ica84
Geen avatar
Berichten: 300
|
absoluut les nemen!!!! dit is voor je eigen veiligheid maar zeker ook voor de ander zijn veiligheid!!!
|
|
|
feddomw
Gast
|
Je gaat uitsluitend, 100% en unaniem hier het advies krijgen om les te nemen....
|
|
|
|
jantjuuh
Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
|
Je neemt toch ook eerst rijlessen voordat je een auto neemt? Je kan wel een matrasje kopen van 2-3m2 en daar eens mee te leren vliegeren.
|
|
|
Lude
Berichten: 1420
|
"weer op het balkon van het hotel belandt (toch jammer als je weer op het balkon van het hotel belandt)
Weer? Sowieso les nemen! Voor 4 a 500€ koop je trouwens oud materiaal, waardoor het nog gevaarlijker is om daar zelf mee aan de slag te gaan. Maar ook al koop je voor een paar duizend euro aan nieuw materiaal... Als je geen instructie hebt gehad ben je een gevaar voor jezelf en (nog belangrijker) omstanders!
|
|
|
|
bensdop
Geen avatar
Berichten: 37
|
@lude ja maar dit keer inclusief een op hol geslagen kite dat lijkt me dus duidelijk ik ga lessen en daarna heel hard sparen bedantk allemaal
|
|
|
PieNO
Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
|
stap 1... LESSSSSS stap 2... Huur 2 a 3 keer voor 2 uur zodat je echt zeker weet dat je het leuk vind. Stap 3....Eventueel kopen. Maar koop geen oude troep zoals vaak op marktplaast staat. Neem iemand mee die er verstand van heeft als je 2e hands koopt.
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
Voor een 2de hands set... 1 pak, board, 1 kite+bar en harnas + leash ben je zowieso al +/- 1000 € kwijt
Wil je een beetje deugdelijk materiaal kopen.
Tip 2 koop geen 2de hands pak.
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Goed boardje reken 200e (kan voor minder maar niet veel minder en je moet goed zoeken en weten wat je zoekt).
Er zijn voor 400-500 zeker goede kite+bar combis te koop. Sterker nog, ik heb een 2011 kite+bar 12m te koop voor minder dan 500.
Trapeze reken op 100e.
Je bent dus in het beste geval, als je verstandig bent, 700-800 kwijt. Moet je wel goed je best doen en beetje advies hebben van mensen die er verstand van hebben.
Lessen kosten ook geld, houd daar rekening mee.
|
|
|
JB - On The Edge
Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
|
Yes het seizoen is nu officieel geopend! Welkom!
Neem les! En koop goed spul. Als je een goedkope hobby zoekt...zoek dan verder....
|
|
|
Ocean-Limbo
Berichten: 2637
|
Ik heb een jaar of 8 geleden ook led genomen in Zuid Frankrijk .... St Cyprien. Dit ligt enkele kilometers van Perpignan.
Helaas is de kwaliteit van lesgeven niet zo goed als in NL.:
het materiaal was van mindere kwaliteit, meerdere cursisten per instructeur, doordat er minder winddagen zijn, wordt er "gepropt", de taal is een barriere, ik kreeg toch het gevoel dat het "toeristen leegschudden" betrof.
Conclusie: neem nog vlug enkele lessen in Nederland ..... daar heb je meer aan. Koop dan je materiaal .....!
Veeeeel plezier, ...
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Wat is concreet jullie zeilervaring?
Kennis en ervaring met het weer en de wind in het bijzonder, voorrangsregels en creëren van veiligheid op het water zorgen voor een goede uitgangssituatie om het kitesurfen sneller dan gemiddeld onder de knie te krijgen. Zoek een kiteschool in jullie omgeving die maatwerk biedt.
Disclaimer: wij van WC eend adviseren WC eend.
|
|
|
Frank77
Berichten: 690
|
Les nemen...
Ik kon ook (zelfstandig) zeilen en snowboarden voor ik ging kitesurfen maar de grootste hindernis is een kite blindelings besturen. Kortom het is belangrijker dat je een krachtige powerkite/stuntvlieger goed beheerst (liefst een vierliner) dan kunt zeilen of snowboarden. Dan is de stap een heel stuk kleiner. Wil je je lessen zo effectief mogeljk gebruiken ga dan eerst zelf veel oefenen met een kleine tweelijns krachtige vlieger en neem dan een lesje... zul je er m.i. veel meer plezier uithalen.
Frank
|
|
|
bensdop
Geen avatar
Berichten: 37
|
zeilervaring is: cwo 1,2,3 in swaarbood, laser en gezeild tot windkracht 7. @limbo vanuit Apeldoorn is er behalve giesbeek mischien weing ruimte om the kite surfen lijkt me? en wat ik heb gezien dan kom ik (inclusief reiskosten) veel duurder uit dan in frankrijk. betreft de lessen daar, waren zez in het frans of in het engels? ik heb namelijk een paar jaar in engeland gewoond dus dat zou geen probleem zijn. de middelandse zee staat toch bekend om zijn constante wind van windkracht 4-5?
|
|
|
feddomw
Gast
|
de middelandse zee staat toch bekend om zijn constante wind van windkracht 4-5?
Ja, dat is ook waarom we allemaal op vakantie gaan naar de Middellandse Zee, en niet naar Egypte, Dominicaanse, Brazilië, enz. [/sarcasme} Grapje, ik weet dat het allemaal nieuw voor je is.... Neem van mij aan dat je aller, ALLER grootste ergernis de wind-afhankelijkheid gaat zijn...
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Cwo 3 is prima. Toevallig les gehad in Zuid-Afrika ? Zoals Frank77 aangeeft, zal vliegeren met een goed matrasje met 2-lijns bar ook helpen om les nog effectiever te kunnen doorlopen. Qua kostenplaatje wordt het waarschijnlijk pas duidelijk als je de lessen in Frankrijk gevolgd hebt. Zijn er ueberhaupt Franse woorden voor differentiëren en maatwerk?
|
|
|
bensdop
Geen avatar
Berichten: 37
|
nee geen les gehad in zuid Afrika, gewoon in Hellevoetsluis, en op een bergmeer in de pyreneen (lac la raviage) ik denk dat ik gewoon naar die lessen ga. ik kan nu een grote vlieger kopen om een dag korter les te hoeven hebben, maar dan kan ik ook een dag korter surfen omdat ik zelf nog geen bord= vlieger=alles heb. windafhankelijkheid heb ook met zeilen al gemerkt, maar om te beginnen heb je ook geen winkracht 8 nodig. ik zie het daar wel en anders blijf ik lekker zeilen. in ieder geval heel erg bedankt.
|
|
|
Mich@el
Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
|
Probeer eens contact te maken met surfone. Dit is een grote surf/kiteshop in leucate, denk dat die je wel aan een kiteschool kunnen helpen. Maar pas we op want als er hier in NL niet meer wordt gelest boven de 25knp gaan ze daar nog wel even verder tot de 40. Als de tramontana wind er is.
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Sorry, was een flauw woordgrapje van Zuid-Afrika. Jij had je verschreven met de zwaardboot en ik dacht gelijk aan Zuid-Afrika.
Misschien kun je een tweedehands matrasje (1,5-2m) van Ozone of Peter Lynn kopen. Dat hoeft je niet veel geld te kosten en dan kun je vliegerervaring opbouwen. Dat kan hoogstwaarschijnlijk in een weiland bij jou in de buurt. De beschikbaarheid van een paar honderd meter zuivere wind (geen obstakels opwind) is een vereiste om goed te kunnen vliegeren. Er zijn ook veel goedkopere matrasjes te koop, alleen heb ik er nog nooit 1 in mijn handen gehad die normaal vliegt....
|
|
|
bensdop
Geen avatar
Berichten: 37
|
is dat echt nodig? ik moet al aardig door sparen om die lessen te betalen en daarna kan ik alteid nog verder kijken. ik moet in september namelijk op stage naar Australië, en ik ben ook net terug en zoveel zakgeld krijg ik ook weer niet ps leucate is inderdaad erg in de buurt, is het zo'n bekende/grote winkel dan?
|
|
|
Mich@el
Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
|
is dat echt nodig? ik moet al aardig door sparen om die lessen te betalen en daarna kan ik alteid nog verder kijken. ik moet in september namelijk op stage naar Australië, en ik ben ook net terug en zoveel zakgeld krijg ik ook weer niet ps leucate is inderdaad erg in de buurt, is het zo'n bekende/grote winkel dan? Leucate is ongeveer 40 min. rijden. En als de tramontana aan staat kun je daar op de meren perfect kite. Surfone is een van de grote surfshops daar in de buurt. Ben er zelf ook een aantal x geweest en altijd netjes geholpen. Ga er ditjaar zelf ook weer naar toe. Verledenjaar van de 16 dagen 14 kunnen kite .
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Wij willen je goed advies geven. Oefenen met een matrasje is niet persé nodig. Ik zie wel in 1 minuut of iemand goed kan vliegeren met een matrasje en als dat goed gaat, gaan we gelijk door naar het volgende onderdeel van de cursus en daarvoor gebruiken we inflatables. Tijdwinst is dan gemiddeld 3 kwartier. Dan heb je je tweedehands matrasje (samen met de 3 kwartier van je broer) al terugverdiend hoor. Krijg je gelijk een compliment van de instructeur en dat geeft jou weer extra motivatie voor het volgende onderdeel!
|
|
|