Rail materiaal

flyingkite

Antwoord #25 Augustus 30, 2006, 01:13:01
edit2Rapporteer  
Je hoeft geen "dam" te maken...gewoon doorgieten, gaat prima!! ThumpsUp
jep! dam was voor Double-j ik bood het aan als optie
prokiter

Antwoord #26 Augustus 30, 2006, 05:01:42
edit2Rapporteer  
Hweyy,

Heb gisteren weer een nieuwe outline gegoten...echt super lekker spul dat P.U.

Super snel....En fijn om mee te werken...alleen een beetje uitkijken met hoeveel je aanmaakt.....  :Smiley

En hoeveel pigment je er in doet...want bij m'n eerste boardje werd rood roze.....hehehhe schater

En terwijl ik er best veel pigment voor mijn gevoel in had gedaan.......en nu heb ik mijn nieuwe rail gegoten...en toch echt dit keer blauw, meer pigment er in gedaan...en hij werd licht blauw.....grijs blauw.....nog net geen baby blauw.....heheheh....

Maja...gelukkig wel een mooi kleurtje blauw.... (grinnik_kitesmiley)

Morgen mijn insert gaten maar even inboren en mijn inserts inlijmen....en hoop ik donderdag of vrijdag de bodem uit te vlakken en mijn dek rond te frezen...... Joepie

Jullie zien het wel.... InLove

Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
Joosdo

Antwoord #27 Augustus 30, 2006, 05:19:16
edit2Rapporteer  
Met de door en door frees techniek maak ik eerst de twee langste geultjes, door en door, afgeplakt met tape, en die giet ik nog niet eens voor een derde vol, maar de onderzijde van het board houden jullie toch ook vlak?

Stel dat je daar 2 mm schuim aan de onderzijde laat zitten, dan moet je dit later toch wegfrezen, resultaat, geen vlakke bodem meer, of begrijp ik iets niet helemaal?

mzzl Joost

ps ik haal makkelijk 3 boards uit 2 kg pu, hoeveel jullie?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #28 Augustus 30, 2006, 12:04:44
edit2Rapporteer  
Hey Joost,

Dat bedoelde ik nou....gewoon de kern omdraaien zodat dat laagje "2mm schuim" boven komt. Dit frees je dan weg wanneer je de sidewalls bewerkt tot een scherpe rails.

Snappie??? (grinnik_kitesmiley)
wouterb

Antwoord #29 Augustus 30, 2006, 18:17:10
edit2Rapporteer  
dan hoef je dus maar 4-5mm (raildikte) in je kern te frezen?
Hoe krijgje dan het 'niet-vlakke-giet-oppervlak' strak met de kern(bodem)? iets hoger opstorten en de schuurmachine?
LeonB

Antwoord #30 Augustus 30, 2006, 20:18:51
edit2Rapporteer  
dan hoef je dus maar 4-5mm (raildikte) in je kern te frezen?
Hoe krijgje dan het 'niet-vlakke-giet-oppervlak' strak met de kern(bodem)? iets hoger opstorten en de schuurmachine?

Wouter,

Ik zou persoonlijk een rail gieten van 10 mm diep. Toch ff meer "body".
Het niet "vlakke-giet-oppervlak" frees je vlak m.b.v de 3D-shapetafel. Doordat de schuimlaag niet "door en door" is heb je meteen een vlakke referentie  ThumpsUp.
wouterb@work
Gast
Antwoord #31 Augustus 30, 2006, 20:57:32
edit2Rapporteer  
ehm, ja frezen dus (logisch eigenlijk) op exact de ruwe kern dikte.
Hoe laat je de frees exact langs je (neg.) outline lopen?
Hoge mal? freeshoogte + kopieerrol - rail diepte (10mm) = hoogte v/d mal
LeonB

Antwoord #32 Augustus 31, 2006, 03:25:20
edit2Rapporteer  
Wouter,

Yep, je snapt het helemaal  ThumpsUp.

Alleen heb ik de freesmachine gewoon langs de outlinemal laten lopen met een rechte frees. Gewoon instellen op 10 mm en gaan met die banaan. Door de afstand van de vlakke geleider t.o.v. de outlinemal maak je (voor kleine rondingen) wel een "fout". Voor een vloeiende outline is deze afwijking niet zo heftig.... Dit komt later allemaal weer goed wanneer het board exact op maat wordt gefreesd.

Snappie??? (grinnik_kitesmiley)

wouterb

Antwoord #33 Augustus 31, 2006, 14:50:59
edit2Rapporteer  
zekers!
Die 'fout' tov je mal is met name bij een negatieve outline iets om ff rekening mee te houden, lijkt me. Beetje het zelfde probleem als bij je dekprofiel, daar waar de frees vanaf houten inleg profiel op de bodem van alu-geleiders loopt.
Bij het 'exact-op-maat-frzen' heb je toch het zelfde probleem? Of leg je dan de mal eronder(icm met een kopieerfrees)?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.