kitevakantie

Eev

Mei 17, 2006, 15:02:02
edit2Rapporteer  
Hello!''

Ik heb een luxe probleem ik kan via mn werk aan goedkope tickets komen en kan o.a. naar Cuba, Havana, Holguin (geen idee waar dat is), Varadero, Montego Bay,Puerto Plata, Crown Point, Malé vliegen. Nu zat ik te denken eind  begin juni/juli  op kitgevakantie te gaan(en misschien beetje duiken), wat is de beste plek? Ik zat zelf aan Tobago te denken, maar ben low-budget hoe zit het met prijzen voor guesthouses daar en heeft iemand een paar namen?

Alle info is welkom!!!
Darkwing
Gast
Antwoord #1 Mei 17, 2006, 15:17:08
edit2Rapporteer  
Puerto Plata is vlakbij Cabarete!

En vooral in juni/juli is de wind daar voglens mij top.
martijn_e

Antwoord #2 Mei 17, 2006, 15:48:34
edit2Rapporteer  
juni  is regenseizoen in tobago dus geen wind..............
surf

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 17, 2006, 16:40:09
edit2Rapporteer  
Heej  Eev,

Zou richting Cabarette gaan.
Beter hoor zo een baas..
Heb je niet een ticket over?? Kan ook nog wel een cheap kite vakantie gebruiken... ThumpsUp
huib

Antwoord #4 Mei 17, 2006, 16:58:50
edit2Rapporteer  
Male is dat niet in de Malediven? Als je dan ook nog van golfsurfen houdt zou ik het wel weten. Alleen jammer van die all-inclusive resorts daar, maar de omgeving maakt een heleboel goed.

O ik zie net dat je wel low-budget wil gaan. Vergeet de Malediven dan maar.
FRans qxl

Antwoord #5 Mei 17, 2006, 17:15:52
edit2Rapporteer  
Ik kom al jaren in de Caribbean. Vanaf Juni begint het regenseizon, die duurt tot +/- November. In deze maanden is er weinig wind. De beste maanden voor de Caribbean zijn Dec t/m maart, van maart tot eind Juni is de wind een stuk zwakker, en van Juni t/m Dec is ie op zijn slechts (regenseizon) ThumpDown.

Maar er zijn enkele uitzonderingen op de regel. Bijv. Carabarete is wel goed in de de periode dat jij wilt gaan,
en Aruba Curacao en Bonaire hebben vééél wind het GEHELE jaar door. Overtuig jezelf door bijv iedere dag met www. windfinder.com te kijken naar de wind in het Caribisch gebied EN  kijk in het ARCHIEF van deze website . Zo krijg je een aardig beeld wat de wind betreft in deze regio.
Bij de wind in Cabarete moet je zowieso altijd een aantal knots bijtellen o.a. door thermische wind etc etc.

Bonaire is trouwens het meest geschikte eiland van de bovengenoemde benedenwindese eilanden. (A,B,C eilanden)ThumpsUp

En wat Tobago betreft, Tobago ontvangt zo'n beetje de minste wind van het Caribisch gebied o.a. door zijn ligging. Ik was ook van plan om eens naar Tobago te gaan maar naar uitgebreid research zie ik daar vanaf. Tobago heeft trouwns wel een prachtige natuur.

Holguin ligt trouwens in Cuba. Op Varadero is sins kort ook een kiteschool gevestigd.

Havanna en Holguin, Montego Bay ongeschikt voor kiten,  Crown Point (Tobago) zie bovenstaande, Malé (Malediven) helemaal ongeschikt behalve in Feb.

Valt mijn op dat de bovenstaande vooral Martinair vluchten zijn !.

Bonaire (ook veel en prachtige duikspots) of Cabarete zou mijn keus zijn. ThumpsUp

Rosact
Gast
Antwoord #6 Mei 17, 2006, 19:14:09
edit2Rapporteer  
Beslist CABARETE,,,,
kom hier al jaren en de beste spot in die tijd.

Zijn daar genoeg goedkope hotels en nog goed ook, Vananf Puerto plata is het een half uurtje rijden naar cabarete Joepie
Emiel

Antwoord #7 Mei 17, 2006, 19:36:21
edit2Rapporteer  
www.kitebeaches.com kan je veel spots vinden met info erbij
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.