BdB
|
Weer wat geleerd!
|
|
|
hotkarl
|
KNRM ook gebeld en die posten gevonden voorwerpen ook hier dus hopen, hopen, hopen..
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Een jaar niet gekite en dan meteen met stoten in de 40kn kiten, zeer verstandig.
|
|
|
BdB
|
Een jaar niet gekite en dan meteen met stoten in de 40kn kiten, zeer verstandig.
Dank Frank, dat bedoelde ik ook
|
|
|
hotkarl
|
Ja ja, nu gaan we met zijn allen het beste jongetje van de klas zijn natuurlijk. Je kan je ook inleven in een persoon die een jaar aan de kant heeft gestaan en graag wil kiten. Ik heb mijn lesje geleerd, ben mijn plank kwijt en nu gaat het me nog 80 keer op het forum gezegd worden..
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Of 81 keer. Maar inleven staat hier los van. Overal zijn waarschuwingen gegeven en jij gaat na een jaar sabbatical met deze wind naar Ouddorp!? Sorry hoor ,maar je gezonde verstand is ook een jaar met vakantie geweest dus. Zie er vandaag op Playa ook 1 met een 9m. aan komen kakken. Kom op zeg!! Moeten er weer doden vallen? Zo ,zegje gedaan.
|
|
|
hotkarl
|
Nou jij ook weer de beste, wil je een sticker voor in je plakboek hahaha.. Anders ga je de volgende keer naar die gozer toe om in zijn gezicht betweterig te doen maar volgens mij doet 99% van dit soort posters dat niet.. Snap sowieso niet waarom men dit zo graag wil doen, het blijkt toch wel dat er een les is geleerd? Voel je je d'r dan zo goed bij om nog es extra zout in de wondjes te wrijven, onder het motto 'moeten er doden vallen'. Ik was niet in levensgevaar, ik ben mijn plank kwijt.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Je was wel in levensgevaar, je weet het alleen zelf niet. Als je geen 10 minuten in het water trekt naar eigen zeggen, wat had je dan gedaan als je materiaalpech had gehad? Ik heb wel eens met een gebroken stuurlijn drie kwartier liggen tobben. Het gaat dus niet om het boardje (hoezo niet opkrusen trouwens, druk zat om lekker bodydraggend hoogte te lopen naar je board toe), het gaat erom dat je gezien je reactie en het feit dat je niet de les gelezen wil worden blijkbaar je niet bewust bent van het gevaar dat je hebt gelopen.
|
|
|
joosie
|
komt vast goed met je boardje, als je gelijk bij de knrm een stickerset aanvraagt waar je jou gegevens opzet en er op plakt, bestellen is gratis!
|
|
|
thijs77
|
waarom ben je afgelopen zondag dan niet gegaan? bv. op rockanje weer een beetje inkomen met een grote maat? Maar goed, succes in ieder geval met je boardje, is niet de eerste keer geloof ik
|
|
|
hotkarl
|
Fijn die laatste 2 berichten, blijkbaar kan iedereen oordelen over situaties vanachter een beeldscherm..
Bedankt voor de tip van die sticker! Zondag was wel goed idd. Ik ben met mijn campertje naar het hellevoetstrandje gegaan. Ik kwam daar voorheen altijd maar nu waren er heel veel speedboot en jet-skieers op het water. Ik was met het gezinnetje dus ben maar niet verder gegaan. Boardje is niet de eerste keer, 2e, maar de eerste keer is volgens mij al een jaar of 6 geleden toen ik net begon..
Ik zit nu terug te lezen inderdaad ook een boardje van een maat toen.. Dus 3..
|
|
|
|
hotkarl
|
Goud! Daar had ik nog niet aan gedacht.. KNRM wel gebeld.. Thanks mvbtje!
|
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Hete Karl, Zonde dat je, je boardje kwijt bent. Je zult er vast van leren. Weer een goed excuus om een nieuw te kopen Ik post hier even de link van de sticker van de KNRM. Die heb ik laatst ook op me board geplakt. Altijd handig! Mogelijks even een idee voor Kitehigh om dit als nieuws topic onder de aandacht te brengen? http://www.knrm.nl/preventie/het-water-op/surfers/
|
|
|
sanderw
Gast
|
Hotkarl, er stond rond 17:00 uur een blowkarter (of zoiets) zwaaien met een bordje als je omschrijft ( een youri zoon wat ik vanaf het water kon zien) niemand reageerde dus liep hij er mee terug. Wie of wat het is geen idee. Maar je bordje is idd op slufter strand aangespoeld. Was bij 2e poeltje en verder was iedereen aan het varen dus kan niet anders dan dat het jouw bord is. Ik weet niet of die gasten ook iets van een forum hebben???
|
|
|
hotkarl
|
Ik ga gelijk zoeken! Thanks warm.. Nou geen duidelijk blokartforum, hopen dat ie hier of op hanglos terecht komt. Maar ik ben weer hoopvol! Bedankt voor alle tips luitjes!
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
(hoezo niet opkrusen trouwens, druk zat om lekker bodydraggend hoogte te lopen naar je board toe),
Overpowerd kun je dus echt niet meer bodydraggen, dan word je alleen maar achter je kite aan gesleurd wat je ook doet. Had ik vandaag ook last van en dan ben je blij als er iemand even je boardje downwind dropt.
|
|
|
tgroot
|
Niet mee eens Evan, ik had echt de allergrootste moeite met die 8 van je op de zm. Maar bodydraggen ging prima, aan de rand van het windvenster ben je niet overpowered immers
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Ik ben het hier wel met Evan eens. Gister bij aankomst op Mirns kort op het water gestaan, ook overpowerd. Verloor bij het eerste rakje mijn board en kon er met geen mogelijkheid bodydraggend bijkomen. Normaal heb ik geen enkel probleem met bodydraggen, maar nu ging ik gewoon steeds een stuk downwind. (Later nog wel ff lekker een paar uurtjes dik gepowerd kunnen varen )
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Niet mee eens Evan, ik had echt de allergrootste moeite met die 8 van je op de zm. Maar bodydraggen ging prima, aan de rand van het windvenster ben je niet overpowered immers Ben het ook met Evan eens, jij ben dus nooit overpowerd geweest!
|
|
|
feddomw
Gast
|
Prima, ik heb die ervaring niet. Desondanks naar eigen zeggen geen 10 minuten in het water uithouden wegens "te koud": slecht teken.
Toevallig heeft overigens dezelfde dag een maatje van mij hetzelfde board verloren op de Noordzee.
|
|
|
HRob
|
Heb je al op marktplaats gekeken of er eentje opstaat die je herkent?
|
|
|
hotkarl
|
Ik weet niet waar de 'magische 10 minuten naar eigen zeggen' ineens vandaan komen maar dat zegt al genoeg over de reaguurders die dit topic alleen gebruiken om te benadrukken hoe 'verstandig' ze zelf zijn. Gelukkig is niet iedereen zo anders hadden we waarschijnlijk zo'n mooie sport als kitesurfen nooit gehad.
Wat betreft het overpowered verhaal, ik heb intussen verschillende kites gevaren en heb gemerkt dat in het high end van zo'n ding een groot verschil bestaat tussen kites. Mijn north rhino 7m is wat dat betreft wat schichtig. Vandaar dat bodydraggend opkruisen niet goed ging. Het hele wel of niet kunnen bodydraggen wanneer je overpowered staat valt of staat, volgens mij, daarmee. In mijn geval werkte het gewoon niet en ik sta niet pas een jaar op de plank.
Ik houd trouwens marktplaats in de gaten! Bedankt voor de tip. Het vervelende is dat ik aankomende week naar Barcelona ga en het dus niet in de gaten kan houden. Misschien even aan mijn lieve vrouwtje vragen..
|
|
|