kite afstellen

Daanwillems
Gast
April 05, 2006, 01:56:30
edit2Rapporteer  
Hey

Ik ben vandaag voor het eerst het water op gegaan en het was zalig !
De water start vond ik vrij moeilijk, ik krijg mijn voeten er niet op tijd  in!
Als ik mensen bezig zie, hangt hun kite gwn recht boven hun hoofd  en blijft hij hangen terwijl ze hun voeten in de straps steken. bij mij gaat dit niet , de kite gaat altijd geleidelijk aan naar één van de 2 kanten(niet altijd dezelfde kant ) . zo krijg ik men voeten er niet in want word ik gepowered en drag ik meestal door het water. de reden waarom het lang duurt voor ik men voeten er in krijg zijn de golven . maar misschien gaat dit allemaal beter gaan als het sideshore wind is want vandaag was hij onshore.

miss enig advies?

ps: het is een flexifoil strike 1  13
vriendelijke groeten

Daan willems
Bolke007

Geen avatar

Antwoord #1 April 05, 2006, 02:04:27
edit2Rapporteer  
De kite sturen met een hand, en de andere gebruiken voor de voeten.

TtHoM@s

Antwoord #2 April 05, 2006, 02:12:07
edit2Rapporteer  
ehh ik ben zo begonnen:
(ik weet niet of je graphandel heb maar dat is heel handig.)
-ja houd altijd 1 hand aan je bar.
-ja gaat in het water zitten met je kite op 12 uur
-ondertussen stop je je voeten goed in je board
-als die goed zitten insturen maar   Joepie

nu doe ik het meestal zo:
-1 hand aan de bar
-je blijft staan en je steekt 1 voet in je board
(je staat nu 1 hand aan de kite 1 voet in het board en ander voet op de grond)
-je doet je ander voet ook in je board en gelijk daarna stuur je de kite in en beule maar  Joepie

ik hoop dat ik je zo heb geholpen

EDIT: als je vlieger scheef gaat zou het kunne dat de lijnen ongelijk zijn of ongelijk vast zitten.
en als je bezig ben met 1 hand je voeten in je board aan het doen moet je opleten dat je niet met die hand die nog aan de bar gaat sturen

suces ermee
Keut Local

Antwoord #3 April 05, 2006, 02:16:29
edit2Rapporteer  
Gewoon veel oefenen, ik denk dat iedere kiter jou probleem wel herkent. Misschien is het handig om een spot te zoeken met lekker vlak water. Dat is makkelijker om de waterstart te maken. Veel succes!

Mark
Daanwillems
Gast
Antwoord #4 April 05, 2006, 02:45:12
edit2Rapporteer  
ehh ik ben zo begonnen:
-als die goed zitten insturen maar   Joepie

-1 hand aan de bar
-je doet je ander voet ook in je board en gelijk daarna stuur je de kite in en beule maar  Joepie

EDIT: als je vlieger scheef gaat zou het kunne dat de lijnen ongelijk zijn of ongelijk vast zitten.
en als je bezig ben met 1 hand je voeten in je board aan het doen moet je opleten dat je niet met die hand die nog aan de bar gaat sturen

suces ermee

ja maar als hij altijd naar een verschillende kant gaat kant het toch niet aan de lengte v.d lijnen liggen?
lodewijk
Gast
Antwoord #5 April 05, 2006, 03:09:00
edit2Rapporteer  
ehh ik ben zo begonnen:
-als die goed zitten insturen maar   Joepie

-1 hand aan de bar
-je doet je ander voet ook in je board en gelijk daarna stuur je de kite in en beule maar  Joepie

suces ermee

ja maar als hij altijd naar een verschillende kant gaat kant het toch niet aan de lengte v.d lijnen liggen?

het is waar wat je zegt maar een C-shape kite kan (bijna) niet stil boven je hoof blijven staan en begeegt dus altijd wel een beetje. Wat ik denk dat er bij jou gebeurt is dat je doordat je je voeten zo graag in je board wil doen je onbewust je bar alle kanten op trekt. Een manier om dit simpel te voorkomen is door je hand in het midden te houden en daar een beetje probeert mee te sturen.
larssmits
Gast
Antwoord #6 April 05, 2006, 03:23:24
edit2Rapporteer  
Enigste kites die recht boven je blijven hangen zonder naar de rand te zakken zijn PL kites.
Daanwillems
Gast
Antwoord #7 April 05, 2006, 03:44:53
edit2Rapporteer  
aah  oke , bedankt gasten

volgende week weer het water op !    (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
michiel v geel

Antwoord #8 April 05, 2006, 05:41:35
edit2Rapporteer  
gewoon een peter lynn kopen die blijft altijd staan

ney dit is best een leerzaam topic
tom_beul
Gast
Antwoord #9 April 05, 2006, 13:36:56
edit2Rapporteer  
We zijn allemaal zo begonnnen!

Je moet je board blind kunnen inkomen, dan kijk je naar de kite en stuurt die een beetje goed en dan doe je je voeten in je bindingen en gaan!
Jorro

Geen avatar

Antwoord #10 April 05, 2006, 15:58:47
edit2Rapporteer  
Ik herken het probleem wel, want ben zelf ook nog niet zo n goede kiter, maar mijn board had eerst geen grabhandle, en dat was moeilijk id voetbanden komen. Nu ik die erop heb zitten kom ik veel makkelijker in de voetbanden. 1 hand stuurt de kite, de andere hand houdt de grabhandle vast en pielen maar met je voeten. Beetje afwisselend kijken naar voeten en kite, zodat je beide in de gaten kan houden. En bijkomend voordeel, het loopt op het land wel makkelijk met zo n handle aan je board
chann

Geen avatar

Antwoord #11 April 05, 2006, 16:22:37
edit2Rapporteer  
ik hou gewoon een hand in het midden van de bar en met de andere hand hou ik een voetenband vast...persoonlijk vindt ik dat veel lekkerder dan die grabhandle
Roderick

Geen avatar

Antwoord #12 April 05, 2006, 16:28:59
edit2Rapporteer  
Sommige beginnersboards (oa cabrinha prankster) hebben geen grabhandle maar wel een 5e vinnetje op de rail. ls je zo'n board hebt kun je dat extra vinnetje ook vast paken ipv een grabhandle. Werkte bij mij goed.
Daanwillems
Gast
Antwoord #13 April 05, 2006, 17:05:28
edit2Rapporteer  
ik heb een naish sol 120  , de handle is bestelt maar staat er nog niet op Sad
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #14 April 05, 2006, 17:31:12
edit2Rapporteer  
Als je kite goed staat afgesteld en stabiel is dan blijft ie voldoende lang op de positie staan waar je het neerzet om de handen van de bar af te kunnen halen. Zeker met 5th kites op 12 uur... loser
Daanwillems
Gast
Antwoord #15 April 06, 2006, 00:47:22
edit2Rapporteer  
nog advies?
KiteDemon

Antwoord #16 April 06, 2006, 01:05:35
edit2Rapporteer  
Leer af om onwillekeurig aan de bar te trekken als je één hand aan de bar hebt!
In het begin zal je daar heel bewust bij na moeten denken. Maar naarmate je meer feeling voor de kite krijgt, gaat het automatisch en leer je de kite met één hand te kontroleren zonder naar de kite te kijken.
lennart

Antwoord #17 April 06, 2006, 01:07:31
edit2Rapporteer  
ik kan in indoep water gewoon ... zoals meet 1 voed insturen en dan andere voet wil goed voetten een beetje er goe invringen  of als je een grab handle heb dan je je board gewoon dan goed aan doet dan wil et ook goed !
KiteDemon

Antwoord #18 April 06, 2006, 01:09:54
edit2Rapporteer  
ik kan in indoep water gewoon ... zoals meet 1 voed insturen en dan andere voet wil goed voetten een beetje er goe invringen of als je een grab handle heb dan je je board gewoon dan goed aan doet dan wil et ook goed !

Damn....kan iemand dit vertalen??
D.D

Antwoord #19 April 06, 2006, 03:38:38
edit2Rapporteer  
Ik snap het ook niet echt KiteDemon .

In ondiep water doe ik het zo: dan doe ik eerst 1 voet in een strap, en dan de ander. Ondertussen sta je al op de bodem :Smiley, en dan je zelf naar achter laten vallen, en dan zitten je voeten ook vast (grinnik_kitesmiley).

Dit probleem heb ik dus ook, dat ik niet goed erin kom, maar gewoon oefenen en dan lukt het wel (grinnik_kitesmiley)
Ricardo

Antwoord #20 April 06, 2006, 15:39:40
edit2Rapporteer  
Waterstarten is voor veel beginners vrij moeilijk dus maak je maar geen zorgen... Wat misschien wel bruikbaar is als tip voor je is het volgende: Als beginnende kiter wil je vaak het gevoel hebben dat je voeten flink stevig in je voetbanden zitten voordat je je kite instuurt, maar dit is absoluut niet nodig want dat gebeurd vanzelf als je je kite instuurt. Door dit toe te passen heb je minder tijd nodig om je board aan te trekken en hoef je minder lang je kite onder controle te houden met 1 hand.

Ik zou ook even je controlleren ofdat je lijnen wel even lang zijn, want je kite hoort normaal redelijk boven je hoofd te blijven hangen. Na een aantal seconden zal hij dan een kant kiezen maar met 1 hand zou je je kite makkelijk boven je moeten kunnen houden.

Een grabhandle is zoals al vermeld is ook zeer handig om te leren water starten.

In ieder geval succes!
Emiel

Antwoord #21 April 06, 2006, 15:47:03
edit2Rapporteer  
gooi me board het water in, ge erbij staan doe een voet erin en stuur me kite in, als ik naar voren getrokken wordt doe ik me andere voet er ook in.
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 April 06, 2006, 16:16:08
edit2Rapporteer  
Emiel..................niet iedereen is zo goed als jij!!!! Wat heeft die jongen hier nu aan, jij hebt het ook niet zo geleerd!!

@Daan, ik denk dat ricardo een paar hele goede tips heeft neegezt en verder gewoon lekker gaan oefenen.
Daanwillems
Gast
Antwoord #23 April 06, 2006, 16:42:14
edit2Rapporteer  
ok thx,  kwou vandaag gaan oefenen maar percies niet veel wind....  (cry_kitesmiley) (cry_kitesmiley) (cry_kitesmiley)
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 April 06, 2006, 16:45:46
edit2Rapporteer  
geen wind....................nou dat komt wel goed vandaag!!!! ik denk lekker een dagje met de 12.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.