Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
ik zag het vanmiddag op de webcam ja, kon er een stuk of 3 tellen. Mjah best wel sick dat de helft van de mensen op HvH al een crossbow hebben
|
|
|
drifter
|
is gewoon ideaal zo'n kite. Wind was toch wat vlagerig en er rolden leuke golven, dan kun je lekker rippen met een crossbow.
|
|
|
Eev
|
mijne komt ook binnenkort binnen en dan ga ik er 2 maandne mee kiten in cumbuco, maar te veel geld, nee helaas niet, maar verliefd op de sport ja dat wel, jullie vriendinnetjes kosten vast ook geld?!
|
|
|
Dikkiedik
|
Wat zijn nou de grote voordelen van die Crossbow dan tov de normale tubekites?
|
|
|
|
KiteDemon
|
Dat is erg persoonlijk! Wat voor de één een voordeel is is voor de ander weer een nadeel. Dit soort type kites is een aanvulling op de bestaande kites, en daarin is al veel verscheidenheid afgestemd op riderstyle en persoonlijke voorkeur. Wel zijn deze kites ongeëvenaard op gebied van veiligheid en depowerrange. Bij uitstek geschikt voor waveriding! Voorals nog kunnen ze niet tippen aan de performance van de huidige U-kites. Maar het is maar net wat je in een kite zoekt. Ik denk dat de kleinere maten bowkites juist super geschikt zijn voor de condities waarin je een klein maatje gebruikt. De grotere maten bowkites laten nog wel wat te wensen over.
|
|
|
svenpronk
|
Kitedemon vraagie,
Wat zijn de betere performance van de huidige U-kites? En wat is er mis met de grotere maten van de Bowkites? En heb je er zelf al is mee gevaren?
|
|
|
Sjorsnietonline
Gast
|
Dat is erg persoonlijk! Wat voor de één een voordeel is is voor de ander weer een nadeel. Dit soort type kites is een aanvulling op de bestaande kites, en daarin is al veel verscheidenheid afgestemd op riderstyle en persoonlijke voorkeur. Wel zijn deze kites ongeëvenaard op gebied van veiligheid en depowerrange. Bij uitstek geschikt voor waveriding! Voorals nog kunnen ze niet tippen aan de performance van de huidige U-kites. Maar het is maar net wat je in een kite zoekt. Ik denk dat de kleinere maten bowkites juist super geschikt zijn voor de condities waarin je een klein maatje gebruikt. De grotere maten bowkites laten nog wel wat te wensen over. Fer je schrijft hele verhalen over die Bows.. en je zal er wel veel over gelezen hebben, maar heb je er al mee gevaren?
|
|
|
Ondabeach
|
Nee hoor ik vaarde gister Naish!
|
|
|
crossbow
Gast
|
kunnen ze nog niet tippen aan de performance van de U kites???? De Cabrinha Bows zijn momenteel de enige bow kites die de performance kant hebben weten door te ontwikkelen. Waarom varen dan juist de beste kiters allemaal met Crossbows in hoek van holland??? Deze gasten zijn overgestapt van 2005 Nitro's, Co2's, Vegassen en Rhino5's en zijn allemaal super happy. Ze zijn voor sommige mensen zelfs te snel en daarom komt ook de Switchblade volgende maand op de markt. Springen doen ze maar 1,5 keer zo hoog en hangtime is ook maar een paar seconde langer dan de huidige U-kites. Dat zal vast nog verder worden verbeterd ;-)
|
|
|
PeeWee
|
Gisteren was ik de enige crossbow rider op Schellinkhout. Het was een beetje vlagerig werd mij verteld. Niets van gemerkt. (grinnik_kitesmiley) Wel lekker 3,5 uur achter elkaar mijn bochtjes en sprongetjes kunnen oefenen (ik ben tenslotte nog een matige kiter). Ik heb mij nog nooit zo op mijn gemak gevoeld als met deze xbow (had hiervoor aero2's, RRD, X2).
|
|
|
benjamin
Gast
|
je moet het toch echt zelf doen, ik zie jongens op de hoek die een dikke f16 doen met hun [classic] wat ik anderen met een crossbow nog niet heb zien doen. het zal best een super kite zijn, maar zo heeft alles zijn voor en nadelen. als het maar leuk is al is het met een komo zak
|
|
|
Ondabeach
|
Ik moet ook zeggen dat die snelheid waar ze mee over het water razen wel snel te noemen valt. Dat is eigenlijk wat me gelijk opviel. Ik denk dat als je zo snel vaart, je wel een kite in je handen moet hebben die super te handelen moet zijn. Zou wel zo'n bow willen proberen, m'n nieuwschierigheid is gewekt.
|
|
|
kitemafkees
|
Altijd dat ge/ouwehoer over wel-niet goed.... Het past bij je of niet! Ik vind het niks omdat ik de agressie mis van een Ukite... Een ander vind juist een voordeel dat ie zo rustig is..... Gewoon proberen dan merk je het verschil vanzelf!
|
|
|
PeeWee
|
Inderdaad kitemafkees. Ik heb dat gevoel (tammer als een U kite) ook met mijn xbow. Het is wat je zoekt binnen het kiten. Dus het advies blijft 'probeer het en kijk of het jouw ding is' .
|
|
|