hey allemaal,
In augustus is het filmpje van 1vandaag op tv geweest wat sprak over de gevaren van kitesurfen en dat er misschien een verplicht kitesurfbrevet ingevoerd moest worden om de veiligheid te vergroten. Het filmpje gaf naar mijn idee totaal het verkeerde beeld van de sport en dat vond ik erg jammer.
Naar mijn idee komt kitesurfen alleen in de media als er (jammer genoeg) weer een ernstig ongeluk is gebeurd, waarna er gesproken wordt over hoe gevaarlijk kitesurfen wel niet is.
Voor mijn studie moet ik een afstudeer onderzoek doen en het filmpje van 1 vandaag bracht me op het idee om te onderzoek hoe gevaarlijk kitesurfen nou eigenlijk is.
Om hier antwoord op te geven moet we weten hoeveel blessures er worden opgelopen en wat de oorzaken zijn.
De enige die deze vragen kunnen beantwoorden zijn kitesurfers zelf natuurlijk, daarom is mijn vraag of jullie de enquete in willen vullen voor dit onderzoek.
De link hieronder wijst direct naar de enquête.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=49759Ik hoop met dit onderzoek de voornaamste oorzaken van kitesurfblessures te kunnen benoemen en wellicht kunnen we daardoor de risico´s van het kiten wat verminderen.
Ik zal de resultaten op KH posten, dan heeft iedereen er wat aan.
Alvast bedankt.