Morres
|
vond m lekker varen, heb een 666 2008 gehad daarvoor 129*39. vond die 2009 555 131 makkelijker varen in de chop. Maar nog altijd de halve zee aan spray in je kop Terwijl het niet aan mij ligt. heb bijna atlijd nobile gevaren. 2006 was beste. 2007 was MEUK, 2008 vaarde ERG lekker, maar vingaten hebben problemen. 2009 ziet er wel goed uit, hebben ook vinschroef-dopjes eronder. Anders gewoon ff testen joh, als je in het noorden vaart weet ik nog wel iemand waar je kan testen. Overigens staat je topic verkeerd [edit] Inmiddels verplaatst dankje.
|
|
|
JesKite89
|
Kijk dat klinkt positief! Dat van die bakken met spray heb ik indd vaker gehoord maar daar hebben ze indd van die vinschroefjes voor toch?!
Ik woon zelf meer in het zuiden maar ik heb vanmiddag bij de shop geregeld dat ik hem een keertje mag testen (alleen wel een 131) dus dat zal me ook meer antwoorden geven!
Weet je nog een duidelijk verschil tussen de 666 en de 555 Morres? Klopt het dat de 666 wat stugger is en dus voor een 'niet-zo-zware' (64kg) rijder als ik minder geschikt is als de 555??
Bedankt voor je reactie man!!
(sorry voor het plaatsen van t bericht onder de verkeerde rubriek!!)
|
|
|
Mark04
|
Valt de Nobile 555 2009 te vergelijk met de Gaastra Vision Pro 2009 Morres?
Ik ben ook opzoek naar een ander board en heb op zich ook wel interesse in de Nobile 555 2009, maar niet als je de halve zee aan spray in je muil krijgt.
Gaastra Vision Pro lijkt me op zich ook wel wat.
Er zijn zoveel boardjes tegenwoordig. Een beetje duidelijkheid voor het testen kan geen kwaad, anders ben je 4 jaar lang aan het testen.
Ik vaar nu een Spleene Rip + 2007 (138 x 44) en vindt deze lekker snel planeren, maar wel te glad.
De F-One Trax III (135 x 39) vind ik lekkerder varen, alleen planeert deze veel minder snel aan.
Gewicht 93 kilo, vaart op binnenwater.
@ JesKite, probeer de Gear Selector eens op de Nobile website. Bij mij komt daar de 555 en de Shin uit.
|
|
|
sjorsie
|
ik heb de nobile 555 van 2009..lengte 131..weinig last van die spray moet ik zeggen...ik ben beginner en ik loop heel makkelijk hoogte met dit board
|
|
|
|
JesKite89
|
Klinkt best goed allemaal gasten, begrijp ik nou wel goed dat die Tip-Rocker-profiles wel de preformance van het board een beetje beinvloeden, ik bedoel, ze adviseren niet voor niets om ze er weer onderuit te halen als je op vlak water vaart toch?! Naja dat is volgens mij iets waar je vanzelf achterkomt als je een beetje met het boardje vaart!
Weet verder nog iemand de verschillen tussen de 555 en de 666 op andere vlakken dan de stugheid?
@Mark04, dankje voor de tip, ik heb die Gear Selector ook gedaan en bij mij kwam er ook de 555 en de shin uit!
|
|
|
Morres
|
Ik koop nu een Gaastra Vision Pro, beetje kruizing van 555 n 666 alleen bijna 0 spray. Vison pro vaar je ook minder op rail en meer op de concave en vinnen. Nobile kon ik ook goedkoop aan komen, maar ik koop geen nobile meer. Das 50%subjectief en 50%objectief
Die rocker profilers had ik in 2weken kapot. Spray hangt ook van je spot af. ik vaar op zwaar choppy water, daarom nu die vision dus.
|
|
|
Kitemen
|
Ik ben het wachten op me T5 128/39!
Via Kitepirates besteld. Heb 2 weken geleden op donderdag het geld over gemaakt, ik heb hem alleen nog niet ontvangen! Vind het nu wel langzaam tijd worden dat ik hem krijg!
Iemand enig idee hoelang dit kan duren?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Die rocker profilers helpen weinig tot niets tegen spray. Wat Morres al schrijft hangt het van je spot alsook het board af.
Ik vaar een 666 (die gaat er overigens uit vanwege zijn gedrag in chop) en idd. in choppy condifties enorm veel spray, en onder andere omstandigheden totaal geen last van. Je kunt het ook deels beinvloeden door je manier van varen, maar beter een board kopen die er minder last van heeft.
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Ik vaar de 128 666 2009... heb vrijwel alle nobiles wel gevaren... Ze hebben hun best gedaan om de spray minder te maken in choppy conditions. Ik vaar vrijwel alleen op chop en ik heb er met de nieuwe 666 echt VEEEEEEEEEEEL minder last van. Menig mens die hem getest heeft concludeerd hetzelfde.
555 weet ik niet!
2009 pads en straps zijn ook een enorme verbetering... geen op of aanmerkingen!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik hoor ook goede verhalen over de 2009 666, die staat ook op mijn lijst om te testen als vervanging van mijn oude 666. Echter die nieuwe zwarte pads moet je er toch los bijkopen? Die zitten toch niet standaard op het board?
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Bij mij wel hoor ... of heb ik dan gewoon geluk gehad Lolz
|
|
|
pim89
|
@Morres je moet gewoon niet met je voorste kuitje in het water hangen als je geen spray wilt...... Vaar 666 2007 bijna geen last van spray en vaar bijna altijd choppy condities!!!!
|
|
|
Gewoon_Mart
Logs: 0 | 428 uur
|
Ik heb een 555 van 2008. Prima boardje! Heb zelf weing last van spay (Met die rocker profilers) en ben blij dat ik hem vorige jaar heb aangeschaft!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Bij mij wel hoor ... of heb ik dan gewoon geluk gehad Lolz Hopelijk zijn ze nu standaard, want de eerste 2009 modellen hier in NL geleverd hadden gewoon nog de standaard pads. En die heb ik op mijn huidige plank ook al vervangen door betere. En nu een 2009 board te kopen waarvan je gelijk de pads afgooid... Op de site van Nobile maken ze overigens onderscheid tussen de IFS en de IFS pro (die hierboven is afgebeeld). Bij de 666 staat er nog niets onder accesoires. De T5 heeft de standaard IFS pads
|
|
|
Morres
|
@Morres je moet gewoon niet met je voorste kuitje in het water hangen als je geen spray wilt...... Vaar 666 2007 bijna geen last van spray en vaar bijna altijd choppy condities!!!!
Ligt niet aan mij, 666 2006 en 2008 staan er om bekend, shinn 2007 had het ook, wel minder overigens.
|
|
|
Gewoon_Mart
Logs: 0 | 428 uur
|
Offtopic; Die jongen kan er ook niets aan doen dat ie van die dikke kuiten heeft Last van dikke botten
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ligt niet aan mij, 666 2006 en 2008 staan er om bekend, shinn 2007 had het ook, wel minder overigens. Absoluut waar. Is gewoon een bekend iets bij deze boardjes.
|
|
|
JesKite89
|
pim89, Michiel Bandit-dos en Shizzle, wat is voor jullie de reden om een 666 te varen boven een 555? Heeft dat met vaarstijl te maken, omstandigheden, gewicht, gewoon persoonlijke voorkeur of iets anders?? Die spray hoor ik echt verschillende meningen over, de één heeft er wel last van, de ander weer niet! Zal dat dan ook aan de manier van varen liggen of is de rede dat de definitie van choppy water verschillend is bij verschillende mensen?? Ik wil denk ik sowieso de nieuwe 555 gaan testvaren dan, maar na jullie verhalen lijkt de 666 me ook wel wat, ook omdat deze misschien wat meer naar het Freestyle/wakestyle toegaat wat toch wel echt mijn stijl is..! Maar aan de andere kant heb ik gehoord dat mijn gewicht (64kg) weer een nadeel kan zijn voor de meer stugge 666, mee eens?? De Gear Selector volgens mij wel! Ik ben alleen bang dat ik met de 2009 555 dan misschien een iets te veel all-round boardje koop voor mijn stijl, of is dit absolute onzin? (zo toch nog even wat vraagjes om het lekker op gang te houden zal ik maar zeggen )
|
|
|
Morres
|
koop gewoon die 555, is goed genoeg. di e666 is niet te stug, ik vond mn 129*.39 2008666 prima varen
|
|
|
JesKite89
|
haha bedankt voor je directe 'to-the-point' advies Morres!! Ik ga hem testen en dan denk ik dat het indd die 555 wordt!!
|
|
|
RH
|
pim89, Michiel Bandit-dos en Shizzle, wat is voor jullie de reden om een 666 te varen boven een 555? Heeft dat met vaarstijl te maken, omstandigheden, gewicht, gewoon persoonlijke voorkeur of iets anders??
Net als Michiel heb ik lange tijd de 666 uit 2007 gevaren (129x39). Ik heb toen ook de 555 getest. Die oude 555 voer soepeler en makkelijker door chop en carvede makkelijker. Waarom ik dan toch voor de 666 ben gegaan is het overduidelijke lossere gevoel van het board. Een 555 spoort gewoon veel meer waardoor deze minder speels is, minder direct reageert op impulsen van de rijder (pop), maar wel veel gemutlicher is. Ik heb vorig jaar ook de Shinn 08 gevaren en die voer ook erg soepel, maar voelde IMO log en zwaar aan. Erger dan de 555 07 als je het mij vraagt. De Trax III heb ik vorig jaar ook gevaren en die zit wat mij betreft een beetje tussen de Shinn en de 555 in, maar wederom een board dat erg zwaar spoort. Dat betekent dus fantastisch carven en cruisen, makkelijke landingen enzo. Maar niet het losse gevoel van een echt freestyle board. Ik vaar nu de NHP 131x40 en die gaat een stuk beter door de chop dan de oude (hoewel dat ook prima ging mits je je stance wat aanpaste). Vond het gevoel overeenkomen met mijn oude 555-ervaring, maar dan nog steeds wel het losse speelse gevoel. Heb de nieuwe T5 nog niet gevaren, maar ik neem aan dat die ook weer verbeterd is. Geen idee welke richting op overigens (losser of nog vaster?).
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Voor alsnog Nobile zijn spray boards .... vet irri... de 2009 hebben ze het verbeterd, maar nog steeds is het aanwezig. De plankkies voor onder de vinnen... tja dat vind ik zo absurt! Net of dat werkt. Iets meer rocker en het board was sprayloos! Zoals ik al aangaf heb ik de 555 '09 niet gevaren. Ik zou gewoon zeggen test ze beide. De 666 heeft een insane pop en voelt soepel en zacht aan. Alles wat ik zoek in een plank. Ik heb in 2009 weer heel wat plankjes gevoeld en gevaren... en kwam toch weer terug op de 666 '09. Ik neem aan dat ze te testen zijn bij de shop waar jij ze wilt testen . Zo niet, dan kun je de mijne wel testen of via de shop waar ik werk. Stuur me dan ff een pm.
|
|
|
sjorsie
|
Ik hoor ook goede verhalen over de 2009 666, die staat ook op mijn lijst om te testen als vervanging van mijn oude 666. Echter die nieuwe zwarte pads moet je er toch los bijkopen? Die zitten toch niet standaard op het board? bij mij zaten ze er ook gewoon op hor..zitten trouwens egt super die dingen
|
|
|