Toen ik mod was, ooit in een ver en helder verleden, liet ik een politieke discussie niet voortgaan op een KITEforum, ookal is het in de lounge, gelukkig is je stelling niet zo politiek geladen zoals sommige mensen 'in den goeden tijd' dat ik mod was.(ging over islam/allochtonen/standaard kortzichtig gezeik)
Ik ben al met al tegen ontwikkelingshulp in de vorm van geldsommen. Een familiekennis die werkt voor VSO(google maar
) en die ziet wat voor verschikkelijk slechte dingen er gebeuren met overheidsgelden en fondsen. Projecten die bijvoorbaat al gedoemd zijn te falen, of projecten waar simpelweg geen project is, maar een stukje papier, waardoor er weer een aantal mensen zakken vullen.
Helaas hoor ik het ook van andere mensen die ik gesproken heb die in Afrika hebben gewerkt voor kleinere organisaties.
Om op je stelling terug te komen. Ik ben er niet van overtuigd dat een democratie altijd de goede vorm is om een land te besturen, zeker niet in slechte jaren. kijk bijvoorbeeld naar de geschiedenis, er zijn meerdere landen die groot zijn geworden onder een dictatuur en na verloop van tijd over zij ngestapt naar een democratie. Een dictaturr, mits het niet in de vorm is waar mensen meestal aan denken (razzia's, racisme, politieke moorden enz.) is helemaal zo slecht nog niet. Maar het moet niet een onderdrukkende dictatuur zijn (tegenstrijdig, i know)