JorritPi
|
Vette kite!!! Alleen vind ik die safety en chickloop er niet zo mooi.
|
|
|
michiel v geel
|
zou je mischien kunnen vertellen waarom er voor is gekozen om de 5e lijn niet in een y splitsing te bevestigen aan de kite. dit ondersteund de vorm en houd de kite stabiel en bij de relaunch als hij een beetje zacht is (koude NL water) voorkom je een M van macdonalds.
|
|
|
michiel v geel
|
chickenloop ziet er simpel maar doeltreffend uit. als het een beetje degelijk materiaal is (waar ik vanuit ga) moet dat gewoon tof werken.
kan jij nog een goede foto van de bar setup posten want hier ben ik wel benieuwd naar.
|
|
|
Morres
|
zou je mischien kunnen vertellen waarom er voor is gekozen om de 5e lijn niet in een y splitsing te bevestigen aan de kite. dit ondersteund de vorm en houd de kite stabiel en bij de relaunch als hij een beetje zacht is (koude NL water) voorkom je een M van macdonalds.
Denk dat de 5th bijna geen spanning heeft, gezien je m ook 4lijns kan varen
|
|
|
Alferink
|
Hoe doe jij dat met herstarten dan?
|
|
|
Morres
|
jij kan geen 4lijner herstarten ?
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Zo de kwaliteit druipt er gewoon vanaf! En het design springt er ook uit. Het is jammer dat OR nog niet zo bekent is in Nederland.
|
|
|
Alferink
|
T zal je verbazen, maar ja dat lukt me wel.
Ik bedoelde; "dit ondersteund de vorm en houd de kite stabiel en bij de relaunch als hij een beetje zacht is (koude NL water) voorkom je een M van macdonalds."
Bij herstarten heb je 5th wel spanning, als je een 5e lijn startmethode hanteert op een kite met 5e lijn, wat op zich best logisch maar niet noodzakelijkerwijs benodigd is.
|
|
|
Wouter
|
@ MvG. 5th is Y splitsing (zie pic 1) @ Morres. Is inderdaad geen actieve 5th en staat dus niet onder spanning. Voor de enkeling die niet met 5th wil varen kan de kite kan dus ook in 4 lijn setup worden gevlogen. Herstarten is dan the oldschool way.
|
|
|
Nature
|
hehe 5th begint uit te raken
|
|
|
Tom
|
Vette kite man, als ze hem maar niet verpest hebben want vorig jaar was die top! Alleen de bar kon wel beter Wanneer ff beule wout?
|
|
|
martijn
|
neeeeeeeeeeeeeeeeee, dit ziet er te ziek uit! netjes dat safety system. Mooi dat die knoop er niet meer is! te clean dit
|
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Even offtopic.. Hoe zit dat met de 5th op de Raven 3. Dat lijkt nogal op dit hier.. erg mooie kite overigens
Is dat aktief of niet.. moet daar spanning op... of juist niet. 'Zo ja moet de hele lijn strak? er zit namelijk een balletje voor het einde van de powerlijn daar waar ze splitsen geloof ik, hoorde dat daaar de spanning bepaald wordt... k hoor het wel , thanks goed weekeind en kiteze gr uut grunn
|
|
|
Tom
|
Even offtopic.. Hoe zit dat met de 5th op de Raven 3. Dat lijkt nogal op dit hier.. erg mooie kite overigens
Is dat aktief of niet.. moet daar spanning op... of juist niet. 'Zo ja moet de hele lijn strak? er zit namelijk een balletje voor het einde van de powerlijn daar waar ze splitsen geloof ik, hoorde dat daaar de spanning bepaald wordt... k hoor het wel , thanks goed weekeind en kiteze gr uut grunn
Hoewel dit nogal off topic is ... De 5e lijn op de raven moet je net niet strak zetten. Zowiezo vind ik dat een 5e lijn niet te strak mag. Licht gebogen in prima hij mag niet de power uit je kite trekken
|
|
|
Bluecupra
|
Wat is er zo bijzonder aan deze kite? Is toch gewoon een C-Shape of mis ik iets?
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
Wouter zal ik deze chickenloop op me slingshot 2009 barretje kunnen bouwen? of weet iemand anders dat?
|
|
|
Morres
|
Wat is er zo bijzonder aan deze kite? Is toch gewoon een C-Shape of mis ik iets?
Ja, idd niks bijzonders, kan net zo goed een c-shape uit 2001 pakken..
|
|
|
pimpoldi
|
of een gaastra natuurlijk! dude deze kite is gewoon de bom!
|
|
|
wouterb
|
ehm, ik vermoed enige ironie bij Morres....
anyways; knappe kite, al zie mezelf eerder onder de Rise. Heb opzich niets nieuws nodig maar die vinnik wel een testje waard.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
De Rise is wel errug fijn ja, ik heb de 08 10m en 14m, ik doe bijna alles met de 10m @ 97kg, blij van 16 tot 30 knopen. Ik neem er nog een 2009 8m bij. Hier nog een leuke pica van Diablo, die vrouw blijkt de general manager bij OR te zijn, ze is iig goed gekleed voor de foto!
|
|
|
Tom
|
Wouter zal ik deze chickenloop op me slingshot 2009 barretje kunnen bouwen? of weet iemand anders dat?
Waarom niet ? Zelfde rvs gat
|
|
|
Morres
|
ehm, ik vermoed enige ironie bij Morres....
Jup Laatste model wat ik gevlogen heb is 2007 model en dat vond ik een erg goede kite. Sowieso zijn OR gewoon sterkte kites, das belangrijkste, zolang ze niet niks vliegen iig Maar ze vliegen ook nog es goed Bijna zo goed al gaastra haha geintje natuurlijk, ieder zn ding
|
|
|