globe
|
Ik ga vanavo Kan ie een iets duidelijkere kleur hebben ? ( ok ok hangt af van de lycra kleur )
Kom maar op met een idee...een optie is bijvoorbeeld ook een rond logo met de woorden Kite Aware Team en dan een simpele afbeelding van een kiter in het midden... wie o wie kan dat maken?? Alhoewel voor achter op een shirt is rechthoekig wel het duidelijkste... ga vanavond aan het klussen voor je
|
|
|
Naish........what else???
|
Gelukkig worden de reacties al postiever. Kijk gasten, het werk is belangeloos, het kost zeker kostbare kitetijd en medewerkers van het KITEA-WARE-TEAM zullen zich zelf zeker aan de richtlijnen moeten houden. Persoonlijk vind ik dat alle kiters, die dit willen, een bijdrage moeten kunnen leveren bij het opstellen van richtlijnen.
|
|
|
Angela KA
|
Correctie... Zoals ik erover denk gaat het écht géén kostbare kitetijd kosten!! Je hoeft niet te patrouilleren over het strand!! Je doet gewoon je ding.. Mensen kunnen je aanspreken ja.. en je kan iemand aanspreken.. Maar verder kom je wat mij betreft nog steeds gewoon op het strand om te varen!!! Ik heb nog niet gezien dat alle kiters op hetzelfde moment op het water staan.. Het is op die manier al een soort natuurlijke 'wisseling van de wacht'.. .. Laten we dat op zijn minst proberen te behouden!!!
|
|
|
globe
|
Ik steek graag wat kostbare kite-tijd erin als ik hiermee mijn spot kan behouden. Ik ga ook echt niet als Baywatch over het strand patrouilleren hoor. Gewoon kiten, en als je wat dingen opvalt ingrijpen, of aanspreken. Ik zie het probleem niet zo als je met voldoende KA-members bent op een spot.
|
|
|
spikeyyyy
Gast
|
Ben zeer onder de indruk van een aantal mensen hun Ik ga vanavo Kan ie een iets duidelijkere kleur hebben ? ( ok ok hangt af van de lycra kleur )
Kom maar op met een idee...een optie is bijvoorbeeld ook een rond logo met de woorden Kite Aware Team en dan een simpele afbeelding van een kiter in het midden... wie o wie kan dat maken?? Alhoewel voor achter op een shirt is rechthoekig wel het duidelijkste... ga vanavond aan het klussen voor je hmm hier moet je denk ik wel goed over nadenken. Wat heb je nodig Duidelijkheid / Dus goed zichtbaar Plek voor logo of text NKV ( bijvoorbeeld zoals ze op hun site rechtsbovenin hebben staan ) kleur aanpassen en klaar. Plek voor Logo Kite Aware Team ...met al dan niet een statement ...Be safe , just ask of zo ! pakken zijn meestal donker , dus moet een beetje afsteken ....Ik neig naar lichtblauw ...weet eigenlijk niet waarom ;-) ....vind groen/oranj/geel maar nare kleuren hahah Maar ik ga met de meerderheid mee, al vind ik het een naar kleurtje , als de letters en de kleur van het shirt maar duidelijk zijn....neem je licht blauw is het donker blauwe logo nog zo slecht niet toch ? .....
|
|
|
Angela KA
|
Ik heb een paar andere logos gezien (die op dit moment ge-fine tuned worden) én die zijn pas gaaf!! Vooral 'globe' heeft er kijk op!! Dus dit gaat helemaal goedkomen.. Lichtblauw is trouwen niet zo'n gek idee.. dat zou 'em best eens kunnen worden!!! groen/oranje/geel vind ik ook niks.. wit is op zich oke, maar dat is vaak de lessers kleur (althans op Workum).. Rood hebben geloof ik de instructeurs aan..
|
|
|
Wimt
|
Dus de strandwachters komen toch, nu de kitebeach-bitches nog (grinnik_kitesmiley) Super, dit kan onze sport redden, echt super
|
|
|
spikeyyyy
Gast
|
Ik heb een paar andere logos gezien (die op dit moment ge-fine tuned worden) én die zijn pas gaaf!! Vooral 'globe' heeft er kijk op!! Dus dit gaat helemaal goedkomen.. Lichtblauw is trouwen niet zo'n gek idee.. dat zou 'em best eens kunnen worden!!! groen/oranje/geel vind ik ook niks.. wit is op zich oke, maar dat is vaak de lessers kleur (althans op Workum).. Rood hebben geloof ik de instructeurs aan..
oehhh show's us the money !
|
|
|
KiteDemon
|
Verder Kan je ook altijd terecht bij leden voor spotinfo of gewoon een gezellig babbeltje die voor beginners heel leerzaam kan zijn. Het blijft nog steeds ieders verantwoording wat men met deze info of advies doet.
Ik vind je dat je verder moet gaan dan alleen re-actief handelen.....Op een positieve manier pro-actief handelen......Niet wachten tot je iets ziet wat niet kan en pas handelen. Waar is de NKV in dit verhaal?? Zij hebben toch regiovertegenwoordigers?? Het stopt niet bij het dragen van een lycraatje....denk aan spotgerelateerde kiteinfo sites met alles erop en eraan, roosters maken van leden om aanwezigheid van leden te waarborgen, wat te doen bij agressie jegens de leden...etc.... Verander de "maatschappij", begin bij jezelf Dit schiet de oorspronkelijke insteek een beetje voorbij Mazzo. Kiten betekent voor mij fun, plezier, passie en verslaving. Dus 0,0 verplichting, maar wel 200% gaan voor de sport. Roosters zijn onnodig omdat de leden zowiezo elk beschikbaar vrij uurtje op het water proberen te staan en aanwezig zijn. Eigenlijk zijn we al een hele tijd bezig met een stukje zelfregulering voor het behoud van de spot. Dus in wezen veranderd er voor ons helemaal niets behalve dat we nu herkenbaar zijn. Reden dat ik mij heb aangemeld is dat ik de laatste jaren de ontwikkeling op de spots de verkeerde kant zie opgaan. Ook realiseer ik mij dat we er nu met zijn allen iets aan moeten doen voor het ook daadwerkelijk te laat is. Hiermee geven we ook een erg positief signaal naar buiten toe, want het lijkt er al op dat we als kiteras al bijna vogelvrij zijn verklaard. Spots worden dicht gegooit met de meest lullige argumenten. En het is helaas de keiharde realiteit dat we als kitegemeenschap nu echt wat moeten ondernemen voor het kunnen bijven beoefenen van de sport in NL, en daar niet voor naar het buitenland hoeven of honderden kilometers te rijden om met 500 anderen op 1 spot te varen. Lid worden is juist iets voor de gene die hun koppie kunnen gebruiken en ook helemaal voor de sport leven. No strings attached maar gewoon je ding doen. Ik kan mij in ieder geval geen leven meer voorstellen zonder kiten. Nogmaals dit is pas het begin en als iedere kiter zich realiseert, en bewust is wat er gaande is en wat de eventuele consequenties kunnen zijn dan staan we ook stukken sterker. Hieruit zal ongetwijveld iets moois groeien en de reeds bestaande organisaties die ook maar iets met kiten te maken hebben zullen dan ook daadwerkelijk meer slagkracht krijgen om voor onze belangen te vechten. Lees de stukjes van Frederik Veenstra en Stef de Jong in de kitemags van afgelopen maand en je weet wat ik bedoel.
|
|
|
KiteDemon
|
Hoe ga je om met mensen die overal en nergens varen. Ik zelf vaar bijvoorbeeld al naar gelang de wind op Horst, Wijk, Muiderberg, Slufter, Ouddorp enz...
Ray juist jij zou als soulboarder lid moeten worden. Wij delen dezelfde ergernissen(onnodige regelgeving en verboden) en misschien dat we er nu daadwerkelijk iets in kunnen betekenen. Hoe....komt later wel. Eerst alle neuzen dezelfde richting op, en de rest volgt vanzelf. Tenslotte delen we allemaal dezelfde passie.
|
|
|
Angela KA
|
oehhh show's us the money !
Komt eraan, maar weet niet of dat vanavond lukt..
|
|
|
jeromeke
Gast
|
kiters, k denk dat t een leuk idee is, MAAR doet me ook denken aan een soort burgerwacht. ik vind dat dit idee goed is voor de prullebak. Ga lekker boeven vangen. TIP wil je ongevallen voorkomen begin dan bij kitewinkels die verkopen er ook maar op los, ik vind dat je pas een kite mag kopen als je kite-ervaring hebt en dit in samenwerking met een papiertje(roze).Ik kom nog veel te veel mensen tegen die t ook maar eens gaan proberen, ook vaak op drukke dagen.erg jammer
Waar ik ook van moet kotsen zijn al die lui op het water die echt niet kijken als ze gijpen, ze gooien gewoon die kite om en zien t wel, geld ook voor surfers die kijken ook niet.
iedereen is welkom op t water en willen we t veilig houden begin dan met een kiteles.
|
|
|
globe @ home
Gast
|
zoiets?
|
|
|
Elevation
|
dan moet je maar wat beter lezen jerommeke, jammer dat je het zo opvat...
|
|
|
mazzomrx
|
@KiteDemon; . Iniatief zoals deze : Door herkenbaarheid treed je naar buiten. Op het moment dat je met zijn allen uniform naar buiten treed dan zal men het zien als een soort "vereniging" en dan vind ik het belangrijk dat die vereniging duidelijke doelstellingen heeft en ook daadwerkelijk activiteiten onplooit tbv behalen van die doelstellingen. Wat ik alleen wil zeggen dat het dragen van een lycraatje gewoon niet voldoende is als je als vereniging een volwaardig gesprekspartner wilt zijn voor overige instanties (behoud spots etc.) Professionaliteit is nodig om serieus te worden genomen. Ik krijg niet het gevoel dat het wordt opgezet voor de lol maar wel duidelijk om bepaalde doelen te behalen. (veiligheid omhoog en behoudt van spots). Op het moment dat je je daarvoor inzet dan vind ik dat het dragen van een lycraatje gewoon niet voldoende is en dat je daadwerkelijk wel tijd erin moet steken om dat te bereiken. Wat misschien een goed idee is dat je ook onder de kiters/aangemelde leden gaat inventariseren wat hun bijdrage daarin wordt zodat je verschillende functies/rollen creëert. Wie betaalt die lycra's? Wat gebeurt er als er opeens mensen opstaan die het zo'n goede beweging vinden en dat zelfs financieel willen ondersteunen?? Zijn belangrijke zaken dacht ik. Vandaar. Ik kijk misschien door een andere bril maar ik zie de noodzaak ook en ik vind het een superiniatief maar ik zou het zonde vinden als het blijft bij : een paar lycradragers op het water die een superrol in de "kitesamenleving" vervullen maar door de buitenwacht totaal niet serieus worden genomen.....
|
|
|
surfensoul
Gast
|
Goed initiatief om de neuzen 1 richting op te krijgen. Denk ook dat deze sport een stuk gezonde zelfregulering nodig heeft. Beetje kortzichtige reakties van al die lui die beginnen over de regeltjes terreur die zijn er net niet in dit inititief meer een groeperen van betrokken kiters, waarvbij betrokken bij een veilige uitoefening van de sport en het ophouden van hun spot. Wat kan daar mis mee zijn ? Afgelopen weekend zijn er weer 2 s.kkels bij pal aflandige wind op de slufter door de reddingsbrigade die ik heb moeten waarschuwen van het water geplukt , die gasten waren in blinde paniek en terecht water liep bijna af en ze zaten voorbij de waterscheiding met wel een paar strandgasten maar die zagen niet dat ze nooit meer aan de kust zouden komen, kortom die laten je gewoon verzuipen want zo eindigen dit soort avonturen bij de slufter met aflopend water wel vaker. Toen ik daarna ook mensen heb moeten waarschuwen om met noordoost 5 niet met een 16 meter daar te gaan kiten bij pal aflkandige wind en de dag ervoor ook iemand maar net aan de kant kwam bij aflandige wind en bijna een uur in het water lag bij hog water en ik de reddingsbrigade al gebeld had ( een gast die ik uitgen\breid en netjes had aangeraden om vooral niet te gaan kiten daar) werd me duidelijk dat we echt aan zelfregulering moeten gaan doen. Onze sport krigt ten onrechte een slechte naam als gevaarlijk en de stap erna is dat spots dicht gaan om futiliteiten of na 1 ernstiger ongeluk, het is al gebeurd dus ik zuig het niet uit mijn duim. Goed initiatief ik doe ook mee. mvgr, Bart (part time slufter hufter )
|
|
|
Angela KA
|
Ik denk dat dit logo van Globe al aangeeft hoe proffesioneel we hier mee bezig zijn... Dit logo is écht VET .. Ik zie ons deze wel gebruiken.. wat jullie??? De contacten met gemeentes en overige instanties worden gelegd op het moment dat het volledige plan staat als een huis... Dan hebben we ook iets om over te praten. In samenwerking met het NKV moet dit zéker lukken!! Kiters, we zijn TOP bezig met z'n allen..
|
|
|
mazzomrx
|
@ Globe;
Jij bent handig...ziet er goed uit.
|
|
|
jeromeke
Gast
|
Angela, ik las net je reactie(mailtje) ik heb voor ik reageerde alles gelezen en jij kan mij echt niet overtuigen dat t de bedoeling is om wel als, toch politieagent, op te treden. ik zie kiten als hardcore sport, loopen op 10 mtr hoog kan ik iedereen aanbevelen, is beter dan sex.ben niet echt suicudaal maar ga er vredig mee om, als t beurt.
hiep hiep voor Groep Wilders bdw.
|
|
|
Stanley
|
Jeromke,
ga wind stelen. Kom op man bekijk het van de positieve kant. Er ontstaat een steeds grotere groep kiters die gezond bezig zijn om de spots open te houden. Wat kan daar nou verkeerd aan zijn.
|
|
|
globe
|
voor op de voorkant. Uiteraard moet er een NKV logo nog bij komen, maar daar heb ik geen file van.
|
|
|
mazzomrx
|
Als Jeromeke wilt loopen op 10 mtr hoogte prima. Laat hem lekker gaan en plezier hebben. Ik neem aan dat hij niet doet aan de waterrand.....of op het strand.....
Elkaar respecteren en waarderen vind ik ook belangrijk als je een member bent...
|
|
|
Elevation
|
@globe... super logo... alleen steward geeft toch weer iets van iemand die de zaalk controleerd.. zien we het niet liever alls een groep of zo, of als member ?? of anders net als de eerste die je had.. net iets neutraler misschien..
|
|
|
wouterb
|
Op het gevaar af dat ik weer een losse flodder afschiet: Is of komt er een link met het NKV?? LIjkt mij dat beide gezelschappen dezelfde doelen hebben. MOcht deze link tot stand (zijn ge)komen, kan dit in het Lycra logo tot uiting komen. en zo ook het NKV zichtbaarder maken (mijnsinziens het grootste manco, no offence)
|
|
|