probleempje met crossbow!!

dennis82

Augustus 05, 2006, 09:58:02
edit2Rapporteer  
Heej luitjes.!!!!!

Ik heb sinds een maand een crossbow 12m en ik vindt het een lekker kite om mee te varen....
Maar.......! ik heb een klein probleempje.
Als de kite crasht gaat ie mij  iets te vaak over de kop en zit ie helemaal in de knoop wat resulteert in een hoop gebaal en het kan ook nog wel eens link zijn met die touwen over de kite geslagen want voor je het weet snijd ie zichzelf kapot en tja het is niet de bedoeling dat ik thuis op de bank moet gaan zitten terwijl  de boompjes weer heerlijk heen en weer swaaien.. ThumpDown.
Maar goed zijn er meer cabrinha crossbow luitjes die dit probleem kennen en mischien een oplossing hebben?
Alvast bedankt!

Keep on flying!! (grinnik_kitesmiley)
dennis82

Antwoord #1 Augustus 05, 2006, 10:04:56
edit2Rapporteer  
Heej luitjes.!!!!!

Ik heb sinds een maand een crossbow 12m en ik vindt het een lekker kite om mee te varen....
Maar.......! ik heb een klein probleempje.
Als de kite crasht gaat ie mij iets te vaak over de kop en zit ie helemaal in de knoop wat resulteert in een hoop gebaal en het kan ook nog wel eens link zijn met die touwen over de kite geslagen want voor je het weet snijd ie zichzelf kapot en tja het is niet de bedoeling dat ik thuis op de bank moet gaan zitten terwijl de boompjes weer heerlijk heen en weer swaaien.. ThumpDown.
Maar goed zijn er meer cabrinha crossbow luitjes die dit probleem kennen en mischien een oplossing hebben?
Alvast bedankt!

Keep on flying!! (grinnik_kitesmiley)

OOw ja voor dat ik vergeet die tubes zijn vol genoeg dus daar kan het niet aan liggen!!
johnbeton
Gast
Antwoord #2 Augustus 05, 2006, 13:30:41
edit2Rapporteer  
dat is een nadeel van de crosbow dat hij makkelijk inverteert. Proberen de lijnen op spanning te houden helpt. Als ik zie dat wanneer de kite in het water ligt hij de neiging heeft zich om te draaien, trek ik dikwijls aaan één stuurlijn. Zet hij zich recht laat ik de lijn terug los.Maar om te kiten super kite.
brutus1

Antwoord #3 Augustus 05, 2006, 20:49:54
edit2Rapporteer  
Is idd hét probleem met de CB en de reden waarom ik ze direct heb omgeruild voor Switchblades, die daar totaal géén last van hebben.
Het enige wat je er aan kunt doen is altijd proberen zoveel mogelijk spanning op je lijnen te houden. Wat óók schijnt te helpen is de bridle ombouwen naar de SB bridle dus met xtra katrolletje in de bridle.
jeffrey

Antwoord #4 Augustus 06, 2006, 17:40:36
edit2Rapporteer  
gewoon die kite verkopen en lekker weer met c shape kites gaan varen
Wimt

Antwoord #5 Augustus 10, 2006, 02:34:40
edit2Rapporteer  
Ik heb er 14 latjes van 3 mm glas bij de LE ingenaaid a-laVegas, inverten is nu helemaaal onmogelijk
PeeWee

Antwoord #6 Augustus 10, 2006, 02:42:58
edit2Rapporteer  
Ik heb er 14 latjes van 3 mm glas bij de LE ingenaaid a-laVegas, inverten is nu helemaaal onmogelijk

Ja hoor "de wimt" verblijt ons weer met een uitzonderlijke oplossing.
wouterb

Antwoord #7 Augustus 10, 2006, 14:39:00
edit2Rapporteer  
Onmogelijk is het nooit, ook niet met cam battens. duh.
@ Peewee, Het is voor vele van ons te ingrijpend, (je moet wel ff durven in een kite van 1200+euro) maar de 'wimt' remedie is waarschijnlijk helemaal geen verkeerde.
En voor dat nu gezegt wordt; "dan had Cabrinha zelf...." Met terug werkende kracht alle verkochte CBs verbouwen, dat wordt 'm niet. Buitendat hebben ze met de SB al bewezen dat het ook veilig zonder kan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.