Rampjaar 2012

Ocean-Limbo

November 19, 2012, 23:11:10
edit2Rapporteer  
Ik kan me kitesurfjaar 2011 nog heel goed herinneren:
het voorjaar begon al begin maart met enkele mooie surfweekends. Daarna kwam een suuuuper meivakantie waarin ik door het overmatige kitesurfen zelf een tennisarm had gekregen. Ook Pasen, Pinksteren en Hemelvaart waren excellent.
De zomervakantie in Le Grau du roi: 10/14 dagen top wind  met daar bovenop nog 2 mooie weken in Vrouwenpolder.
Ook in de maanden september t/m november nog enkele hele mooie weekenden ...

En nu ..... 2012 .........?
Het voorjaar was echt bagger ... daarover heb ik al eens een topic gestart ....
de zomervakantie in Zeeland ...... vele windloze dagen .... Angry
het najaar ...... ja, door de week wil het wel waaien ..... maar dan sta ik voor de klas ...... en in de weekenden? ....... huilen met de pet op ..... Cry

we hebben niet alleen een financiële crisis, bankencrisis, economische crisis, hypotheekcrisis ...
maar ook een  ... Shocked

ListenToMe weekendwindcrisis

Voor mij krijgt kitesurfjaar 2012 een vette 3 ThumpDown

mvbtje

Geen avatar

Antwoord #1 November 19, 2012, 23:21:36
edit2Rapporteer  
Tja wie gaat er dan ook in Limburg wonen? Dan ben je al bijna een week onderweg voordat je op een fatsoenlijke spot bent Grin
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 November 19, 2012, 23:25:28
edit2Rapporteer  
Ik had gehoopt dit jaar flink progressie te kunnen boeken. Uithaken, loops etc.

Dit aangezien ik in 2011 echt vaak op het water heb kunnen staan. Zeker 3 keer per week, weken achter elkaar. Dus dat gaat een lekker 2012 worden dacht ik.

Nou mooi niet dus, bijna alleen maar klote low wind sessies gehad, erg vaak voor de kat z'n niks kunnen rijden omdat de verwachtingen nog wel goed waren maar ter plekke net 11 knopen.

En als er dan een keer goede wind was, kreeg je er gelijk een bak regen bij Sad

In het Noorden was het wel wat beter altijd, maarja da's net te ver als je tegen Belgie woont.

Bah hopelijk 2013 beter dan maar.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 November 19, 2012, 23:26:03
edit2Rapporteer  
*mompelt iets over een edit-knopje*

Je vergeet de temperatuur!

Pas eind mei kwam de temperatuur significant boven de 15gr uit op dagen dat het waaide om half september alweer onder de 15gr te duiken terwijl we in 2011 in april al 20gr hadden en in November nog een aantal 15gr+ dagen met zon noteerden. Daarnaast lijken de goede 30kn dagen ook totaal afwezig, de 5 en 6m zijn nog nooit zo weinig uit hun tas geweest.

Ohja, sinds october nog maar 9x gevaren. En sta nu alweer 2 weken droog. Als de sessies zelf nog goed waren viel het allemaal nog wel mee, maar zelfs dat is een drama te noemen. Nederland-onwaardig!
Ocean-Limbo

Antwoord #4 November 19, 2012, 23:34:51
edit2Rapporteer  
Tja wie gaat er dan ook in Limburg wonen? Dan ben je al bijna een week onderweg voordat je op een fatsoenlijke spot bent Grin

Jij bent goed bezig ......  ThumpsUp
wrijf het maar in ..... ThumpsUp
 jij mag dus nooit ... maar dan ook nooit ..... Shocked
op mijn verjaardagsfeestje komen ....... Grin
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #5 November 19, 2012, 23:44:33
edit2Rapporteer  
Ach, zo'n verre reis kan ik mij toch niet veroorloven Grin
Gehaktdag

Antwoord #6 November 19, 2012, 23:48:58
edit2Rapporteer  
Het is wel iets minder als in 2011. Als ik kijk hoe vaak ik geweest ben is dat op ongeveer 5 sessies na net zoveel als in 2011.
Reodude

Antwoord #7 November 20, 2012, 00:40:42
edit2Rapporteer  
Ik kon altijd in de week kiten.....oops sorry   :-) :-) :-)
Ocean-Limbo

Antwoord #8 November 20, 2012, 00:55:57
edit2Rapporteer  
Ik kon altijd in de week kiten.....oops sorry   :-) :-) :-)

jij mag dus ook niet op mijn feestje komen ....... Angry
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 November 20, 2012, 06:11:10
edit2Rapporteer  
Ik sta in een ploegendienst, maar de wind stond ook in een ploegendienst, die niet gelijk liep met de mijne Sad
Wimt

Antwoord #10 November 20, 2012, 10:03:05
edit2Rapporteer  
Helemaal mer Zorro eens. Afgelopen paar weken was goed, doordeweeeks, maar toen lag ik onder mijn auto.
Zou er depressief van worden. Hoop dat zo'n depressie een storm aantrekt  Grin
PieterK

Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #11 November 20, 2012, 11:32:51
edit2Rapporteer  
Drie keer in de week ga ik nooit halen. Maar een keer in de week - en dan ben ik helemaal blij met dit jaar. Niet over de afgelopen weken - sta nu idd ook al even droog. En nu staar ik uit het raam, zie een zonnetje en op johnswind 10 m/s. En kriebelt het om het water op te gaan.
jitze

Antwoord #12 November 20, 2012, 14:11:15
edit2Rapporteer  
En zeg nu even sorry tegen de wind.
klagen over het weer helpt niet.
Als je voldoende windrange hebt met je kites dan kun je echt wel vaak het water op. Dit jaar ook 3 keer aan de kant gestaan dat het te hard waaide.
En als je in Limburg woont dan kun zowel naar dld als frankrijk. Dan heb je mogelijkheden genoeg om de wind op te zoeken.

gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #13 November 20, 2012, 14:34:15
edit2Rapporteer  
Ik krijg vaak het gevoel dat het nooit in Duitsland waait....
OllieWapper

Antwoord #14 November 20, 2012, 16:59:59
edit2Rapporteer  
Zit serieus te overwegen om te gaan verhuizen....
En dat terwijl ik speciaal voor het kiten in Scheveningen ben gaan zitten.

Heb al weken niks gedaan. Barretjes zijn gepoetst, kites gestickt en geplakt.
Van ellende heb ik maar een doos met ouwe kitetijdschriften overgenomen zodat ik nog iets heb op die eindeloze mistige windloze dagen.
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #15 November 20, 2012, 17:42:23
edit2Rapporteer  
Tja voor mij voelt het ook als een slecht jaar, maar de conclussie tot nu toe is dat ik in iets minder dagen, meer uren gedraaid heb dan het jaar ervoor. Al met al was het voor mij nog niet zo slecht, maar wel vaak van die harkende schraap sessies gehad met veels te grote kite. Tongue
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 November 20, 2012, 18:59:08
edit2Rapporteer  
Tja voor mij was het ook nog niet zo'n slecht jaar eigenlijk... Grin
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 November 20, 2012, 19:02:59
edit2Rapporteer  
Tja voor mij voelt het ook als een slecht jaar, maar de conclussie tot nu toe is dat ik in iets minder dagen, meer uren gedraaid heb dan het jaar ervoor. Al met al was het voor mij nog niet zo slecht, maar wel vaak van die harkende schraap sessies gehad met veels te grote kite. Tongue
Tel je dan die 6weken Sal wel of niet mee?
Kemperman

Antwoord #18 November 20, 2012, 19:15:36
edit2Rapporteer  
Met die 3 maanden Venezuela afgelopen winter mag ik dit jaar denk ik niet slecht noemen. Grin
geloof68

Antwoord #19 November 20, 2012, 19:29:26
edit2Rapporteer  
Als je het vergelijkt met snowboarden of skiën is kiten zo slecht nog niet. De gemiddelde snowboarder of skiër moet het in die ene week allemaal op zijn plaats vallen. Als gemiddelde kiter heb je meer mogelijkheden om uren te maken. Is ook een kwestie van prioriteiten stellen. Ga je aanstaande donderdag of vrijdag de goten schoonmaken of stel je dat nog een paar weken uit?
Yoram

Antwoord #20 November 20, 2012, 19:58:03
edit2Rapporteer  

Heb ook het idee dat het dit jaar minder is. Afgelopen jaar stond ik soms weken achter elkaar 5 of 6 sessies te doen per week in een zonnetje met een dikke wind. Dit jaar wel redelijk veel sessies maar allemaal met weinig wind en als het is lekker waaide was er vaak geen zonnetje.

Daarnaast is het al een stuk kouder als afgelopen jaar. Maar goed, vertrek bijna richting Afrika dus mijn beste (kite)tijd moet nog komen voor dit jaar, al heel veel zin in Grin

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #21 November 20, 2012, 20:41:43
edit2Rapporteer  
Ik dacht ook dat ik wel minder had, maar zie in m'n all time overzicht dat ik dit jaar gelijk sta met 2011.
Wel opvallend dat meer dan de helft op een doordeweekse dag is....dus die zou ik waarschijnlijk hebben gemist als ik niet op woensdag vrij was en op 1 uur an het strand zit....

Maar goed, met een redelijk normaal, 32 uur werkend bestaan kom ik ook nog maar op 24 sessies.....en let wel, dat is wel allemaal met 18-30 knopen en bijna allemaal windrichtingen met W erin...met minder ga ik niet meer...en veel andere spots trekken me niet.

Al met al helemaal geen gek gemiddelde, toch bijna 1x per 2 weken....voor mij genoeg om de verslaving te onderhouden en gestaag progressie te boeken....volgend jaar de kiteloops verder eigen maken...
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #22 November 20, 2012, 21:16:23
edit2Rapporteer  

Voor mij is het ook een minder jaar.

Geen kitevakantie gedaan dit jaar, het voorjaar was niks en de herfst ook niet.

Gelukkig dat die 2 weken Belgische kust in juli reuze meevielen qua wind, maar mijn vriendin was er minder blij mee. lol

Maar als ik naar andere kitende papa's kijk, dan breng ik het er heel goed vanaf.

Ik hoop morgen sessie nr 40 te boeken.
[Pepper]

Antwoord #23 November 20, 2012, 21:52:52
edit2Rapporteer  

Van ellende heb ik maar een doos met ouwe kitetijdschriften overgenomen zodat ik nog iets heb op die eindeloze mistige windloze dagen.

Je gaat me toch niet vertellen dat je nu al door die hele stapel heen bent.....  ThumpsUp
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #24 November 20, 2012, 22:53:41
edit2Rapporteer  
2012 was goed.
Heel veel met 7m en zelfs 5m kite
Januari was goed - zelfs uitstekend voor winter
Februari: niet echt
Maart: 14 dagen opreis geweest
April: weet ik niet meer
Mei: Ok
Juni: een paar top dagen op MV2 met 35-40knopen
July: iets minder wind dan juni maar toch nog golven en wind
Aug: een paar goede dagen
Sep: kon beter met meer wind
Oct: had beter gekund - onder het gemiddelde
Nov: buiten 2 Nov (39-35 knopen 's morgens) was het stilletjes
Dec: de laatste hoop
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.