Ik herken je probleem.
Ik heb een sonic 15. In de high end is een reverse landing echt onmogelijk...de kite heeft heeeeeel veel kracht.
Zelf de kite in de hoek zetten en dan reverse landen is dan (in de high end) te tricky...
Als er dan iets gebeurt waardoor je de stuurlijnen los laat stijgt de kite vollebak in het midden van het windvenster op.
Reverse landen werkt alleen in lichte wind.
Iemand laten aanpakken is het beste....
Flysurfer Speed's kun je uitrusten met een 5-de lijn...dan kun je de kite in de hoek van het windvenster naar keuze zetten, met de wingtip net boven de grond.....de kite dan aan een vast object vast maken ...vervolgens releasen...en via de 5 de lijn naar de kite lopen.
Flysurfer noemt een 5 de lijn een FDS-line. Dit is 1 lijn die zich kort bij de kite opsplitst in 4 lijntjes die op hun beurt weer vast zitten op vier bevestigingspunten in het midden van de kite.
Ik ga van de week eens kijken of ik dat FDS op mijn sonic kan maken.
Ik volgde ook een item op kiteforum.com met dezelfde vraag....zie link hieronder
Iemand had een constructie gemaakt met een katrol bevestigd aan een stuurlijn zodat hij de wingtip naar zich toen kan trekken....nadat ie de kite in de hoek van het windvenster had geparkeerd.....een video hierover moet ie nog posten. Hierdoor kan de kite wel beschadigd raken als ie over een scherpe schelp getrokken wordt of iets dergelijks, lijkt me.
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=197&t=2393314