|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Snaak: bij de advertenties hier op kitehigh zit een knop waarbij je dit soort dingen kunt rapporteren. Daarnaast zit er een directe link naar onze GEAR database bij waarop te vinden is dat dit geen beginnerskite is. Helaas staat er weinig informatie in onze database over deze kite. Ik zal het voor je aanpassen!
|
|
|
SnaaK
|
Ok, zal het de volgende keer via die weg doen
|
|
|
|
geloof68
|
Zeker een topper! Zal de kite nog een kite zijn na circa 12 jaar in de tas te hebben gezeten?
|
|
|
geloof68
|
Snaak: bij de advertenties hier op kitehigh zit een knop waarbij je dit soort dingen kunt rapporteren. Daarnaast zit er een directe link naar onze GEAR database bij waarop te vinden is dat dit geen beginnerskite is. Helaas staat er weinig informatie in onze database over deze kite. Ik zal het voor je aanpassen! Is destijds wel als beginnerskite in de markt gezet. Ik heb zelf in 2005 ook nog de 10m gehad n.a.v. een Duits testverslag. Stuurt niet/nauwelijks binnen een minuut na inzetten stuurbeweging is mijn ervaring.
|
|
|
SnaaK
|
Is destijds wel als beginnerskite in de markt gezet. Ik heb zelf in 2005 ook nog de 10m gehad n.a.v. een Duits testverslag. Stuurt niet/nauwelijks binnen een minuut na inzetten stuurbeweging is mijn ervaring.
langzaam sturen, veel power, weinig depower, verouderde safety = in mijn ogen geen beginenrs kite meer
|
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
Dit is ook weer een gouwe ouwe http://link.marktplaats.nl/592944430voor maar 240 euro heb je een zelfmoord machine Ik dacht ik stuur eens mailtje: Beste Rogier,
Ik ben 14 jaar en het kitesurfen lijkt me echt super leuk. Verder weeg ik 60 kilo en heb ik nog niet eerder gekite. Toch zou ik dit graag leren want het ziet er super vet uit! Ik heb al het 1 en ander bij elkaar gespaard en de kite die je aanbied past precies in mijn budget. Het probleem is dat ik nog niet zoveel verstand heb van de vliegers, is deze verder wel geschikt voor mij? Het doel is om er hoog mee te springen haha.
groetjes,
Boudewijn krijg ik het volgende als antwoord: Dag Boudewijn,
Dank je voor je mail. Wat ik van de kite weet is dat deze (destijds toen ik 'm kocht) bekend stond om gemakkelijk mee op te starten vanuit het water en dat deze goed draaid. Verder is het een kite voor beginners tot gevorderden, een echt ideale starters kite. En met 60 kg kan je de kite zeker gebruiken. Wellicht even wachten met hele sterke wind tot je de kite een beetje kent en beheerst, maar zeker een goede kite voor je om op te leren kiten (enkel nog een boardje en harnas aanschaffen en je bent klaar om te gaan).
Voor het hele hoge springen zijn de nieuwste kites natuurlijk het beste, maar inderdaad kan je ook tegen die tijd dat je het springen onder de knie hebt dan een nieuwe kite kopen die volledig past bij je stijl (en ook loopt de kite minder schade op, doordat je het kiten al een beetje onder de knie hebt gekregen).
Laat maar weten als je 'm wilt overnemen en dan komen we wel tot een mooie prijs.
Met vriendelijke groet, Rogier echt ongelofelijk...
|
|
|
|
Idefixe
|
"De binnenkant is wat verkleurd door een keer schoonmaken met wat bleek, aan de buitenkant is er niets te zien." Heeft 'm vast volgepoept toen er een keertje 14 knts stond
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Het is dan wel geen troep, maar vond het ook niet waard om een nieuw topic er voor aan te maken... What's up met de Ozone Reo? Ik zie dat ding steeds voorbij komen op marktplaats.. 3 shops proberen er vanaf te komen lijkt het haast. Ook 1 persoon uit zandvoort heeft de zijne voor 450 te koop gezet, dat is niet veel voor een kite uit 2012... en Ozone is nou niet bepaald het goedkoopste merk. Mij lijkt het een geweldige kite, misschien is er geen animo voor wave kites in NL?
|
|
|
feddomw
Gast
|
Het is dan wel geen troep, maar vond het ook niet waard om een nieuw topic er voor aan te maken... What's up met de Ozone Reo? Ik zie dat ding steeds voorbij komen op marktplaats.. 3 shops proberen er vanaf te komen lijkt het haast. Ook 1 persoon uit zandvoort heeft de zijne voor 450 te koop gezet, dat is niet veel voor een kite uit 2012... en Ozone is nou niet bepaald het goedkoopste merk. Mij lijkt het een geweldige kite, misschien is er geen animo voor wave kites in NL?
De nieuwe komt er aan. Je ziet toch altijd hetzelfde als de nieuwe Torch uit komt? Toevallig zijn de 3 shops die jij bedoelt (denk ik) nogal actief op MP (Versus, Surfsports?). Als een REO voor 450 te koop staat is dat zonder twijfel de goedkoopste van Nederland. En dus in mijn ogen verdacht. Er is zeker animo voor wavekites, ik heb juist het idee dan wavekiten aan het groeien is. En ja, de REO is een geweldige kite. Ik heb na veel testen voor de REO gekozen, kite sprak mij persoonlijk het meeste aan. Back on topic....
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ws schade als je er slechts €450,- Ik hoor en lees ook alleen maar positieve herhalen. Ed. heeft hem o.a. gevaren en vond hem ook top!
|
|
|
|
|
|
pindakaas
|
het is weer tijd voor een MP update: http://link.marktplaats.nl/600699747 Ik wist niet dat ze in 2007 nog nitro's maakten..erg overjarig, iets van 5 jaar ofzo? Wel lullig, dan denk je als beginner een leuke kite te hebben en dan krijg je een antieke trekzak. En deze: http://link.marktplaats.nl/600229553 het is dan wel geen zooi, maar 4 kites met bar uit 2010 voor 200 euro is of een superkoopje of op de een of andere manier verdacht. 50 euro per kiteset is wel heeeel weinig.Moet je wel even naar Belgie rijden.
|
|
|
Gehaktdag
|
het is weer tijd voor een MP update: http://link.marktplaats.nl/600699747 Ik wist niet dat ze in 2007 nog nitro's maakten..erg overjarig, iets van 5 jaar ofzo? Wel lullig, dan denk je als beginner een leuke kite te hebben en dan krijg je een antieke trekzak. Wut? Zo slecht is deze set nog niet hoor.
|
|
|
Karst71
|
Hee, ik kwam dit 'beginnerssetje' tegen. Lijkt mij in het heden niet meer te kloppen . 10 jaar terug wel? http://link.marktplaats.nl/601505755PS hoe moet ik die link handiger maken? [edit] Zo dus:
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Nieuwe aanpak, in de hoop er ooit nog een gratis kite aan over te houden:
Beste Falco van Hussen,
Wij van kitehigh zijn bezig met het verzamelen van antiek kitesurf materiaal uit het begin van de kitesport. Gezien jou kites uit 2004 en daarvoor stammen en zo te zien nog in uitstekende staat verkeren vroegen wij ons af hoe je er tegenover staat om deze aan ons te doneren, daarnaast behoed je op deze manier onwetende beginners ervan dat ze zichzelf doodvliegen met onveilig antiek materiaal terwijl ze denken een veilige moderne kite te kopen.
Met vriendelijke groet, Evan - beheerder Kitehigh.nl
|
|
|
Karst71
|
Ha thanks voor de uitleg over het linkje. Heb je dat bericht al gestuurd Evan? Ben erg benieuwd naar zijn reactie
|
|
|
ica84
Geen avatar
|
Nieuwe aanpak, in de hoop er ooit nog een gratis kite aan over te houden:
Beste Falco van Hussen,
Wij van kitehigh zijn bezig met het verzamelen van antiek kitesurf materiaal uit het begin van de kitesport. Gezien jou kites uit 2004 en daarvoor stammen en zo te zien nog in uitstekende staat verkeren vroegen wij ons af hoe je er tegenover staat om deze aan ons te doneren, daarnaast behoed je op deze manier onwetende beginners ervan dat ze zichzelf doodvliegen met onveilig antiek materiaal terwijl ze denken een veilige moderne kite te kopen.
Met vriendelijke groet, Evan - beheerder Kitehigh.nl
haha geniaal bij een eventueel volgend mailtje naar een dwaas even het linkje van dit topic er bij zetten
|
|
|