KiteDemon
|
Simpele en éénvoudige oplossing!! ( zie SS Link) Wel een stopper op de 5de zetten anders schuift de bar helemaal naar de kite als je releast, en heb je vette spagetti.
|
|
|
|
brutus1
|
Volgens mij is een 5e lijn als je in elkaars lijnen vaart óók niet dé oplossing omdat door verwarring van lijnen er toch nog power in je kite kan blijven en er zal in 9 v/d 10 gevallen één van de twee zijn kite los gooien (ook al is dat mss niet de beste oplossing).
|
|
|
TtHoM@s
|
het zou idd een oplossing kunne zijn maar testen is weten
en hoe zit het dan als je de safty op één onderlijn zou zetten? dan zou je gelijk iets kunne maken dat je onder lijnen mee draaien nu kom ik soms van het water met onderlijnen gedraait van hier tot gunter (tong_kitesmiley)
|
|
|
|
safety over de voorlijn door de bar langs chickenloop aan je trapeze vast a la 5e lijn.
|
|
|
KiteDemon
|
De vraag is nog steeds natuurlijk of de kite dan niet in een deathspiral gaat als je releast op één van de 4 lijnen. Met een 5e in het midden weet je in ieder geval zeker dat het allemaal goed gaat.
|
|
|
Alferink
|
De vraag is nog steeds natuurlijk of de kite dan niet in een deathspiral gaat als je releast op één van de 4 lijnen. Met een 5e in het midden weet je in ieder geval zeker dat het allemaal goed gaat.
Volgens mij is het de bedoeling dat beide bovenlijnen tegelijk strak zijn (bovenstaand plaatje), dus hij zou (met mijn logica) niet kunnen gaan tollen, en zou dus in theorie recht downwind van je neer moeten komen op de LE, precies zoals je m neer legt als je pauze houdt oid. .... in Theorie dus , Nu nog ff iemand die t probeert en filmt
|
|
|
TtHoM@s
|
5e lijn er op werkt waarschijnlijk wel maar het zou makkelijker zijn als een safety op een de depowerlijnen zou werken
k ben benieuw of iemand het al heeft getest
|
|
|
Jeks one
|
IDD dat is de achterliggende gedachte.........
|
|
|
Jeks one
|
5e lijn er op werkt waarschijnlijk wel maar het zou makkelijker zijn als een safety op een de depowerlijnen zou werken
maar dan draait de safety om je lijnen als je een draai maakt.
|
|
|
Idefixe
|
Eigenlijk wel apart: de hele kitewereld staat te schreeuwen als het om veiligheid gaat ( en da's maar goed ook) . Koop je dus een 2006 model en kunnen we vervolgens zelf gaan uitzoeken hoe je daar nu een goede safety opkrijgt.......
|
|
|
VincentC
|
Man man man, 1. Als je overpowered of iets dergelijks staat en je wilt safety, rag hem LE down op het water en haal binnen aan de OSH 2. Als je half dood bent en dingen hebt gebroken door bijv. crash opt land heb je toch niks meer aan je safety, gewoon laten schieten die kite...
Een safety is maar net wat je er zelf van weet te maken
|
|
|
Sake
Gast
|
Eigenlijk wel apart: de hele kitewereld staat te schreeuwen als het om veiligheid gaat ( en da's maar goed ook) . Koop je dus een 2006 model en kunnen we vervolgens zelf gaan uitzoeken hoe je daar nu een goede safety opkrijgt.......
Idd. Hoezo vooruitgang.. (sealedlips_kitesmiley) Man man man, 1. Als je overpowered of iets dergelijks staat en je wilt safety, rag hem LE down op het water en haal binnen aan de OSH 2. Als je half dood bent en dingen hebt gebroken door bijv. crash opt land heb je toch niks meer aan je safety, gewoon laten schieten die kite...
Een safety is maar net wat je er zelf van weet te maken
Als ik je tegen kom, blijf ik maar een eind uit de buurt
|
|
|
larssmits
Gast
|
Ik heb gewoon een hp leash aan me chickenloop hangen. Dan hoef ik hem unhooked niet te herstarten als ik loslaat, en heb toch 80-90% depower. Ingehaakt heb ik dan geen safety, als die 80-90% depower. Maar ook geen gedraaide leash of iets na rotaties en kiteloops.
Op de powerlijn werkt denk ik ook niet, want dat was best eerst van plan, maar later toch op een oh shit handle, zal ook niet voor niets zijn. En 5de lijn, ozone instinct heeft een 5de lijn maar gebruikt hem niet als safety leash, zal ook wel niet voor niets zijn.
Ik ben nu nog nooit in de problemen geweest, en QR nooit nodig gehad met me waroo. Als hij te groot word gewoon bar loslaten en hij zakt naar de rand van het windvenster, en blijft daar liggen totdat je de bar weer aantrekt. Vind ik genoeg safety, als het dan nog misgaat kan ik de hele kite nog laten schieten als allerlaatste safety.
Als het echt VEEEL te hard waait dan is het gewoon tijd om te stoppen of een maatje kleiner te pakken.
|
|
|
KiteDemon
|
Hmmmm......stel dat er nou een lijntje breekt..... Dan kan je, jezelf en je gear altijd nog redden als je een 5e hebt. Met de huidige situatie zal je uit eindelijk je kite moeten dissen. Kite dus weg en een runaway kite.
|
|
|
*Maximus*
|
het probleem is wel dat een 5th je kite kan door snijden...
|
|
|
Rudolf
|
Met een oh-shit handle gaat je kite toch eerst keihard sturen? Als je maar ver genoeg aan dit ding trekt, verliest de kite al z'n power?
|
|
|
*Maximus*
|
ja maar als 1 van de bridles knapt dan ben je de sjaak
|
|
|
|
Wimt
|
Gewoon een 5de lijn, door de bargat halen, maar er wel voor zorgen dat ingeval de 5de lijn zich om de kite wikkelt, je de 5de lijn kunt losmaken met een makkelijke haak, en dat de 5de lijn verder makkelijk door het bargat kan en verder niet wordt tegengehouden.
Daarna wimpelt de 5de lijn wat door de lucht, maar je kite is nog heel (zelf onlangs getest).
Mijn mederijder vanaf Limburg (13 euro) heeft een 14 m Waroo met zo`n 5de lijn, gaat probleemloos; hij start en land zelf.
|
|
|
*Maximus*
|
cool, dat is indrr een goed idee zeg. moet gelijk zelf ook hebben
|
|
|
Rudolf
|
En waar maak je de 5e lijn aan de kite vast Wim (vind het trouwens schitterend wat jij allemaal klust)?
|
|
|
Vinni
|
En waar maak je de 5e lijn aan de kite vast Wim (vind het trouwens schitterend wat jij allemaal klust)?
(verstevigde) pompleas?
|
|
|
Loepie (2 flat-3) de Leeuw
|
Leading edge bijvoorbeeld? Je kan er een patch op (laten) maken, ik weet niet of waroo een pompleash heeft? Ik weet ook niet of de waroo goed vliegt met een Y-splitsing op de powerlijnen, op die manier kan je nog veel rotaaties maken voordat de 5e lijn te gedraaid raakt. Met een setup als in de photoshop raakt de 5e lijn al na 2 rotaties verstrengeld om de depowerstrap/powerlijnen.
|
|
|