Alferink
|
Als je ff zoekt op 'boardleash' of 'leash' dan vind je al heel veel,
Wat eigenlijk neer komt op het volgende:
Boarleash: niet verstandig, alleen gebruiken met helm en impactvest.
Rolleash: verstandiger dan gewone leash, ook leiver met helm en impactvest want alles wat aan je vast zit komt ook nog terug, rolleash'en schijnen vrij snel kapot te gaan door het zand en het zoute water, maar er zijn ook mensen die hebben m al meer dan een jaar en wil maar niet kapot.
Geen Leash: toch het veiligst, daarom is het als beginner ook heel erg aan te raden om naar bv. oostvoorne te gaan, omdat je daar (vrijwel) ovral kan staan.
|
|
|
Dangerfield
|
Als je toch aan het oefenen bent, dan kun je ook meteen oefenen met het bodydragen naar je board. Wanneer je dat nu niet leert, dan zal je straks nog steeds hetzelfde probleem hebben met het terughalen van je board, en vervolgens de leach blijven gebruiken.
Ooit zal je wanneer je zonder leach wilt varen toch moeten leren om je board terug te halen, warom niet nu? Warom wél nu?: aangezien je toch nog aan het oefenen bent zul je over het algemeen niet al te ver uit de kust bezig zijn, gevolg is dat wanneer je je bord niet te pakken krijgt hij ook niet zover afdrijft. Wanneer je pas later zonder leach gaat varen zul je vaker verder uit de kust zijn en vervolgens je board never nooit meer vinden.
|
|
|
D3nNiS
|
ik probeerde dus om naar mijn board toe te boddy draggen maar dat lukte dus nog niet helemaal zoals gepland. En mijn board drijft redelijk snel weg ook al ben ik nog dichtbij de kust. Is het niet handig om dan toch gewoon een boardleash te gebruiken des te meer tijd heb je om te oefenen en hoef je niet steeds je board te zoeken?
|
|
|
robin..
|
ik heb een rolleash en ben er erg tevreden over
|
|
|
T]-[0/\/\@S
|
met helm en inpactvest neem ik aan
|
|
|
tim_k
|
had hetzelfde probleem, kom wel boddy draggen en zo mijn board terug halen, maar op een gegeven moment ben je meer met je board bezig dan dat je aan het varen bent....... heb toen ook een rolleash gekocht voor op zee. Ik gebuik geen helm en inpactvest en heb gelukkig het board nog niet echt om mijn oren hebben gehad (staat idd ook genoeg over op dit forum; Helm en leash!!!!!)...... maar als ik meer vaar dan val ben ik wel weer van plan om de leash niet meer te gebruiken........
|
|
|
robin..
|
helmpie en geld een zwemvest ook als impact vest
|
|
|
D3nNiS
|
ja precies ik denk dat ik dan toch maar een leash aanschaf en deze daarna weer weg doe als ik wat beter kan varen. als ik een leash aanschaf moet ik dan echt een helm kopen?? ik heb wel al een impact vest
|
|
|
|
litewave
|
Rol-leash is wel handig als je op zee je kite crasht, pas dan maak je hem vast aan je board, heb je je handen vrij om te waterstarten en je board altijd dicht bij.
|
|
|
Olaf Pasker
|
Rol-leash is wel handig als je op zee je kite crasht, pas dan maak je hem vast aan je board, heb je je handen vrij om te waterstarten en je board altijd dicht bij.
heey litewave daar had ik ook wel eens last van als me kite op het water lach daar heb ik zelf wat op verzonnen want om alleen daarvoor een boardleash te kopen vind ik ook niet erg dus heb gewoon een stuk elastiek gekocht en daar twee van die karabinetjes aan gedaan en die heb ik aan me achterkant van me trapeze vast gemaakt en aan me trapeze haak
|
|
|
|
Kondor 11
|
Vaar zelf al een paar jaar met een heavy duty rolleash en gebruik alleen met 12 meter of kleiner een impact vest. Pas met 10 doe ik een helm op, wat ik wel altijd doe als ik crash is mijn arm mijn hoofd afschermen voor als mijn board achterop komt, vooral tussen de golven. Heb nog nooit mijn board terug hoeven koppen Vervang wel meteen het bronzen haakje voor een ander soort. Na een flinke crash buigt hij namelijk meteen open.
|
|
|
Kaya
Geen avatar
|
boardleash gebruiken = helm en impactvest!! Zo'n plank tegen je hoofd krijgen kan pijn doen. En gebruik geen boardleash met vele hoge golven, je board wordt voortdurend tegen je aan gegooid en zelfs met al die bescherming kan dat nog pijnlijk zijn. Heb er eens een blauwe arm aan overgehouden, m'n leash is er nadien onmiddellijk afgevlogen. Lang leve het bodydraggen!!! Groetjes
|
|
|
kitestertje
|
ik raak zelfs op oostvoorne nog me board kwijt op dat blubberige stuk waar je niet meer kan staan en iig helemaal geen grip hebt... maar de oplossing: ik heb me privé boardzoeker (grinnik_kitesmiley) tnx jeroen
|
|
|
Brenkie
|
Ik denk dat D3nnis nog zo beginnend is dat hij nog moeite heeft met hoogte houden. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, ga dan eens een poging wagen om terug te draggen naar je board. Een duidelijk filmpje hierover kan je vinden op www.kitefilm.com >> retrieving the board. Succes, enne, probeer het zo snel mogelijk te leren, dat is echt zoveel relaxeter (en safer) dan dat blok aan je been.
|
|
|
Hifly
Gast
|
Heb ook een roll-leach in werkt prima ...geen board dat terug komt onverwacht ...
|
|
|
ElMaroq
Gast
|
Heb jij nog je orginele haakje hifly?
|
|
|
D3nNiS
|
heel erg bedankt allemaal voor de snelle reacties ik weet alleen nog niet of ik er eentje zal aanschaffen, daar ga ik nog eens over nadenken.
gr dennis
|
|
|
Emma
|
Upwind bodydraggen is niet zo heel moeilijk... Ik had het bij de les neit geleerd.. en was laatst ook telkens m'n board kwijt (lag dus upwind van me) na een tijdje toch maar geprobeerd...en het werkte goed.. kijk anders dit filmpje nog even http://www.kitefilm.com/eng/weeklytrick.asp en dan retrieving the board, succes (heb zelf dus ook van dit filmpje geleerd)
|
|
|
gerrie (niet ingelogd)
Gast
|
Heb ook een roll-leach in werkt prima ...geen board dat terug komt onverwacht ... Kitemaatje van me die met een rolleash vaart, heeft onlangs een goeie jaap zijn hoofd gekregen. Sindsdien gebruikt hij hem niet meer!
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Gebruik al drie jaar een rolleash. Gewoon de originele. Never had any problem. Kwas er zondag weer blij mee. Vanaf 7 Bft helm, of ast koud is...
|
|
|
D3nNiS
|
ik denk dat ik dan toch maar zonder ga proberen want als ik hem dan een keertje kwijt ben midden op zee dan moet ik hem toch ook kunnen pakken.
bedankt voor de info allemaal
gr dennis
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Goede en veilige keuze Liever een keer je boad kwijt dan een gat in je kop of erger!
|
|
|