval meer dan prima te doen =)
Poke

Antwoord #2 Januari 17, 2008, 23:30:02
edit2Rapporteer  
ok thanx!!!!!
Idefixe

Antwoord #3 Januari 17, 2008, 23:50:23
edit2Rapporteer  
het water op zee blijft in het najaar/winter wat langer warm , koelt minder snel af dan het binnenwater. Zodra de lucht temp. weer een beetje omhoog gaat wordt het water in het binnenland wel weer sneller warm. Door de hoge temp van de afgelopen dagen is het verschil een flink stuk kleiner geworden. Het zeewater zit nu over het algemeen op zo'n 6 tot 8 Gr C. en op de ondiepe stukken IJsselmeer wordt nu zo'n 6 Gr C. gemeten. Als we straks weer een paar koude dagen krijgen zul je zien dat de watertemp. op het binnenwater weer als een idioot naar beneden gaat. Vanaf midden maart ( zo'n beetje) is het over het algemeen op het binnenwater weer een stukje  warmer dan op zee. ( afhankelijk van de lucht temp. dan hè)
Poke

Antwoord #4 Januari 17, 2008, 23:54:31
edit2Rapporteer  
He Idefixe,

Die theorie kende ik al. Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Ik vroeg me alleen af of het nu een beetje te doen is op zee. Heb in de afgelopen 3 jaar nog niet echt in de winter gevaren, vandaar.

Gr
Idefixe

Antwoord #5 Januari 18, 2008, 00:50:15
edit2Rapporteer  
Voor wat betreft je vraag : is het nu al te doen op het water? kan geen mens voor jou  een zinnig antwoord geven. Da's nu eenmaal puur persoonlijk. Zelf ervaren dus.  Grin
Joris

Antwoord #6 Januari 18, 2008, 07:33:35
edit2Rapporteer  
KOUD!
R@bert

Antwoord #7 Januari 18, 2008, 07:34:55
edit2Rapporteer  
Ben nog niet gestopt...goed te doen. Behalve t aan-en-uitkleden, brrr...
Micky

Antwoord #8 Januari 18, 2008, 08:02:59
edit2Rapporteer  
Ben nog niet gestopt...goed te doen. Behalve t aan-en-uitkleden, brrr...

Ook daar krijg je hulp bij...  Tongue Grin of was Jacq dat nou....  Huh
Spoon

Antwoord #9 Januari 18, 2008, 16:02:15
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Is het een beetje te doen nu op het water? Heb eind november voor het laatst gekite, na 1,5 uur kiten gingen de meeste mensen het water uit. Had gewoon een cap en handschoenen aan. Is het momenteel te doen op Bloemendaal en Zandvoort. Wil er dit weekend weer heen.

Gr poke

ik was net als jou soort van gestopt tot vorige week...

het jeukte zo erg dat ik wel moest gaan en is me prima bevallen.. ik had dan wel een titanium neopreen shirt onder mn pak en schoenen, handschoenen en cap maar ik kreeg het pas koud bij het oprollen van mn kite...(ik dacht nog, maakt hier iedereen zich zo druk om? zo koud is het niet, totdat ik me moest uitkleden.. dat is naar)

het enige wat ik wel had was dat mn adem stokte op het moment dat er een golf in mn gezicht kwam...

ik zou het iig 1 keer proberen dan weet jet iig zeker..
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Januari 18, 2008, 16:16:43
edit2Rapporteer  
Ik kleed me thuis aan, alleen schoentjes en handschoenen op de parkeerplaats. Ook naar huis weer schoenen uit, gewone schoenen aan, vuiniszak op de zitting, badhandoek over de gehele stoel en verwarming op vol + airco aan!

Vooral als de luchttemperatuur rond de 5 graden is, hou je het zo beter vol.

Ik vind een cap echt een must met deze temperaturen. Vergeet niet dat niet de luchttemperatuur van belang is, maar de chill-factor (door de wind koel je snel af, waardoor de chill-factor de gevoelstemperatuur is. Die ligt een stuk lager dan de werkelijke temperatuur). 70% van je lichaamswarmte verlies je via je hoofd. Je kunt zonder kiten, maar dan moet je lichaam harder werken om je warm te houden.

Ik heb het nu al 4x 3,5-4 uur achter elkaar gekite op deze manier!
Spoon

Antwoord #11 Januari 18, 2008, 18:00:11
edit2Rapporteer  
in pak je auto in... opzich ook wel een manier Grin
misschien gewoon zon simpel trainnigspak eroverheen Grin

thnx Wink

cap is idd aanbevolen Grin....
ik kreeg het pas koud toen ik mn cap en handschoenen uitdeed...
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 Januari 18, 2008, 19:06:06
edit2Rapporteer  
in pak je auto in... opzich ook wel een manier Grin
misschien gewoon zon simpel trainnigspak eroverheen Grin

Vreemde blikken idd. in de file, en als ik hier in de straat uitstap zie je mensen hun ogen uit hun kop vallen. Pas als ik mijn board uit de achterbak haal begint er een lichtje te branden  loser

Je pak geeft veel vocht af, daarom een handdoek of een stof die veel water absorbeerd. Airco aan om het vele vocht af te voeren. Doe het al jaren. Zelfs naar de Grevelingen en terug vanuit regio Den Haag geen probleem!
a3ian

Antwoord #13 Januari 19, 2008, 08:16:06
edit2Rapporteer  
ik doe echt nooit mijn pak uit doe ik altijd thuis in de zomer en in de winter in het begin kijkt de hele buurt raar maar als die het een paar keer gezien heben vragen ze aleen of ik een leuke tijd heb gehad op het water en in de winter het comentaar dat het koud is en dat je kneter gek bent. kwa tempratuur sanp ik echt niet dat iedereen zo moeilijk doet
kitebart

Antwoord #14 Januari 19, 2008, 21:07:42
edit2Rapporteer  
Gewoon pak uitdoen zeg ik. Misschien twee minuten koud maar dan heb je wel lekker warme kleren aan, en droog ! Zo'n hele rit op een nat pak en natte handdoek zitten vind ik gewoon akelig  Sad
Vinni

Antwoord #15 Januari 19, 2008, 21:26:27
edit2Rapporteer  
Goed te doen hoor!
Laatst op het ijsselmeer 4 graden, zonder cap, was al goed te doen.
Nu is het al weer 6 graden, nog beter dus ThumpsUp
Jordi_1990

Antwoord #16 Januari 19, 2008, 21:27:25
edit2Rapporteer  
6? morgen 12!
Michiel.
Moderator

Antwoord #17 Januari 19, 2008, 21:37:07
edit2Rapporteer  
ik doe echt nooit mijn pak uit doe ik altijd thuis in de zomer en in de winter in het begin kijkt de hele buurt raar maar als die het een paar keer gezien heben vragen ze aleen of ik een leuke tijd heb gehad op het water en in de winter het comentaar dat het koud is en dat je kneter gek bent.

Zelfde reacties bij mij in de buurt  Grin

Gewoon pak uitdoen zeg ik. Misschien twee minuten koud maar dan heb je wel lekker warme kleren aan, en droog ! Zo'n hele rit op een nat pak en natte handdoek zitten vind ik gewoon akelig Sad

Ik weet niet wat voor pak jij hebt, maar nat is de mijne zeker niet dat het doorlekt door de handdoek, integendeel. En akelig, heerlijk warm zul je bedoelen! Je pak uittrekken duurt bij mij wel langer dan 2min, misschien ligt het daaraan  loser

Michiel.
Moderator

Antwoord #18 Januari 19, 2008, 21:38:36
edit2Rapporteer  
Goed te doen hoor!

Heb je het nu over de watertemp. of de luchttemp? Bij 4 graden buitenlucht ben je niet wijs om zonder cap te gaan varen!

Vandaag en morgen in shorty, 12 graden idd!
Vinni

Antwoord #19 Januari 20, 2008, 04:02:59
edit2Rapporteer  
6? morgen 12!

Goed te doen hoor!

Heb je het nu over de watertemp. of de luchttemp? Bij 4 graden buitenlucht ben je niet wijs om zonder cap te gaan varen!

Vandaag en morgen in shorty, 12 graden idd!

Ik bedoelde uiteraard de watertemperatuur ThumpsUp ThumpsUp
diederik

Antwoord #20 Januari 20, 2008, 06:10:13
edit2Rapporteer  
draag een jas over je wetsuit waardoor je op de kant geen last hebt van windchill...scheelt een hoop i.v.m. afkoelen...enneeeeh laagjes bouwen is warmer!

Ik vind het nog goed te doen....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.