1 x Crossbow 12 of 2x v4 12 en 16

Randier
Gast
Mei 24, 2006, 05:15:32
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij een objectief advies geven?
Ik wil nog een paar maanden goed oefenen voordat ik in Rosas de zee op ga.
Nu kan ik een paar gebruikte Naish v4s kopen 12 en 16 incl. 2 bars met shift systeem en 5e lijn of een wat minder vaak gebruikte Crossbow 12.
Ik weeg 85 kilo en heb een Naish Haze TT 145.
Waar kan ik nog de meeste vorderingen maken zodat ik niet van het water gehaald wordt bij het gepachte strandje in Rosas?
WIM

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 24, 2006, 05:22:24
edit2Rapporteer  
Met de crossbow heb je een breder inzet bereik. Je kan de crossbow gebruiken wanneer de wind al lang te sterk is voor je V4 12, en de crossbow zal ongeveer even snel starten dan je V4 16. Als je naar rosas wil gaan ben je waarschijnlijk beter met een crossbow 16.

Verder is het niet echt eerlijk om een crossbow 2006 te vergelijken met een 2004 kite.
Voor beginners is een bow in elk geval beter. De meeste gevorderden lijken een klassieke kite leuker te vinden dan een bow.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 24, 2006, 05:22:28
edit2Rapporteer  
Ik heb t zelf geleerd op een V4 (14m2 ik weeg 80) en vond t erg makkelijk om daar mee te leren kiten. Kon er vorig jaar eind zomer ook best vaak mee varen. als je een 12 en een 16 kan kopen heb je denk ik voor de zomer een erg leuke set.

Heb er nu een tweede kite (RRD ZH 10) bijgekocht en ben nu bezig met 360's, toeside varen, golfrijden. hoogte lopen is al lang geen probleem meer..

V4 vond ik erg lekker om t mee te leren.

Nu ik m langer heb vind ik m wel traag en zodra ik weer geld heb ga ik m inruilen tegen iets wat ietsje sneller is..

Crossbow is denk ik sneller, maar heb ik verder geen ervaringen mee.
KingKiteSurf

Antwoord #3 Mei 24, 2006, 05:28:07
edit2Rapporteer  
Crossbow is breed inzetbaar en blijft lekker aanvoelen. Net als een Waroo. Vroeger windsurfte ik veel in Rosas en de wind daar zwelt steeds sterker aan naarmate de middag vordert. Een Bow/SLE voorkomt dat je drie keer moet omtuigen en geeft een veilig gevoel in vlagen. Verder moet je wel van goede huizen komen om de limiet van een bow te overschrijden. Je kunt er gewoon unhooked mee oefenen en je kunt hem loopen.
brutus1

Antwoord #4 Mei 25, 2006, 06:37:22
edit2Rapporteer  
Lekker doorsparen voor een Switchblade 12 !
Claudia

Antwoord #5 Mei 26, 2006, 15:19:12
edit2Rapporteer  
Crossbow 12 kiezen!! Of inderdaad een Switchblade 12, zijn misschien ook al wel tweedehands te krijgen. Zul je echt geen spijt van krijgen, super bereik en makkelijk mee hoogte te lopen!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6 Mei 27, 2006, 02:59:20
edit2Rapporteer  
De Crossbow 12 is volgens mij de beste optie ,je kan er vanaf 14 knp mee starten en doorgaan tot  dik 30 knp kortom een groot inzet bereik ,daarbij geeft een Bow kite je ook nog eens een heel veilig gevoel omdat je de vlagen goed kan opvangen en de kite makkelijk depowerd ,en ik heb ook wel eens met een V4 gevaren en ik vond het niet zo fijne kite (een trekzak) Wanneer ga je trouwens naar de bay van Rosas,Ik ben er ook vanaf begin augustus ..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.