mvbtje
Geen avatar
|
Tja wie gaat er dan ook in Limburg wonen? Dan ben je al bijna een week onderweg voordat je op een fatsoenlijke spot bent
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik had gehoopt dit jaar flink progressie te kunnen boeken. Uithaken, loops etc. Dit aangezien ik in 2011 echt vaak op het water heb kunnen staan. Zeker 3 keer per week, weken achter elkaar. Dus dat gaat een lekker 2012 worden dacht ik. Nou mooi niet dus, bijna alleen maar klote low wind sessies gehad, erg vaak voor de kat z'n niks kunnen rijden omdat de verwachtingen nog wel goed waren maar ter plekke net 11 knopen. En als er dan een keer goede wind was, kreeg je er gelijk een bak regen bij In het Noorden was het wel wat beter altijd, maarja da's net te ver als je tegen Belgie woont. Bah hopelijk 2013 beter dan maar.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
*mompelt iets over een edit-knopje*
Je vergeet de temperatuur!
Pas eind mei kwam de temperatuur significant boven de 15gr uit op dagen dat het waaide om half september alweer onder de 15gr te duiken terwijl we in 2011 in april al 20gr hadden en in November nog een aantal 15gr+ dagen met zon noteerden. Daarnaast lijken de goede 30kn dagen ook totaal afwezig, de 5 en 6m zijn nog nooit zo weinig uit hun tas geweest.
Ohja, sinds october nog maar 9x gevaren. En sta nu alweer 2 weken droog. Als de sessies zelf nog goed waren viel het allemaal nog wel mee, maar zelfs dat is een drama te noemen. Nederland-onwaardig!
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Tja wie gaat er dan ook in Limburg wonen? Dan ben je al bijna een week onderweg voordat je op een fatsoenlijke spot bent Jij bent goed bezig ...... wrijf het maar in ..... jij mag dus nooit ... maar dan ook nooit ..... op mijn verjaardagsfeestje komen .......
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Ach, zo'n verre reis kan ik mij toch niet veroorloven
|
|
|
Gehaktdag
|
Het is wel iets minder als in 2011. Als ik kijk hoe vaak ik geweest ben is dat op ongeveer 5 sessies na net zoveel als in 2011.
|
|
|
Reodude
|
Ik kon altijd in de week kiten.....oops sorry :-) :-) :-)
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Ik kon altijd in de week kiten.....oops sorry :-) :-) :-)
jij mag dus ook niet op mijn feestje komen .......
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik sta in een ploegendienst, maar de wind stond ook in een ploegendienst, die niet gelijk liep met de mijne
|
|
|
Wimt
|
Helemaal mer Zorro eens. Afgelopen paar weken was goed, doordeweeeks, maar toen lag ik onder mijn auto. Zou er depressief van worden. Hoop dat zo'n depressie een storm aantrekt
|
|
|
PieterK
Logs: 0 | 241 uur
|
Drie keer in de week ga ik nooit halen. Maar een keer in de week - en dan ben ik helemaal blij met dit jaar. Niet over de afgelopen weken - sta nu idd ook al even droog. En nu staar ik uit het raam, zie een zonnetje en op johnswind 10 m/s. En kriebelt het om het water op te gaan.
|
|
|
jitze
|
En zeg nu even sorry tegen de wind. klagen over het weer helpt niet. Als je voldoende windrange hebt met je kites dan kun je echt wel vaak het water op. Dit jaar ook 3 keer aan de kant gestaan dat het te hard waaide. En als je in Limburg woont dan kun zowel naar dld als frankrijk. Dan heb je mogelijkheden genoeg om de wind op te zoeken.
|
|
|
|
OllieWapper
|
Zit serieus te overwegen om te gaan verhuizen.... En dat terwijl ik speciaal voor het kiten in Scheveningen ben gaan zitten.
Heb al weken niks gedaan. Barretjes zijn gepoetst, kites gestickt en geplakt. Van ellende heb ik maar een doos met ouwe kitetijdschriften overgenomen zodat ik nog iets heb op die eindeloze mistige windloze dagen.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Tja voor mij voelt het ook als een slecht jaar, maar de conclussie tot nu toe is dat ik in iets minder dagen, meer uren gedraaid heb dan het jaar ervoor. Al met al was het voor mij nog niet zo slecht, maar wel vaak van die harkende schraap sessies gehad met veels te grote kite.
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Tja voor mij voelt het ook als een slecht jaar, maar de conclussie tot nu toe is dat ik in iets minder dagen, meer uren gedraaid heb dan het jaar ervoor. Al met al was het voor mij nog niet zo slecht, maar wel vaak van die harkende schraap sessies gehad met veels te grote kite. Tel je dan die 6weken Sal wel of niet mee?
|
|
|
Kemperman
|
Met die 3 maanden Venezuela afgelopen winter mag ik dit jaar denk ik niet slecht noemen.
|
|
|
geloof68
|
Als je het vergelijkt met snowboarden of skiën is kiten zo slecht nog niet. De gemiddelde snowboarder of skiër moet het in die ene week allemaal op zijn plaats vallen. Als gemiddelde kiter heb je meer mogelijkheden om uren te maken. Is ook een kwestie van prioriteiten stellen. Ga je aanstaande donderdag of vrijdag de goten schoonmaken of stel je dat nog een paar weken uit?
|
|
|
Yoram
|
Heb ook het idee dat het dit jaar minder is. Afgelopen jaar stond ik soms weken achter elkaar 5 of 6 sessies te doen per week in een zonnetje met een dikke wind. Dit jaar wel redelijk veel sessies maar allemaal met weinig wind en als het is lekker waaide was er vaak geen zonnetje. Daarnaast is het al een stuk kouder als afgelopen jaar. Maar goed, vertrek bijna richting Afrika dus mijn beste (kite)tijd moet nog komen voor dit jaar, al heel veel zin in
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik dacht ook dat ik wel minder had, maar zie in m'n all time overzicht dat ik dit jaar gelijk sta met 2011. Wel opvallend dat meer dan de helft op een doordeweekse dag is....dus die zou ik waarschijnlijk hebben gemist als ik niet op woensdag vrij was en op 1 uur an het strand zit....
Maar goed, met een redelijk normaal, 32 uur werkend bestaan kom ik ook nog maar op 24 sessies.....en let wel, dat is wel allemaal met 18-30 knopen en bijna allemaal windrichtingen met W erin...met minder ga ik niet meer...en veel andere spots trekken me niet.
Al met al helemaal geen gek gemiddelde, toch bijna 1x per 2 weken....voor mij genoeg om de verslaving te onderhouden en gestaag progressie te boeken....volgend jaar de kiteloops verder eigen maken...
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Voor mij is het ook een minder jaar.
Geen kitevakantie gedaan dit jaar, het voorjaar was niks en de herfst ook niet.
Gelukkig dat die 2 weken Belgische kust in juli reuze meevielen qua wind, maar mijn vriendin was er minder blij mee. lol
Maar als ik naar andere kitende papa's kijk, dan breng ik het er heel goed vanaf.
Ik hoop morgen sessie nr 40 te boeken.
|
|
|
[Pepper]
|
Van ellende heb ik maar een doos met ouwe kitetijdschriften overgenomen zodat ik nog iets heb op die eindeloze mistige windloze dagen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je nu al door die hele stapel heen bent.....
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
2012 was goed. Heel veel met 7m en zelfs 5m kite Januari was goed - zelfs uitstekend voor winter Februari: niet echt Maart: 14 dagen opreis geweest April: weet ik niet meer Mei: Ok Juni: een paar top dagen op MV2 met 35-40knopen July: iets minder wind dan juni maar toch nog golven en wind Aug: een paar goede dagen Sep: kon beter met meer wind Oct: had beter gekund - onder het gemiddelde Nov: buiten 2 Nov (39-35 knopen 's morgens) was het stilletjes Dec: de laatste hoop
|
|
|