naish raven of best waroo??

Joy.H

Juni 26, 2008, 07:36:18
edit2Rapporteer  
hey,
ik ben van plan om in de zomervakantie eens te gaan kijken voor een naish raven 1 of 2 (waarschijnlijk 2) of een best waroo.
maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen voor welke kite ik zal gaan en heb de zoekfunctie op het forum gebruikt en heb veel info over beide kites gelezen.
ik zoek in mijn nieuwe kite van rond de 12m2 (weeg 80 kilo en wil hem aan zee deze op vakantie gaan gebruiken) de volgende punten:
-gebruiksvriendelijk (dus niet keihard afstraffen bij een kleinfoutje..)
-veel lift en hangtime aangezien ik meer van hoog en lang hou en beetje oldskool en niet zo'n freestyler ben Tongue
-lekkere depower maar geen aan/uit effect.
-vlaagbestendig
-makkelijk te herstarten
-goede upwind performance
-goede slijtvaste kite

nou is de vraag wat raden jullie mij aan?
ik ben een redelijk gevorderde kiter maar nog niet zo thuis in de tricks (jumps en grabs ben ik nu vooral mee bezig)
en ja ik weet dat het kompleet verschillende kites zijn maar toch zou ik graag wat meningen/ adviezen horen. Tongue

alvast bedankt voor de moeite ThumpsUp Joepie

Geronimo79

Antwoord #1 Juni 26, 2008, 08:15:55
edit2Rapporteer  
ik lees toch echt gewoon waroo hoor.... niet zo moeilijk.

Kite is gebruiksvriendelijk, vind em super makkelijk. en straft zeker niet hard af. Raven een stuk meer. Kite heeft een hele fijne hangtime, maar dat heeft de raven ook. maar iets minder.
Hoog gaat prima, al verwacht ik dat de raven iets hoger kan gaan. Maar hangt meer af van je kunnen.
Depower is goed, en ik vind dat de waroo het goed opbouwt, aan uit effect jah.. als je de bar maar genoeg heen en weer schuift. dan wel. maar bij gewoon varen, heb je best een goede speling op de bar zitten voor je echt aan uit hebt.
waroo is vlaagbestendig. goed te herstarten.
Upwind.. SLE dus eigenlijk automatisch al goed. Waroo 07 en 08 zijn fuckeduck sterk.

Raven III komt wel meer in de buurt van de waroo in alles. maar goed moet het budget wel toelaten.

zoalsje het er hebt staan, zeg ik zonder vorm van twijfel waroo 11m 07 liefst 08. (maakt nogal wat uit kwa extra lowend, en snelheid)
Van je FS afgevallen????

ow en om nog een kite in de beschouwing te drukken. Eclipse Nano 9m. Lowend is 12 knopen en highend 25. (doet me denken aan een bandit 11m) Nanos schijnen nog eens erg snel te zijn. En ze zijn erg sterk gebouwd. (Ben het toevallig Grin aan het opzoeken geweest vanmiddag vanwege werkgerelateerde bezigheden)

(zo goed morrie?)
Joy.H

Antwoord #2 Juni 26, 2008, 17:31:29
edit2Rapporteer  
hey geronimo! bedankt voor het antwoord hier heb ik veel aan.
en nee ben niet van mijn FS afgevallen alleen soms wil je toch ff iets anders en dan is een fijne tubekite toch ff lekker beulen Joepie ThumpsUp Tongue kun je ook wle met de speed maar da  anders.. Wink
hoezo zo goed morrie? schater schater

ik hoor toch graag wat meer meningen en ervaringen Wink ThumpsUp

en als het een waroo wordt wordt het toch helaas de 06 i.v.m. budget ThumpDown
Geronimo79

Antwoord #3 Juni 26, 2008, 18:17:04
edit2Rapporteer  
Ehmmz.. je weet dat een 2e hands waroo 11m 07 niet veel meer mag kosten dan 400 compleet. gezien ze nieuw 400 KO kosten.

Maar goed een waroo 06 is fijn, denk alleen dat de raven II het niet veel slechter doet, alleen zal die je wat harder en sneller afstraffen. De raven II werd mij in ieder geval afgeraden als semi-beginner.
Joy.H

Antwoord #4 Juni 26, 2008, 21:59:50
edit2Rapporteer  
ok thnx ik ga eens ff rondkijken ThumpsUp
maar ging de 2006 pf 2007 versie niet snel kapot zoals ik eerder hier gelezen had in een topic?
gr.Joy
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Juni 26, 2008, 23:12:01
edit2Rapporteer  
Idd 2006 was minder....2007 is prima! Dus toch maar wat meer uitgeven (is ook niet heel veel...).

Met mn 75 kg vaar ik die lekker van 15-25 knopen.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 Juni 26, 2008, 23:59:43
edit2Rapporteer  
Mijn advies is 11 of 13 waroo.
Zelf heb ik 9 en 13.
Joy.H

Antwoord #7 Juni 27, 2008, 01:51:10
edit2Rapporteer  
ok thnx voor de adviezen ThumpsUp
Papa

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 27, 2008, 01:58:07
edit2Rapporteer  
Voor 1 kite neem een 11m. Anders beginnen met 9m. Adviseer wel om min 2007 kite te kopen... Kwalitatief stuk beter. Kijk even bij boardsports.nl die heeft nu mooie aanbiedingen...
diederik

Antwoord #9 Juni 27, 2008, 02:35:27
edit2Rapporteer  
ligt ook aan je eisen qua windrange...ik heb zelf zowel de waroo 2007 als de nemesis 2008 als de raven II gevaren...moeilijke keuze en heel slecht te vergelijken.

Persoonlijk zou ik voor de raven II gaan, ik vond de waroos 2007 echt bagger, indirect bargevoel, veeeeeeel powerverlies in het bochtenwerk en best een aan/uit gevoel. Wel een huge windrange, hoog springen en lang hangen...desondanks voelde het gewoon niet lekker, kom van traditionele c-kites.

De RavenII vond ik erg stabiel, constante en goed doseerbare krachtopbouw, uitstekende pop, big air en hangen maar, ook de stuursnelheid was voor een 12 goed, maar niet overdreven hoog. Zeker geen aan uit gevoel en veel power in de bochtjes.

Vaar nu nemesissen 2008, geen opa gevoel meer zoals met de waroo 2007 maar gewoon een brute kite die niet onder doet voor een c.

PS...ga voor de raven!
Joy.H

Antwoord #10 Juni 27, 2008, 03:20:09
edit2Rapporteer  
hahaha eindelijk een raven fan Wink maar wat jij opnoemt klinkt wel goed......blijvende power in de bochten en minder aan uit gevoel... dus dan begin ik were te twijfellen want ik wou eerst gaan voor de raven omdat het me de ideale kite leek als ik zo naar zijn eigenschappen keek.
maarja dan hoor ik van veel mensen dat zij denken dat de waroo net iets beter bij me past.
ik heb een waroo gevlogen en vond gewoon dat het aan uit effect erg groot was maarja dat was dan ook een 2006 versie...
maar welke hangtime en lift is nou beter volgens jou die van de raven of die van de waroo?
hoe is de raven 1 eigenlijk zijn dit ook een beetje fijne kites?

allemaal bedankt voor de goede adviezen ThumpsUp
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Juni 27, 2008, 03:24:40
edit2Rapporteer  
Hmmm.tja...

Moet ook wel zeggen dat je erg aan de Waroo moet wennen wbt springen. Timing en techniek is heel anders dan met je C.
En denk ook niet dat je nu persee een kite moet kiezen die enorm lift en hangtime heeft....je zal toch eerst nog een hoop moeten leren wbt springen wil je dat gaan merken.

Ik ken de Nemesis HP niet zo, maar is denk ik betere tussenweg (wel duurder)
Joy.H

Antwoord #12 Juni 27, 2008, 03:37:59
edit2Rapporteer  
Hmmm.tja...

Moet ook wel zeggen dat je erg aan de Waroo moet wennen wbt springen. Timing en techniek is heel anders dan met je C.
En denk ook niet dat je nu persee een kite moet kiezen die enorm lift en hangtime heeft....je zal toch eerst nog een hoop moeten leren wbt springen wil je dat gaan merken.

Ik ken de Nemesis HP niet zo, maar is denk ik betere tussenweg (wel duurder)

ja kijk dat kan idd misschien de reden zijn waarom ik de waroo niet fijn vond omdat van een Flysurfer overstapen naar een tube niet zo'n heeel groot verschil is maar met een bow dus wel...ik denk ook dat ik dus meer voor de raven ga kijken omdat ik niet steeds wil schakellen wanneer ik van FS overstap naar tube en terug (de ene keer ff FS bij een bepaalde windkracht andere keer tube Wink)
en een nemesis HP is geen optie want dat is ver buiten mijn budget ( schater budget is niet zo heel hoog voor gewoon een kite erbij Wink)

maar toch vraag ik me af hoe groot het verschil is tussen de raven 1 en 2? heeft iemand hier ervaring mee?

nogmaals bedankt voor de reacties want jullie helpen mij hier erg mee om ene goede keuze te maken ThumpsUp Wink
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #13 Juli 01, 2008, 01:20:26
edit2Rapporteer  
Juist dat doodvallen van power in het bochtenwerk heeft mij van de bow doen afstappen. Raven 2 heeft meerpull/bardruk dan Raven 3. Raven 3 is sneller en betere depower. Springen beiden heeel hoog bij de juiste technniek. Raven 2 doet nu only tussen 200 en 250 euro... 
Tom

Antwoord #14 Juli 01, 2008, 01:27:37
edit2Rapporteer  
Ik sluit me helemaal aan bij Marcel en diederik, heb er zelf weinig meer aan toe te voegen. Zeker de Raven3 is alweer een groot verschil met 2, veel meer depower is er toegevoegd en nog steeds de zelfde eigenschappen, prima sturen mega hangtime en lift. Gewoon een heerlijke veelzijdige kite waar weinig bows aan kunnen tippen vind ik.
En dit is serieus geen verkoop praatje voor me raven die nog te koop staat Smiley Bij intrese gewoon te testen wat toch het beste blijft!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.