een paar vragen over swichblade en rrd board

bigboy1

Geen avatar

Mei 28, 2006, 03:21:50
edit2Rapporteer  
Hallo, ik heb een nieuwe swichblade 12 gekocht en heb deze week voor het eerst hiermee gekite.
Mijn vragen zijn de volgende:
staan de stuurlijnen altijd zo los of moet ik ze wat inkorten?
Hoe krijg ik de struts goed opgepompt? Ik kan ze keihard oppompen, maar deze ventielen zijn dikker als voorheen(CO2 2004), waardoor ik ze niet dicht kan drukken, het balletje werkt ook voor geen meter. Is hier een trukje voor?
Ik heb een rrd board 144 x 44 van 2004 met die grote voetbanden, maar als ze in de grootste stand zet kom ik er met mijn schoentjes niet goed in,l ik blijf haken bij de voetpads en alleen mijn tenen komen erin.
Ik heb maat 43 dus het zou moeten passen. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 Mei 28, 2006, 03:34:41
edit2Rapporteer  
Kijk voor Tips voor het oppompen van een ventiel met een balletje op:
 http://www.boardsports.nl/?page_id=121
Dit zijn wel tips over de Waroo maar dat gaat ook op voor de swichblade,En dat je stuurlijnen slap staan heeft waarschijnlijk met je afstelling te maken ,Je stuurlijnen moet je met weinig wind zo dicht mogelijk bij je kite zetten (full power) dus vanaf je kite de eerste knoopjes Dan moet als het goed is je lijnen, als je je bar aangetrokken hebt strak staan .
p.s Ik ga er dan wel vanuit dat je lijnen goed afgesteld staan ...Alle 4 even lang bij aangetrokken bar
snip

Antwoord #2 Mei 28, 2006, 03:45:59
edit2Rapporteer  
gewoon ff je pomp er in laten zitten en je ventiel op de kop houden dan valt het balletje er zo in.
bigboy2
Gast
Antwoord #3 Mei 28, 2006, 04:25:22
edit2Rapporteer  
He bedankt voor je snelle antwoorden, ik zal het proberen, weet nog iemand een oplossing
voor mij voetband probleem?
michiel v geel

Antwoord #4 Mei 28, 2006, 05:20:44
edit2Rapporteer  
met schoenen is echt niks ga gewoon met blote voeten dan lukt het vast wel het is er nu warm genoeg voor
Darkwing
Gast
Antwoord #5 Mei 28, 2006, 05:25:47
edit2Rapporteer  
Als je echt met schoentjes wilt varen, moet je ze gewoon heel erg oprekken, dus met je arm/hand erdoor heen gaan, en dan zo lang mogelijk eraan trekken, zodat die wijder word. (dat hielp iig wel bij mijn Jaime Pro)

Maar zoals michiel al zei, is het helemaal niet zo koud meer hoor, gaat prima zonder schoentjes!
brutus1

Antwoord #6 Mei 28, 2006, 06:15:04
edit2Rapporteer  
Op zijn kop houden werkt ook niet altijd. Wat ik tegenwoordig doe is de strut oppompen en als hij hard is de pomp met één hand iets op en neer blijven bewegen (pomp wel in het midden vastpakken anders breekt'ie) zodat het balletje een beetje blijft bewegen en dan met een snelle beweging de slang eruit trekken, het balletje schiet dan vanzelf voor het ventielgat.
De stuurlijnen staan alleen slap als je flink depowerd, verder nooit dus gewoon aantrekken die bar.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.