|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
(grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
Wimt
|
|
|
|
nathaya
Gast
|
Nou wimt je weet de spanning er weer in te houden jongen. Wat heb je nu weer voor een meuk op je bar gebouwd ???. Keep it SAFE
|
|
|
Joosdo
|
Zo kom ik ook wel aan 500 berichten Eindelijk de lang verwachte wimt pictures. Vaarfoto's, bowkitegefreubel in de lucht foto's dat willen we. mzzl Joost
|
|
|
michiel v geel
|
das een hoop ducktape lijkt mijn fiets wel
|
|
|
WIMPIII
|
Ah eindelijk pics van Wimt. Heb je ook nog foto's van je zelfbouwbow?
|
|
|
Bopmorn
Geen avatar
|
eindelijk foto's , bow kite foto's idd (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
¦Tim¦
|
is dit serieus??
|
|
|
litewave
|
waarom verander je je naam niet in Mac Yver,
|
|
|
maarten80
Geen avatar
|
Ik vind de plankjes er anders best ok uitzien. Onder het motto "have fun whatever you fly/ride"!! Denk dat ik me ook maar eens zo'n skimboardje ga bouwen van wat triplex...
|
|
|
Maurits
|
Yeah right, plankjes zien der hip uit! Maar die bar, wil ik nog niet mee dood gevonden worden.
|
|
|
Wimt
|
Die bar heeft het 100 % depowersysteem van RRD (van mijzelf), dus de 5 de lijn loopt door de bar naar het katrol op de chickeloop, en weer terug door de bar, naar de klamcleat. D.m.v. d clamcleat is de werking van het systeem instelbaar.
Verder zie je dat ik een lus maak voor de zelfbouw 5de lijn. Je ziet de 2 frontlijnen, ebn deze knoop zet ik 3,5 m vanaf de depowerstrap. Na deze lus te hebben gemaakt, ga ik met het dikke stukje touw de 5de lijn ruim vastbinden. En onder deze lus komt eenzelfde lus in de 5de lijn. Bij grotere kites zet ik deze knoop inderdaad vlak onder de lus van de frontlijnen, anders is de depower weg (15 cm meestal) van de depowrstrap te kort om de 5de lijn extra aan te trekken
Bij kleinere kites kun je een 4 cm speling aanhouden.
Deze lus is dus geen knoop, en verzwakt de lijn de dus niet. Laatst brak ik de stuurlijn, en meteen daarna braken ook de 2 frontlijnen, maar niet bij de lus. Evt. kun je de lus toch versterken dmvm powertape.
Ik leg dit zelfbouwen uit, omdat veel kiters goedkoop willen beginnen, dus vaak zonder 5de lijn, dan is dit dus veel veilger
|
|
|
Wimt
|
Over het skimboard; ik vind het nog steeds big fun, en je traint je balans, lichaamsbalans brengt ook geestbalans.
Neem niet een te kleine kite voor de danmalige wind, want des temeer je in de kite hangt, deste eenvoudiger het skimmen is. Gijpen doe je eerst dmv naar het midden van het board lopen, en dan het board omdraaien dmv trippelen als ware het een circus bal. Want ook zijwaarts loopt zo`n board nog goed.
Later leer je full power gijpen, al is gijpen niet strikt noodzakelijk.
Als je van een golf word afgeduwd, kun je daarna makkelijk zelfs in switch doorgaan.
Kortom, ik vind het big fun.
|
|
|
Wimt
|
De bowkite heb ik donderdag weer getest, waaide flink toen. De LE lekte, en dan wordt ie erg instabiel, heb ik later weer wat aanpassing voor bedacht; ik laat nu 2 lijnen lopen; van het LE aanknopingpunt, en een 40 cm daarboven. Bovendien heb ik weer de latten gemonteerd.
In ieder geval is de depower erg goed, en springen ging ook beter
|
|
|
Wimt
|
Ik vind de plankjes er anders best ok uitzien. Onder het motto "have fun whatever you fly/ride"!! Denk dat ik me ook maar eens zo'n skimboardje ga bouwen van wat triplex...
Wordt veel te zwaar, en het drijfvermogen moet veel groter zijn, anders is de fun niet groot. Gebruik Styrodur, spotgoedkoop ( 2 euro), gesloten cel en weegt niks
|
|
|