|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
woeps, dubbel op. ennuh het is makkelijker dan het eruit ziet, je vaart er zo mee weg.
|
|
|
Kitemaster
|
met of zonder vinnen???
heb je een link van een goed skimboard in een shop ofzo?
thanx alvast!!
|
|
|
Geronimo79
|
Als je echt voor licht weer gaat... doe eens een kijkje nemen bij choc? die hebben een paar lichtweer boards voor niet al te veel geld.. nouw dan vaar je wel eerder denk ik hoor.
|
|
|
Ed.
|
koop gewoon een zo licht mogelijk skimboard voor een paar tientjes, dan is het ook niet erg als hij breekt. heb zelf die van nobile op de kop getikt, die weegt echt niks. ik stond ook er echt van versteld hoe weinig wind je nodig hebt om een beetje leuk te varen! komt door de vorm en omdat ie zo licht is denkik. heb de vinnetje eraf gehaald, kan je ook over zand glijden.
|
|
|
Kitemaster
|
waar heb je die van nobile gehaald??? prijs? koop gewoon een zo licht mogelijk skimboard voor een paar tientjes, dan is het ook niet erg als hij breekt. heb zelf die van nobile op de kop getikt, die weegt echt niks. ik stond ook er echt van versteld hoe weinig wind je nodig hebt om een beetje leuk te varen! komt door de vorm en omdat ie zo licht is denkik. heb de vinnetje eraf gehaald, kan je ook over zand glijden.
|
|
|
Ed.
|
intofun edam, was wel een eindje rijden. 200 eutjes was ie, daarom probeer m eerst is uit, of koop een speelgoed-ding. als je is in oostvoorne bent kan je de mijne f proberen. de nieuwe kost 350(!). ze zeggen met breekgarantie, maarja zie er maar eens hoog mee te springen.. voor een goed gewoon skimboard ben je ook zo 100 euro kwijt. het is wel de moeite waard, ik heb hem altijd bij me en ook al veel lol mee gehad.
|
|
|
Kitemaster
|
ik heb al een skimboard.... zon houten exemplaar..... half krom...
misschien moet ik t daar dan maaar eens mee proberen.....
zitten alleen geen vinnen onder... misschien zelf iets fabriceren? of gewoon zonder proberen?
|
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
zonder vinnnen?
na enig logisch nadenken lijkt het me dat het zonder vinnen niet werkt. die van Mark Shinn zitten ook vinnen onder.
|
|
|
robin..
|
zonder vinnnen?
na enig logisch nadenken lijkt het me dat het zonder vinnen niet werkt. die van Mark Shinn zitten ook vinnen onder.
ervaring??
|
|
|
Ed.
|
de rail steekt aan de onderkant een beetje uit, dus hij is goed scherp. vaar m altijd zonder vinnetjes, prima hoogte lopen, en dan kan je ook makkelijker shovit doen enzo. alleen met een houten/goedkoop skimboard is dat wel minder denkik.
|
|
|
MonsteRSouLRideR
|
Heb zelf ook een Shinny Nobile,
Is inderdaad beiden goed mee te varen, met of zonder vinnen. Ik presteer met 75 kilo nog te varen met een Cult 2009 9m terwijl vergelijkbare kiters met 14m en twintips over de kant lopen.....en super hoogte lopen ook bij stroming.
Leg er maar gewoon een in je kofferbak en je hebt gegarandeerd veel meer plezier met zo'n ding als met welk ander licht weer apparaat......zelf golfrijden lukt op een golf van 30 cm....hoef je met een wavestick ook niet aan te beginnen.
|
|
|
Lex
|
Zonder vinnen werkt makkelijk! Heb zelf een behoorlijk groot houten skimboard voor 20 euro gekocht, en het is echt lachen voor weinig wind. Beetje shuv-its doen enzo, en het is ook leuk om het gijpen voor het echte golfrijden te oefenen.
|
|
|
|
vissie
|
Lijkt me wel lastig met de waterstart?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Lijkt me wel lastig met de waterstart?
Makkelijk is het niet, maar zeker te doen. Heb ook een tijdje strapless gevaren, en het veel reuze mee om erop te komen. Erop blijven in chop, das pas moeilijk
|
|
|
vissie
|
Haha oke! Thanx voor het antwoord.. Ik ga is kijken mocht ik een keer geld over houden dan lijkt het me wel grappig..zag hem laatst in de shop liggen.. Denk dat je daar je techniek goed op kan verbeteren
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Haha oke! Thanx voor het antwoord.. Ik ga is kijken mocht ik een keer geld over houden dan lijkt het me wel grappig..zag hem laatst in de shop liggen.. Denk dat je daar je techniek goed op kan verbeteren
Kijk goed rond: het is verre van populair in NL nog, en er zijn mooie plankjes voor heel weinig te krijgen. Zo heb ik een paar jaar geleden een Underground Tuflite voor nog geen €300,- kunnen kopen (nieuwprijs: €799,-)
|
|
|
vissie
|
volgens mij heeft telstar nog 1tje van nobile liggen
|
|
|
|
Taco.
|
Gisteren heb ik op de Choptop van Airush gevaren. Erg leuk, paar keer wennen aan het starten, maar dan heb je het wel door. Er was weinig wind, maar voor mijn gevoel schoot ik recht tegen de wind in. Op de Choptop kun je een soort blokjes zetten waar je met je voeten tegenaan kan drukken voor meer grip. Prettig bij het starten. Ik verbaasde me wel dat je automatisch helemaal los op het board gaat staan als je het eenmaal door hebt. (en dat was al na twee keer heen en weer varen) http://www.airush.com/products/choptop.html
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Dat zijn courserace boardjes. Sommigen lastig te onderscheiden van kite-golfsurfplanken, maar wezenlijk anders. Een golfsurfboardje gaat bijvoorbeeld helemaal niet zo hard vanwege de redelijk ronde rocker bijvoorbeeld, om het over de wendbaarheid maar niet te hebben. En dan nog betwijfel ik of courseracen in NL aan populariteit gaat winnen. Ook het kitegolfsurfen slaat hier niet echt aan (hoewel je nu eindelijk wel iets van een toename ziet), terwijl het in de rest van de wereld behoorlijk hot is de afgelopen jaren al. Een TT is zoveel veelzijdiger, maar dat is een andere discussie (teveel OT)
|
|
|