Velen weer lekker gevaren vandaag lees ik... (gisteren helemaal kapot gekite dus...)
Voor mij vandaag rustdag en rustig op weg naar Schellinkhout naar de O'neill Grand Prix 2011 toen ik aankwam regende het... dus maar ff afwachten in de auto, al snel werd het droog. Dus op naar de reusachtige caravan van F one en Ozone
voor de skippersmeeting alle regels en het parcours werden uitgelegd door Stephan...
Deelnemers (schat een stuk of 30-35) maakte zich op voor de eerste heat, ze werden in 3 groepen verdeeld en startte achter elkaar aan... na het passeren van de Go Fast waterscooter, deelnemers die downwind stonden startte dus als eerste op naar de eerste boei die best ver weg lag op het markermeer, op naar boei nr. 2 up-wind, voor de half voor de wind naar boei 3 hierna weer up-wind naar boei 2 en dan (echt) voor de wind naar de finish (al loopend) dit laatse was super spectaculair om te zien... En dan de finish die heel spannend was, af en toe een paar meter verschil, de een net mazzel en de ander net niet, sommige heel hard, andere heel hard op hun plaat en body dragend over de finish (noem geen namen
)
Ook de finale gezien... was echt spannend en close racing voor de nr's 2 3 en de rest hahaha... Top Eddy (toch goed board gekozen!), wat ging iedereen hard...
Vond het een top dag om als toeschouwer mee te maken... de organisatie echt goed en veilig... petje af... en voor de deelnemers RESPECT!!! was goed zwaar lijkt mij...
Op naar de Brouwersdam.... voor race 2!!!
Filmpje zegt genoeg lijkt mij... volgend jaar weer