Kite-maat vs Windkracht vs Lichaamsgewicht

Cryingwolf

Juli 31, 2008, 00:13:54
edit2Rapporteer  
Volgende vraag gaat over de keuze van een kite,

welke maat is het meest geschikt voor jouw gewicht?

De fabrikant geeft aan in het volgende tabelletje welke maat kite welk wind bereik heeft. Echter gaat de frabrikant uit van een lichaamsgewicht van 160 lb of te wel 72.5 kg.

citaat;
If you are over 160lb we would recommend the 11M and if you are under 160lb I would recommend the 9M.

Je zou dus kunnen aannemen, hoe minder je weegt des te kleiner je kite zou moeten zijn.

Eén maatje zou waarschijnlijk prima gaan, maar wat nu als je maar 30 kg weegt, kan je dan al uit de voeten met een 7m2 waar een ander een 11 c.q. 13 vaart?

Een kite is een soort vleugel, dus als de vleugel kleiner wordt, wordt ook de "lift" kleiner. Als ik mij 11m2 in de lucht heb, is deze goed controleerbaar, laat ik tergelijkertijd de 7m2 op is het een ter.....leier. Hij gaat stallen, valt uit de lucht, zakt in het windraam om vervolgens vol powered weer omhoog te schieten. Levens gevaarlijk dus voor mijn kleine mannetjes.

(ohoh_kitesmiley)Klopt het dat de kites worden ontwikkeld op de windsnelheid, de 7 heeft dus minimaal 26 knopen nodig om lekker airborn te worden, zijn eigen gewicht te dragen en daarnaast power te geven om lekker te varen.

Zijn er überhaubt kleine inflatebels kites (5 of 7 m2) die al bij resp. 10 knopen omhoog gaan en de benodigde power geven om te varen en niet overpowered zijn?

Anders gezegt zijn er kites voor lichte mensen die ook willen kiten?

Een nog ander probleem die zich voor doet bij de kleine onder ons is dat het de-poweren zeer lastig is met de vaak te korte armen. Wie heeft ervaring met dat kleine lichte spul die ook willen vlammen?
Geronimo79

Antwoord #1 Juli 31, 2008, 04:33:18
edit2Rapporteer  
Nouw ik zie wel vaker ukkies met kleine kites varen.

Ik weet dat het zoontje van Eclipse geloof nu 5 of 6 jaar oud, al een jaar of wat vaart met een 4m Eclipse Nano (nou heeft deze wel een bizare lowend hoor) en volgens mij is het maar weinig wind waar die in kite.
Maar denk dat 10 knopen voor de meeste vliegers gewoon te weinig is.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Juli 31, 2008, 06:58:39
edit2Rapporteer  
Is volgens mij goed te doen. Hier vaart dat mannetje waar Geronomo het over heeft met een Nona 6m2 van Eclipse. Als ik het filmpje bekijk dan lijkt het praktisch niet te waaien. Maar volgens mij is er altijd een minimale wind nodig van ongeveer 9 knopen want anders zijn alle kites gewoon niet te herstarten wanneer ze in het water liggen. Succes

http://www.youtube.com/watch?v=4OLixm2988o&feature=related
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Juli 31, 2008, 08:34:10
edit2Rapporteer  
Admin.... waarom is het filmpje verwijderd ???
Ponk

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 31, 2008, 08:50:34
edit2Rapporteer  
Admin.... waarom is het filmpje verwijderd ???

nee hoor hij is er gewoon

Geronimo79

Antwoord #5 Juli 31, 2008, 11:23:46
edit2Rapporteer  
vid is een 9m volgens mij?
kreeg vannacht wel een nieuwe in mn mail met de 09 test met dat jochie dr aan.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Juli 31, 2008, 17:20:26
edit2Rapporteer  
Gero.... het is moeilijk om te zien maar ik denk dat je gelijk hebt  ThumpsUp

Die 2009 Nano's gaan er ook toppie uit zien  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.