|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
kan die van Ride Engine niet betalen.. ziekhuis gips was handiger geweest... dit leuker voor de kids...
|
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
dus daarom kost de mal DIY kit 40 dollar... Dit kost haast niets... Nu een plug ervan maken waar de carbon dan weer op kan. Anders wordt hij te klein of zou dit niet uitmaken die 2 mm verschil. komt ook nog 5mm neopreen tegenaan...
|
|
|
HaPe
Moderator
Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
|
Zou wel weer een mal met deze mal maken, als je het doet, kan je het beter goed doen
Hoeveel lagen carbon ga je erop doen ? En nog iets van een zachte laag op de binnenkant ?
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
Flink stevig. 3 x 300g 5 mm neopreen aan de binnenkant. Autogordel inlamineren, en uit laten steken om neopreen aan vast te stikken. Of heel goed lijmen... weet nog niet... spreader bar van huidige trapeze. Straps for de spreader poppen en eventueel. stikken aan ingelamineerde gordel... zoiets is het plan... Bij Engine is het uiterlijk belangrijk.. Voor mij is het kitewater geen catwalk.. Als het maar lekker zit...
Bedacht net om de plug te maken van PUR-schuim... Plastic zak in de gipsmal stoppen en volpurren.. Zou dat spul dan lekker uitzetten en een strakke plug/mal opleveren?
|
|
|
HaPe
Moderator
Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
|
Heb voor de duidelijkheid de 2 topics gesplitst.
Ik zou dan voor het maken van de eerste mal, al m'n wetsuit aangedaan hebben, en daarbij de 5mm neopreen die je gaat gebruiken voor de binnenkant tussen het pak en de mal gedaan hebben.
Denk dat het makkelijker is om de neopreen te lijmen. Ik verwacht niet dat er heel veel spanning op komt te staan, waardoor een goede lijmverbinding voldoende zou moeten zijn. Het idee van de ingelamineerde gordel vind ik wel goed, en ik zou daaraan de spreader vastmaken.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Als je toch een Engine wil kopieren, waarom een spreader bar? Bijna alle Engine gebruikers hebben een stukje touw met karabiner. Een vaste haak is zo 2003!
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
Omdat ik meestal op een tt vaar en straks ook unhooked ga willen varen.. Beetje lastig met een musketonhaak..
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hoe dan al die hardcore golfrijders het dan? Die haken toch ook uit? Mooi projectje verder.
|
|
|
peter.
Berichten: 1145
|
super project! alleen zou ik het persoonlijk wel wat drijf vermogen geven. want vind het ook belangrijk dat het beetje dient als zwemvest
zou stuk schuim mee lamineren op achterkant of mischien zelfswel binnen kant voor comfort
suc6 ben heel benieuwd!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Die Engine waist harnesses zijn toch alleen maar voor waveriden? Patrick Rebstock vaart ze o.a. en springt er wel mee, maar echte freestyle dudes zie ik er niet mee. Daar zijn ze volgens mij ook niet geschikt voor. Wel een heel vet project!
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
@ Peter Er komt 5 mm neopreen aan de binnenkant for comfort.. Meer padding is als het goed is niet nodig door de goede pasvorm.. En drijfvermogen zoek ik niet in mijn trapeze.. Wetsuit drijft ook al genoeg.. @ Michiel: Ik ben dan ook (nog :-)) geen echte freestyle dude.. Maar ik zie niet in waarom deze trapeze niet ook fijn zou zijn voor TT.. Mijn huidige trapeze (en een groot aantal die ik gepast heb) sluiten niet goed aan bij mijn beetje holle rug (doordat ik zulke gespierde billen heb. Ik ga er vanuit dat een perfect passende 'hard back' trapeze niet omhoog schuift om daar mijn ribbetjes te komen kneuzen.. Die gasten gebruiken hem hier ook op hun TT (volgens kiteforum.com).. Ik vind het moeilijk te zien... <iframe src="//player.vimeo.com/video/71702485?title=0&byline=0&portrait=0&color=2ee324" width="500" height="264" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe> <p>
http://vimeo.com/71702485
from Slingshot Kite on Vimeo.</p>
|
|
|
|
rdeheld
Berichten: 426
|
I thermo forming carbon composiet materiaal zoals bij ijshockey schaatsen geen idee?
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
Komend voorjaar is hij klaar, nu net druk met nieuwe baan ... ;-)
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Zag dit nu pas, Peer. Respect, ben zelf zo lui geweest om er onlangs weer een trapeze te kopen, maar dit is wel spannend. Ik hou het in de gaten Je hebt nog steeds recht op die directional (zelfbouw) van mij Ikzelf zou geen mal gebruiken. Gewoon polyester, is in een kwartiertje hard (effe de krant lezen), je omwikkelt je middel wel eerst met folie, anders is het echt harsen Ik heb zelf ook een holle rug, dan is deze methode perfect voor wave of freestyle, gaat goed werken. Ik zou wel min 1cm gaten in die veiligheidriem maken, voordat je het weg lamineert. Anders trekt ie los. Later zou ik met constructie lijm, het neopreen erop lijmen. Om het af te maken: natuurlijk het "Wimt"-logo. Tenzij je het mooi afwerkt, dan heet het "Peer"
|
|
|
StevenHill
Berichten: 261
|
Die Engine waist harnesses zijn toch alleen maar voor waveriden? Patrick Rebstock vaart ze o.a. en springt er wel mee, maar echte freestyle dudes zie ik er niet mee. Daar zijn ze volgens mij ook niet geschikt voor. Wel een heel vet project! Aaron Hadlow?!!!
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Heb nog een Hadlow trapeze voor je, is mij te hol. Gratis, 2 jr oud. Zou niet uitgaan van de kracht van carbon, zonder schuim. Heeft bijna geen kracht dan, zou een pur laag op de achterkant spuiten, shapen, en dan glasvezel erover. Zou geen carbon nemen, schaal zal sowieso licht zijn, en carbon is duur voor zo'n experiment. Doe je 1cm dikker pur, heb je het krachtverlies van glas tov carbon al gecompenseerd.
|
|
|
spoetnik
Berichten: 762
|
En, nog vordering met dit project?
|
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
Door een echtscheiding ben ik mijn knutsel garage kwijt jongens.... praktisch fff wat lastiger dus...
|
|
|