*Maximus*
|
boll? wat bedoel je daar mee? want in elk board zit een kromming (rocker)
|
|
|
Bandiet
Geen avatar
|
jah hoe zal ik het zeggen, door de concave aan de onderkant is de bovekant bol in de breedte, zoals dit bovenkant---> ( <---- de concave, is moeilijk uitgelegt maarja, snap je me?
|
|
|
snip
|
dat is inderdaad lastig maar is het zoveel dat je bindingen niet passen? volgens mij moet dit namelijk wel gaan en anders moet je de plate van je bindingen beetje aanpassen op 1 of andere manier. Of wat misschien ook nog kan is zoeken naar een wakeboard met een bol deck en kijken welke bindingen hier op kunnen succes er mee.
|
|
|
Lex
|
Gewoon je pads erop schroeven/lijmen, maakt niet uit als ze niet helemaal plat op het board komen, als je erop gaat varen komen ze dan wel op het board door je eigen gewicht.
|
|
|
Bandiet
Geen avatar
|
nja tis nu dat als ik de bindingen monteer dat de bindingen los staan, plooien ze naar voor en naar achter, naar gelang waar je kracht zet (enkel of tenen) en als de plate afbreekt,of je trekt je inserts uit je plank heb je niks meer, en ook geen gerantie..
@ lex, met pads heb ik er geen problemen mee hoor, enkel met bindingen..
|
|
|
Lex
|
Mmm..ik snap er weinig van moet ik zeggen. Als je er echt niet uitkomt bij de shop waar je hem hebt gekocht met je board langsgaan . Succes!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Welk boardje heb je dan In principe heeft elk board een zekere ronding op het dek die hol is. Ik heb een seizoen op een F-one boardje gevaren (speciaal gemaakt voor WAKEBOARDbindingen, dat wel) en dat ging prima
|
|
|
roeb
Gast
|
Anders maak je even een foto
|
|
|
Bandiet
Geen avatar
|
boardje ligt aan zee dus kan geen foto maken.. ik heb een oude carved popper xt, die lekker wite is gespoten en nu vol reclame hangt voor de sponser.. hehe.. njah tis zo dat als ik de bindingen vast zet met de bouten, dan heb ik openingen onder men hiel en tenen.. zodat als ik kracht zet op men hiel, men hele binding naar benden dus, en de voetplaat plooi, en gevolg kan zijn dat het af breekt..
|
|
|
Morres
|
Gast, wat een zinnen maak jij...????
Neem gewoon dikkere footpads, opgelost
|
|
|
Bandiet
Geen avatar
|
laat maar ook hangen, maak in het weekend maar fotos, dan zal je het wel verstaan het gaat over WAKEBOARD BINDINGEN!! geen pads, maak dan wel een nieuwe topic aan
|
|
|
Lex
|
Ja ik moet zeggen dat ik dat ook pas later begreep, dan sluit ik me helemaal aan bij Snip.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik had dat wel door, dat komt weer helemaal terug van weggeweest Die Carved boardjes zie ik vaak in kb.de met WAKEBOARD bindingen uitgerust, dus het lijkt me niet zo'n heel groot probleem. Over hoeveel speling hebben we het? Kan nooit meer zijn dan een paar mm. Die bindingplaten zijn meestal van kunststof of alu, en vervormen ook wel een beetje. Zorg wel voor de juiste schroeven met vooral speciale ringen die de spanning beter over een groter opp. verdelen. Als het goed is heb je die bij de bindingen gekregen.
|
|
|
Morres
|
Ok, je bent dus bang dat je je inserts/plate molt door het hefboom effect doordat je plate recht is en je board bol. Dan is dat me eindelijk duidelijk, nieuw topic lijkt me niet nodig trouwens.
|
|
|
|
Morres
|
KAn je er niet gewoon iets onder doen zodat de plate niet meer 'wipt'? Denk trouwens dat het echt niet hard loopt, je plate/inserts verbibsen. Als je met kiten bodydraggen met je voeten in de straps vooruit wordt gesleurd krijgen je inserts heel wat te verwerken, met bindingen is dat niet anders, uit eindelijkt komt de kracht toch op de inserts
|
|
|
manu
|
elke "goede" plate is voorzien van rubber/foam of what ever...mijn dek is ook rond en de escalade past er makkelijk op...daarvoor had ik de union, de brunotti en een Nice binding...bij geeneen en probleem gehad..
|
|
|
Bandiet
Geen avatar
|
voila, heb de fotos toegevoeg van wat ik bedoel... heb al gebprobeert met oude pads in stukjes er onder te steken, maar vanaf ik er in stap in de binding,dan geweegt men plaat en men binding nog.. dus wat kan ik nog doen?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Zo, dat is nog eens een ruimte Zo zie je maar, een foto zegt meer als 1000 woorden Volgens mij is het een custom Carved boardje, en die hebben zo´n holling omdat ze echt de surfboard bouwwijze hebben. Dit gaat zeker problemen geven Zowiezo heb je zo geen boardgevoel wat juist een meerwaarde is met bindingen (ik denk stilletjes aan ook weer eens met bindingen te gaan varen, was toch wel vet) Tja, hoe moet je dit nu oplossen? Ik ben bang dat je de ondergrond vlak moet maken door er wat foam met glasvezel erop de lamineren, zodat je een vlakke vloer krijgt. Erg veel werk, en je boardje wordt er niet mooier op, plus zoals zo vaak bij een kiteboard waar je wakeboardbindingen opzet verandert het de flex waarschijnlijk negatief. Die escalades hebben geen old-skool ronde grondplaat, waardoor je betere flex behoud. De meeste wakeboardbindingen hebben dat helaas wel.
|
|
|