Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Vergeet dat maar, tenzij je een flat-kite hebt.
63kg, 12m2 om te leren is tussen de 15-18 knopen ideaal. Vandaag dus niet, tenzij aan het einde van de dag, dan zou de wind iets afnemen. Maarja, dat blijven voorspellingen...
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
wake-kiter: Heeft helemaal gelijk, vandaag moet je even laten varen. Maar je 12m2 is zeker geen verkeerde keuze, wacht alleen even tot het weer wat toegankelijker is. Vandaag en de dagen erna zijn alleen momenteel weggelegd voor de ervaren kiters.
Maar jouw tijd komt zeker nog wel geloof me. Jij hebt momenteel je handen al vol met idd. een knoopje of 15.
|
|
|
Kevin
|
voor een beginner inderdaat 22 knopen aan de harde kant met een 12 maar voor een gevorderde kiter is 22 knopen super hoog springen (grinnik_kitesmiley) maar dus niet gaan als je nog niet gevorderd bent want daar komen ongelukken van mzzl kèvin
|
|
|
Idefixe
|
waren vanmiddag op het strand een eindje van ons vandaan 2 gasten een kite aan het oppompen. Van een afstandje vond ik dat ding er nogal groot uitzien ( ikzelf ,95kg stond met een 10 metertje). Ze hadden geen board bij zich en dan heb je al vaak te maken met uitprobeertoestanden. En ja hoor: 19 meter!!!!!!! Ervaring: noppes, nada. Les gehad jongen?? Nee meneer is te duur.... gezien het feit dat ik weer eens heel ouderwets gigantisch uit m'n dak ging zijn ze maar weggegaan. Dit soort gasten verpesten dus de sport!!!
|
|
|
xray
|
Goed werk, heeft je tirade toch goed gewerkt!
|
|
|
rocket man
|
@idefixe
het is niet dat ze de sport verpeseten, je hebt gewoon een ongeluk voorkomen, toppie. Was met m'n jochie vliegeren, zag ik in de verte dat er iemand bij NW wind pal onshore 50m het strand op werd gesleurt. Gelukkig niks gebeurt, maar dit was dus vragen om elende.
|
|
|
peterb
|
wel lekker gevaren met die 10m Idefix?
|
|
|
|
Gj
|
njaa.. 12m voor 65 kg en 22 knopen is sowieso zwaar.. ik zelf vind het niet lekker kiten.
|
|
|
Kondor 11
|
Waar heb ie die 22 knopen vandaan gehaald dan? Van je hawai blouse (grinnik_kitesmiley) Vandaag viel me tege niet voldoende power om vol te knallen met me 12 en geen 16 bij (angry_kitesmiley)
|
|
|
kitestertje
|
haah k weet niet waar jij was maar oostvoorne waaide t lkkr met me 10
|
|
|
D3nNiS
|
toch wezen kite vandaag en ging wel lekker maar het was net geen 20 knopen maar het was wel tedoen. was wel zwaar maar ja rustig aan doen en toen lukte het wel aardig
|
|
|
Johan01
|
Waar heb je dan gevaren D3nNiS? Hoeveelm knopen waaide het ongeveer en met welke maten vlogen andere kiters?
|
|
|
RonnieRotonde
|
Ben beginner en ik ben ook op oostvoorne wezen kiten vandaag met mijn Cshaped 12 meter (weeg 74 kilo).
Het lukte wel, maar ik ging te hard om volledige controle te houden, dus ben gewoon aantal x van mijn bord af gesprongen (grinnik_kitesmiley). Het is te doen, maar iets minder wind vind ik lekkerder.
|
|
|
DaRe
|
Scheveningen was denk ik 18 - 19 knopen tussen 16.00 en 18.00 daarvoor 12-13 knopen. Ik vraag me dus ook was waar al die gasten met 10 meters hebben gezeten?
|
|
|
FLOF
|
Klopt DaRe, max was iets van 20 kt. Maar bij ons werd gevaren met twaalfjes en tientjes en dat was prima te doen!
|
|
|
Lex
|
Scheveningen was denk ik 18 - 19 knopen tussen 16.00 en 18.00 daarvoor 12-13 knopen. Ik vraag me dus ook was waar al die gasten met 10 meters hebben gezeten?
Oostvoorne! Heerlijk gevaren en gesprongen met 9 meter ! (weeg ook wel 55 kilo)
|
|
|
Buur
|
hahaha voorne was echt dikke wind soms... 18-26 knopen
|
|
|
wasbeer
|
bij ons gaven ze gister maar 11 knopen af maar het waren er gegarandeerd meer. soms echt lekker hard en hoog me de 12 en zand stoof lekker op. kzou zeggen +-6bft
|
|
|
|
Lex
|
miscien was het een bow?
|
|
|
Rowin
|
Van 22 knopen tot 27 knopen is bft 6, dus als je net ff 22 knopen hebt is het bft 6. Gister ook even tijdje 22 knopen gehad, en hield me 12 nog net met me 55 kg, vol op ze depower en niet te hard varen met volle hakken erin (grinnik_kitesmiley)
springen? ik depower los, zachtjes varen en vol aankanten en springen, ging echt lekker (hoog) (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
D3nNiS
|
ik heb bij monster gevaren en hat was tussen 16 en 20 knopen de rest vaarde ook met een 12m2 16m2 en sommige ook nog iets kleiner maar het was goed te doen hoor
|
|
|
Tom Kite
|
tjah ik ben ook eens met veel te veel wind het strand opgegaan ( gelukkig heb ik wel les gehad ) door foutje ging mijn kite recht door het windvenster en pas 60 meter verder had ik hem weer onder controle, toen besloot ik klein sprongetje te maken ( voor beginner dus al hele groote sprong dus ), wat resulteerde in dat ik een week niet op de WC kon zitton door een gigantische blauwe plek op m'n achterste Dus kijk ik voortaan wel uit met het "proberen" of de wind misschien nog net niet te hard is.
|
|
|