Wave board

helium

Augustus 25, 2009, 18:17:47
edit2Rapporteer  
Ben op zoek naar een kitewaveboard.
Mijn lengte is 168cm en 64 kg `zwaar`

Mijn oog is gevallen op een brunotti wave 5``9
Vraag me af of dit te groot is voor mij of..............

Vaar vnl in NL en wil het board ook als strapless lichtweerboardje gebruiken.
Iemand tips? of misschien iets liggen?
Valt me ook op dat er in onze shops weinig van deze boards te koop zijn.
Voorkeur: F One signature, naish custom global, brunotti wave, wainmann enz...........

Stuur gerust een pb wanneer je iets hebt liggen!
Marz_73

Geen avatar

Antwoord #1 Augustus 26, 2009, 15:11:32
edit2Rapporteer  
te groot
Ruud~

Antwoord #2 Augustus 27, 2009, 12:05:00
edit2Rapporteer  
Als je het echte surf gevoel wilt hebben kan je een board nemen tussen de 5'9" en de 6'2". Ik ken een aantal lichte mensen onder de 70 kg die met een Airush Converse 6' varen. Zonder problemen. Ik vaar deze zelf ook met 85kg. Redelijk grote marge dus met gewicht voor hetzelfde board.
Kleinere boards kan ook, ze varen wat makkelijker als je zelf niet surft. Maar je kan niet die power eruit halen als een langer board. Voornamelijk uit bocht naar de golf toe haal je snelheid uit je rail zoals met windsurfen en surfen.
Korte boards en twintips moet je meer op de tail varen anders duiken ze.
Dus een persoonlijke voorkeur.

Let op! De ene 6 foot is de andere niet. Van Lewis moet je iets kleiner nemen. Die 6foot is ook nog breed en meer voor lichtweer.
De Airush 6 foot vaar ik ook met 8bf. Deze is erg wendbaar en vaar ik van 1m tot 3m golven. Daarboven is een gun model beter.

En spring zo min mogelijk met een surfboard. Zijn ze niet voor gemaakt. Bij heftige dagen zie je ze wel eens in 2en gaan. Ook niet een dicht klappende golf in varen! Je hebt ook zware boards die dan sterker zijn maar surfen over het algemeen weer minder. De laatste 4 jaar geen productie board gebroken alleen 2 prototypes die lichter waren gemaakt, daar zijn ze dus voor Smiley
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Augustus 27, 2009, 12:31:03
edit2Rapporteer  
He Lium,
er is een nieuwe generatie boardjes voor rommelige branding in opkomst, bijvoorbeeld de Cabrinha nugget en Skillit, en de nieuwe Ocean Rodeo Mako King. De laatste is zowel mutant als gewoon twin tip te varen en schijnt niet veel onder te doen voor "echte" waveboards, met dat verschil dat je nog achteruit kan varen en springen, en dat het net zo sterk is als een twin tip.
helium

Antwoord #4 Augustus 27, 2009, 16:33:05
edit2Rapporteer  
ThnXs voor jullie reacties.

Heb zojuist een Airush Converse `08 5``7 aangeschaft.  Grin
Lijkt me een goede keuze.
Misschien wat te klein om enkel golven te surfen (zonder kite)

Kan niet wachten tot het weekend is Joepie Joepie
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #5 Augustus 27, 2009, 19:45:11
edit2Rapporteer  
Die Mako King vind ik ook wel mooi!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.