update:
PU test-stuk heel goed gelukt !
zalig materiaal. schuurt lekker weg !
Daarna 3e plaat erop gelijmd met epoxy en in de rockertafel gezet met ingestelde concaaf en rocker.
heel de week laten staan omwille van tijdsgebrek.
Gisteren uit de rockertafel gehaald en ik ben best tevreden over het resultaat.
Rocker Deze was ingesteld op 90mm en ik hou 50mm over.
Wil ik dus 25mm overhouden, dan moet ik'm instellen op 45mm.
Mogelijk dat ik'm wat meer instel om op 30mm uit te komen.
Concaaf De concaaf was ingesteld op 6mm en ik hou 4,5mm over ! Good enough !!
Gewicht Het gewicht komt uit op 1,180kg
Gezien het test-stuk 65% van het totale board is, zal de kern van een volledig board (ruwe schatting) uitkomen op 1,9 - 2 kg
Dat is veel te veel naar men zin. Ik denk wel dat ik teveel epoxy heb gebruikt voor het verlijmen, dus dat kan schelen.
Het teststuk is ook onbewerkt (niet geshaped) dus dat scheelt waarschijnlijk ook al snel een 100gr (of waarschijnlijk meer)
Flex Het board heeft ook niet de flex die ik wil. Dat maakt me wel wat ongerust aangezien keperweefsel er nog niet op gelamineerd is
Mogelijk heeft het board ook meer flex als ik minder epoxy gebruik voor het verlijmen? hopelijk !
InsertMomenteel test ik het plaatsen van een insert. Gat is geboard en voor een deel opgevuld met PU.
Ik vraag me alleen af: ik kan nu wel afmeten hoe hoog de insert moet komen, maar gaat die soieso niet nog dieper te komen liggen met de glasvezel en de lak erop? We'll see.
LaminerenNa de tester voor de instert, ga ik een klein stuk keperweefsel lamineren.
Daarna is het tijd voor "tha real stuff"
(lakken test ik later, wanneer men werkruimte een opkuisbeurt heeft gehad)
security-issue !!!! als de epoxy volledig is uitgehard, en je begint aan het schuurwerk, is deze dan nog steeds zo gevaarlijk?? (m.n. voor de epoxy-allergie die ik liever niet nu al wil oplopen)
Het shapen zal namelijk met de schuurmachine en met de hand gebeuren, lijkt me wat handiger als ik gewoon met men blote handen kan werken.....