|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
De bazaki dudes varen met die pakken van intersurf, http://www.bazaki.nl/ anders even mailen oid. Metalen rits lijkt me een must want die moet echt heel precies blijven passen. Bij Ocean Rodeo zijn ze altijd op zoek naar een goedkopere rits maar ze kunnen niks vinden dat in de buurt van de metalen ritsen komt. Dus zijn die pakken wat duurder. Ik heb die Pyro Lite en die is iig helemaal top, vooral de goede maat kopen en de bewegingsvrijheid is super. Het zal mss uitmaken waar je vaart, als je alleen maar binnenwater vaart met grasveldjes en zo zal een kunststof rits wel gaan, maar als je alleen op zee vaart heb je gewoon altijd zand in de rits. Hier een test van het intersurf pak
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik heb vorig jaar de Pyro Pro gekocht bij Wouter. Een echte aanrader die OR pakken. Geen ervaring met andere merken.
|
|
|
Idefixe
|
Bummer ( local van Mirns ) vaart nu al zo'n 3 winterseizoenen met dat pak van Intersurf. Naar wat ik begrepen heb is hij dik tevreden. Daarbij zijn die pakken van Sneek ook zeer aantrekkelijk geprijsd!
|
|
|
Kamo
|
NPX heeft ook net een nieuw droogpak. ziet er erg goed uit!
|
|
|
Idefixe
|
NPX heeft ook net een nieuw droogpak. ziet er erg goed uit!
Da's de "lucifer" enz iet er inderdaad top uit. Aleen die prijs........... ( 699,-) (verandering / oeps ) 599 eurie dus
|
|
|
KiteDemon
|
Volgens mij € 599,- maar dan heb je wel een ademend drysuit met Gore-tex erin verwerkt en helemaal gericht op de kiteboarder. De prijzen van goede ademende drysuits heeft altijd wel rond de € 450 a € 500 gelegen. Punt is dat de Lucifer speciaal voor de kiteboarder is ontworpen dus ook de verstevigingen zitten voor de kiteboarder op de juiste plaats. En die gulp is natuurlijk een groot pluspunt als je in de winter door vaart.
|
|
|
Idefixe
|
ben nog steeds op zoek naar iets in de richting van mijn "oude drysuit" . Dat was ( eind jaren 70) van Imhoff. Vanaf je tenen tot ( ongeveer) borsthoogte singe-lined Neopreen en daarboven Gore-tex / Nylon. Was echt een superpak!
|
|
|
KiteDemon
|
Juist die ademende pakken zijn goed. Ademd het pak niet dan wordt het vochtig aan de binnenzijde en krijg je het nog koud.
|
|
|
McBridges
|
Iemand ervaringen met Jobe? Is ademend en de prijs (blijft een hoop geld maar toch) van € 329,95 lijkt me redelijke. http://www.jobe.nl/product.php/Jobe%20Dry%20Suit?id=8910 Of liever de Gul Enforcer bij van de Berg voor € 399,00................. (ff 10% eraf pingelen ) komt het aardig in de buurt van de Jobe
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
Volgens mij is een ademend pak niet het geld waard. Ziten we niet in een 100% vochtigeomgeving?
Een Droogpak wordt altijd nat aan de binnenzijde van het pak zelf. (condens) Je moet verschillende laagjes onderkleding gebruiken en de bovenste laag (fleece) na uitkleden uitdoen en een droge laag aantrekken.
Een droogpak is een andere benadering en per definitie niet altijd droog maar wel veel comfortabeler en een veel vrijer gevoel.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Bij een droogpak is mijn ervaring dat je niet teveel lagen eronder aan moet doen. het is heel erg vergelijkbaar met skiën. als het rond de 5 graden is bijvoorbeeld: ski ondergoed, 2 dunne sweaters en een dunne joggingbroek. zodra je begint te bewegen bouwt zich warmte op en zit je heerlijk. Als je een tijd stil staat ga je de kou wel een beetje voelen (vgl wachten op skilift). Maar de wetsuit figuren (ook de psychos) staan dan al hard te klappertanden en trekken paars weg. Als je teveel lagen aan doet ga je teveel zweten en da's niet lekker. Het fijne van ski ondergoed is dat het heel veel zweet opneemt en dat het niet klam aanvoelt. Als je dit een beetje door hebt krijg je nauwelijks condens in je pak.
|
|
|
Wouter
|
Bij een droogpak is mijn ervaring dat je niet teveel lagen eronder aan moet doen. het is heel erg vergelijkbaar met skiën. als het rond de 5 graden is bijvoorbeeld: ski ondergoed, 2 dunne sweaters en een dunne joggingbroek. zodra je begint te bewegen bouwt zich warmte op en zit je heerlijk. Als je een tijd stil staat ga je de kou wel een beetje voelen (vgl wachten op skilift). Maar de wetsuit figuren (ook de psychos) staan dan al hard te klappertanden en trekken paars weg. Als je teveel lagen aan doet ga je teveel zweten en da's niet lekker. Het fijne van ski ondergoed is dat het heel veel zweet opneemt en dat het niet klam aanvoelt. Als je dit een beetje door hebt krijg je nauwelijks condens in je pak.
Haha ik zit er met koude dagen gewoon in met een dunne snowboardbroek. boventop van skiondergoed en daarover fleece. Stoom uit mijn oren en na 5 uur nog heerlijk warm overal. .... heerlijk
|
|
|
KiteDemon
|
Volgens mij is een ademend pak niet het geld waard. Ziten we niet in een 100% vochtigeomgeving?
Een Droogpak wordt altijd nat aan de binnenzijde van het pak zelf. (condens) Je moet verschillende laagjes onderkleding gebruiken en de bovenste laag (fleece) na uitkleden uitdoen en een droge laag aantrekken.
Een droogpak is een andere benadering en per definitie niet altijd droog maar wel veel comfortabeler en een veel vrijer gevoel.
Zolang het waterdamp is, zal Gore-tex dit naar buiten door laten dampen, ook al zit je met 100% luchtvochtigheid aan de buitenzijde van het pak. Dat betekent dat het niet gelijk aan de binnenzijde condenseert. Bij overmatig zweten is het een ander verhaal omdat het vocht dan in vloeibare vorm aan de binnenzijde zit en ndan niet naar buiten kan dampen.
|
|
|
barry
|
Ik vaar met de pyro surf Zeker met body dragen een uitkomst, geen dikke onderkleding en wel de lange sessie,s. Maar is dan ook wel weer een stukje duurder dan de pyro lite.
|
|
|
DM2008
|
Maar is dan ook wel weer een stukje duurder dan de pyro lite.
Wat kost dat, die pyro lite?
|
|
|
|
DM2008
|
Aaaargh, foutje, bedoelde de SURF. Lite wizzik, ADVIESprijs staat wel op stormchaser, maar de Surf niet.
|
|
|
Wouter
|
Aaaargh, foutje, bedoelde de SURF. Lite wizzik, ADVIESprijs staat wel op stormchaser, maar de Surf niet. http://www.stormchaser.nl/or-pyrosurf.phpMaar mocht je geïnteresseerd zijn drop mij of mijn partner gewoon even een mailtje zodat ik je een persoonlijk aanbod kan doen
|
|
|
|
Wouter
|
Excuus voor de rollende ogen. Je hebt helemaal gelijk!
Ik zit zelf in hetzelfde schuitje met een ingescheurde voorste kruisband. Voor mij is het dan ook mooi dat de winter eraan komt zodat ik lekker met brace en al onder het pak ga. Dit kan inderdaad enkel bij de Pyro Lite of Pro.
|
|
|
ThomasC
|
Ik heb hier een Gul Astro liggen. Is inderdaad heerlijk om mee te varen, maar ik heb er bij de derde keer gebruiken een scheurtje in gekregen, en sinds dien ligt hij hier maar een beetje te wachten op reparatie (ik ben echt te laks, ja...).
Als iemand hem van me over wilt nemen vind ik het ook prima!
|
|
|