Hi! Ik lees een beetje op dit forum, maar had me nog niet aangemeld. Nu zat ik zelf met een vraagje dus vond het een mooi moment me even te registreren!
De vraag: ik ben nu 3x het water op geweest, waarvan 1x een les en 2x zelf aan de slag met dingen die ik in les 1 had geleerd. Ik wil nog een vervolgles plannen om daadwerkelijk te gaan varen. Heb tot nu toe alleen gebodydragged, kite opgelaten, 8jes gedraaid, opgebouwd, etc.
Nu kreeg ik van een vriend een harnas en kite aangeboden. Het harnas koop ik sowieso (Mystic Warrior) alleen de kite twijfel ik over. Hij geeft aan dat hij hem niet meer gebruikt en daarom ook voor weinig verkoopt. Het gaat om een Naish Torch 14m uit 2007. Hij zei al dat het niet de meest perfecte kite is om te leren (nieuwere zijn sneller en beter te depoweren), maar prima om een beetje mee te oefenen voor body draggen en misschien een keer meer. Echter is de prijs wel aantrekkelijk natuurlijk en dan kan ik hem een keer crashen zonder teveel kosten.
Wat zouden jullie doen? Handig ding om dus wat meer mee te klungelen en ook een keer daadwerkelijk te gaan varen?
Ik weeg trouwens 100kg (1,98 lang) en wil vooral varen op Strand Horst in het begin (vlagerig).