piede
|
Die dd bar slijt een stuk sneller en zit meer poespas aan, dus ik zou voor een gewone shiftbar gaan... Tenzij je niet vaak kite en met 1 kite altijd wil kunnen varen! Maar dan koop je geen raven lijkt me.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
ik ga van het weekend een raven 3 12 m halen . nou vraag ik me af welke bar ik er het best bij zou kunnen nemen . de shift bar of de dd bar.neem aan dat ik met de dd bar de kite langer door kan varen meer depower heb.of zie ik dat verkeerd en de dd bar is dat het zelfde als de bar van de boxer sle 2007 met katrollen.graag advies .
De bar is zeker niet de zelfde als die van de Boxer 2007, op de Double Depower bar zit een katrol voor de 5de lijn. Als je tegen de stopper aan duwt trek je de 5de lijn aan en depowerd je kite verder als normaal. Maar het is wel veel meer slijtage gevoelig als een normale.
|
|
|
pim89
|
Ik vaar ook met raven3 en heb een shift bar en een dd bar. Gebruik eigenlijk alleen me shift bar. Als je een raven koopt moet je ook niet zeike om de depower.
|
|
|
[Pepper]
|
Je moet het DD systeem niet zien als een manier om ver gedepowered, langer door te kunnen varen. Ziet het zelf meer als een noodrem. Mocht je, om wat voor reden dan ook, korte tijd wat minder power willen dan druk je met de bar de rode stopper van je af waardoor de vijfde lijn wordt aangetrokken. Om het systeem te activeren moet je je armen wel behoorlijk strekken dus echt fijn varen is dat ook niet.
Systeem werkt verder prima en herstelt zichzelf. Vind het als extra veiligheid een goed werkende vinding.
|
|
|
Lex
|
Bozz helemaal gelijk, dus Piede je vergroot je bereik er niet mee hoor....
|
|
|
piede
|
Ik maak uit bovenstaande wel op dat je in de vlagen gewoon kunt blijven varen waar je met de gewone bar geen controle meer zou hebben. Dat zie ik zeker wel als een uitbreiding van het bereik. Want als 6bft waait, dan zitten er vaak wel vlagen van 7 tussen.
|
|
|
Lex
|
Kijk even naar het demonstratiefilmpje op www.naish.tv, bij action. , na activering zakt die ook naar de rand van het windvenster en kan je dus niet doorblijven varen. Het is echt bedoeld voor bijvoorbeeld een onverwachte harde vlaag.
|
|
|
piede
|
Dude! Je hebt gelijk! Ik wil nou niet ineens heel lelijk doen, maar wat een schijt systeem.... Als je dat nodig hebt voor de vlagen sta je echt met een te grote kite op het water! Zo'n bar wou ik niet hebben, want dan denk je dat je altijd het water op kan. + dat er wel erg veel lijntjes aan zitten.
|
|
|
Arnie26736
|
Als iemand nog een naish shift barretje ( 20 inch, lengte lijnen maakt niet uit) vanaf 2006 heeft liggen voor een leuk prijsje mail me; arnie26736@hotmail.com
|
|
|
Jacobus
|
Dude! Je hebt gelijk! Ik wil nou niet ineens heel lelijk doen, maar wat een schijt systeem.... Als je dat nodig hebt voor de vlagen sta je echt met een te grote kite op het water! Zo'n bar wou ik niet hebben, want dan denk je dat je altijd het water op kan. + dat er wel erg veel lijntjes aan zitten.
Hetzelfde als men denkt met bow kites die 100% depower hebben, die mensen zie je ook vaak met te grote kites op het water staan. Zo'n systeem zou je idd overmoedig kunnen maken, maar als je een beetje verstand hebt.... Maar Piede het systeem is niet schijt. Werkt wel mooi.
|
|
|
piede
|
Hetzelfde als men denkt met bow kites die 100% depower hebben, die mensen zie je ook vaak met te grote kites op het water staan. Zo'n systeem zou je idd overmoedig kunnen maken, maar als je een beetje verstand hebt.... Maar Piede het systeem is niet schijt. Werkt wel mooi. Zo denk je er niet meer over als voor de zoveelste keer iets moet vervangen, of als op zee een lijntje knapt
|
|
|
Lex
|
dat is met elk lijntje dat ergens door loopt, kite nu 1 seizoen met de dd-bar, nog niks hoeven te vervangen. Elke kite heeft slijtage, vervang je dat nie top tijd knapt er op zee een lijntje, doe je het wel op tijd, hoef je je nergens druk om te maken.
|
|
|
Jacobus
|
dat is met elk lijntje dat ergens door loopt, kite nu 1 seizoen met de dd-bar, nog niks hoeven te vervangen. Elke kite heeft slijtage, vervang je dat nie top tijd knapt er op zee een lijntje, doe je het wel op tijd, hoef je je nergens druk om te maken.
Ik heb het lijntje na een jaar ook nog niet hoeven te vervangen van mijn dd bar. Piede, spreek je uit ervaring...? Of heb je van horen zeggen? Volgens mij vaar jij helemaal geen Naish '07 c-shape kites.......
|
|
|
piede
|
Ik heb het lijntje na een jaar ook nog niet hoeven te vervangen van mijn dd bar. Piede, spreek je uit ervaring...? Of heb je van horen zeggen? Volgens mij vaar jij helemaal geen Naish '07 c-shape kites....... Tja, als je niet zo vaak kite...
|
|
|
Lex
|
Vaar elk weekend als het waait. Dus kom maar met meer argumenten waarom het zo waardeloos is.
|
|
|
fransie
|
neem de shift bar!!! en ruil die met mijn dd bar! wat een k*tbar is dat!! ik heb hem nou een jaar en al 3x is mijn dd power lijn gebroken !!! en je doet er helemaal niks mee!! ik vaar ook met een raven 3 maar neem echt die shift bar!! echt je hebt spijt als je die ddbar neemt!!
|
|
|
Jacobus
|
Ik heb het lijntje na een jaar ook nog niet hoeven te vervangen van mijn dd bar. Piede, spreek je uit ervaring...? Of heb je van horen zeggen? Volgens mij vaar jij helemaal geen Naish '07 c-shape kites....... Tja, als je niet zo vaak kite... Ik neem aan dat je jezelf bedoeld? neem de shift bar!!! en ruil die met mijn dd bar! wat een k*tbar is dat!! ik heb hem nou een jaar en al 3x is mijn dd power lijn gebroken !!! en je doet er helemaal niks mee!! ik vaar ook met een raven 3 maar neem echt die shift bar!! echt je hebt spijt als je die ddbar neemt!!
Ik heb beide bars en mijn shift bar is eerder gesneuveld. Geen lijntjes, maar het lusje (blauw) waarmee je je kite weer powerd. Zit vast met een plastic ringetje en deze is geknapt. De shift bar heb ik niet vaker dan mijn dd bar gebruikt....... Ach het wordt nu een welles nietes verhaal, het is een feit dat je vaak hoort dat het lijntje van dd bar snel KAN slijten, maar dat ervaart dus niet iedereen.
|
|
|
Lex
|
Inderdaad, snel het water op iedereen
|
|
|
audi
|
als het lijntje breekt kan je nog rustig de hele dag door varen. je kite blijft gewoon stuuren en je merkt er verder niets van. het lijnte is snel te vervangen door een iets dikker lijntje de kosten van dit neiuwe lijnje zijn nagenoeg niets(kreeg de mijne van mijn surf shop voor nop).
|
|
|
mikejw
|
DD is een prima bar met 1 groot nadeel, als je de leash aan de 5de lijn vastmaakt en je verliest je bar kan je gaan zwemmen want je lijnen krijg je niet meer goed (= me nu al meerdere malen overkomen). Tuurlijk is het een optie om de leash aan de depower loop vast te maken maar als je een nieuwe uitgehaakte trick probeert (mn bij kiteloops) is het veiliger om aan je 5de lijn vast te zitten. Heb zelf vertevigde dd lijn gemaakt gaat nu niet meer kapot!
|
|
|