brutus1
|
SB 12 vliegt als een C-shape 12 met de power van een C-16. Bij 17 knp pak ik mijn SB 9 al. Wat me opvalt is dat de SB véél normaler aanvoelt dan de Crossbows waar ik vorig seizoen mee heb gevaren, je kunt ook véél beter voelen waar je kite staat. Je bent wel véél eerder overpowerd dan met de CB, ik denk dat ik de 9 hooguit tot 30 knp kan varen. Met CB was 35 nog niet de max.
|
|
|
maarten80
Geen avatar
|
ik vond de 16VI toch al behoorlijk snel, ik ga er vanuit dat de V2 nog sneller is. Maar wat is precies de range die je uit de kite wil halen en wat is je gewicht?
Ik schat de range van de 13V2 op 15-25 knopen (niet overdreven) voor een mens van 85 kg... De sweetspot van de V2 is groter dan die van de V1...
|
|
|
massari
|
Qua range, liefst ongeveer hetzelfde als de Switchblade... op de Cabrinha site staat er voor een 12m kite 10.4 t/m 20.8 knopen...
Ik weeg 85kg. Een 16m V2 zou dan beter zijn? Of kan ik alsnog uit de voeten met een 13m V2?
|
|
|
maarten80
Geen avatar
|
10 knopen haal je niet met de 13V2... Of je het met de 16 haalt is ook nog de vraag en volgens mij of je het met de Switchblade 12 haalt ook. 10 knopen is echt niet veel en als je 85kg (net zoals ik) dan is mijn ervaring dat je toch heel wat power nodig hebt om weg te komen.
Maar zoals je in mijn vorige post kan zien, schuift de range dvan de 13V2 zo'n 5 knopen naar boven. Voor de 16V2 reken ik op 12 knopen om deftig te kunnen varen. De top-end zal zo rond de 22-23 knopen liggen. Dus nog steeds meer top-end dan de SB, maar net iets minder low-end (1.6 knopen).
|
|
|
massari
|
Enfin, voordeel van de Switchblade is natuurlijk ook dat hij in verschillende stappen gepowered kan worden... volgens Cabrinha tussen een 8m en een 14m kite.. dus ook breder inzetbaar, niet alleen qua windrange.
Enfin, dit weekend ga ik de V2 of de Switchblade kopen...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wacht eens even, Venom I en II hebben toch niet zo'n groot bereik als een BOW? Het zijn een soort C-shapes, alhoewel ze wel een veel grote high-end hebben als een gemiddelde C-shape van 2005 en ouder.
|
|
|
massari
|
Het bereik van een bow lijkt me ook groter.
|
|
|
@lex
Geen avatar
|
Het bereik van een Venom is zeker wel 10 knopen. Met de 13 V2 kan ik gewoon goed varen van 16-26 kn. En als je veel ervaring hebt kan je de v2 nog een paar knopen langer houden!
|
|
|
massari
|
Pfffffffffff, ik vind het heel moeilijk jongens om een keuze te maken. Beide kites heb ik naast elkaar gezet en alle kenmerken op een rijtje gezet. De uitkomst is 50/50 qua verhouding. Helaas geen 60/40 in het voordeel voor de V2 of de Switchblade.........
Wat ik wel kan zeggen is dat ik qua print/design, de V2 vele malen mooier vind... maar helaas is dit niet de doorslaggevende factor waarbij ik zeg, ok ik neem de V2.
Lastig.
|
|
|
maarten80
Geen avatar
|
als alle dingen voor jou voor de rest gelijk zijn, dan neem je toch gewoon wel de mooiste het oog wil ook wat! 1 ding is wel zeker je gaat geen spijt hebben als je de V2 kiest en meer dan waarschijnlijk ook niet als je voor de switchblade gaat... heb je ook aan de lekkende/ontploffende bladders gedacht en het pompen (tong_kitesmiley)
|
|
|
Maurits
|
kijk ook naar het gebruikers gemak kwa opbouwen etc. venom is sticks in de tips, ondertussen vult de kite zich vol. Lijnen uitrollen en vast maken, en gaan met die banaan.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Pfffffffffff, ik vind het heel moeilijk jongens om een keuze te maken. Beide kites heb ik naast elkaar gezet en alle kenmerken op een rijtje gezet. De uitkomst is 50/50 qua verhouding. Helaas geen 60/40 in het voordeel voor de V2 of de Switchblade.........
Wat ik wel kan zeggen is dat ik qua print/design, de V2 vele malen mooier vind... maar helaas is dit niet de doorslaggevende factor waarbij ik zeg, ok ik neem de V2.
Lastig.
Als het 50/50 is dan moet je kijken naar wat je mooier vindt en wat koopkoper is.. Tenslotte wil het oog ook wat
|
|
|
massari
|
En welke heeft de beste low-end zeg maar? Als ik de kite in de lucht wil krijgen en nog enigzins stabiel te krijgen is zonder dat hij wappert of rare dingen gaat doen bij een windkracht van pak 'em beet 3Bft, met welke denken jullie dat ik het beste kan nemen?
Ik denk dan aan strand/land sessies... waarbij ik de kite lekker in de lucht wil laten vliegen zonder echt afgeschoten te worden. Of als ik relax door het water of in de sneeuw wil cruisen.
|
|
|
Maurits
|
3 bft is de venom al stabiel! Kijk 100% depower is ook wel lekker, je kan dan ongepowered richting het water lopen en de power uit de kite halen wanneer dat nodig is. Ik zou ze echt een keer gaan testen hoor, alleen cijfers en meningen van anderen wordt je wel iets wijzer uit, maar het is wel een ervaring opzich die 100% depower. Gewoon ff beide kites testen dude!
|
|
|
maarten80
Geen avatar
|
En welke heeft de beste low-end zeg maar? Als ik de kite in de lucht wil krijgen en nog enigzins stabiel te krijgen is zonder dat hij wappert of rare dingen gaat doen bij een windkracht van pak 'em beet 3Bft, met welke denken jullie dat ik het beste kan nemen?
definitely Venom...
|
|
|
Psychotic
|
Stabieler dan de SB zal ie wel zeker zijn, 100% mee eens peter lynns krijg je niet uit de lucht, rennen, wazige wind, er megahard onderdoor springen, niets van dat al. Maar de low end? Ik heb de V2 13 een aantal keer gevlogen, low end is ten opzichte van de V1 enorm verbeterd maar of die in verhouding staat tot de low end van een bow als in vroeg varen? Das ff de vraag IMO..... Low end als je het over in de lcuht blijven hebt zul je inderdaad PL moeten hebben Ohja, vraag me niets over strapafstellingen in dat ding, trok hem uit het plastic en ben niet in de kite geweest, goed mogelijk dat het daar aan ligt....
|
|
|
larssmits
Gast
|
als je voor een FS pulse gaat heb je een foil met boweigenschappen
|
|
|
|
|
massari
|
Vandaag knoop doorgehakt. Geen VenomII aangeschaft, wel de Switchblade 12m. Dinsdag ga ik hem ophalen in blauw/grijze variant. Moet nog wel gekeken worden of hij bij de importeur op voorraad is, anders neem ik een rood/grijze variant.
Na wikken en wegen en na alle punten nog eens goed op een rijtje te zetten toch gekozen voor een bowkite.
Ik kan niet wachten totdat ik ermee mag varen...
Vandaag overigens veel Switchblades gezien op het strand van Scheveningen... het was net alsof ze in de aanbieding waren hahahaha... ook een Waroo mogen spotten.
Heb bij de kiteshop ook de trapeze gratis gekregen... het is een North NKB Performer geworden. Geen slechte deal lijkt mij.
|
|
|
mous
Gast
|
Was er met een 9 crossbow (2de hands met nieuwe switchblade bar voor weinig). Ik heb eigenlijk alleen crossbows gezien (4 of 5) en maar 1 SB. Hoor veel ervaren bowkiters dat ze de kleine maten CB prefereren en vanaf 12 SB of C kite, is ook mijn ervaring. CB 9 staat als een huis, heel relext te varen, geen enkel probleem met de pittege vlagen, heerlijk golfrijden. Wel wat wennen met indirecter gevoel, moet wat meer op de kite letten en het springen(timing). Is in de 5 jaar dat ik nu kite de eerste kleine kite die ik echt prettig vind (Mijn oude AB 6.3 was ook aardig). Voor m'n grotere kite's blijf ik bij mijn rhino"s. Resume, kleine maten CB (zijn goede te krijgen 2de hands voor weinig). Grotere maten C-kite's, varen toch echt beter dan de bow's tot nu toe. Geef niet te veel geld uit en vaar lekker door met de spullen die je hebt, je went daaraan en vind ze na verloop van tijd prima varen.
Succes, Maurits
|
|
|