Naish Shockwave 06 9m voor dame?

LOEN

September 11, 2006, 23:09:54
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik ben pas begonnen met kitesurfen en mijn vriendin wil net als ik beginnen met kitesurfen.
Nu kunnen we  2 shockwave kites krijgen (compleet) uit 2006 (wel gebruikt) en dit voor een wel erg goede prijs.
Het gaat om een 9m en een 12m uit 2006.

Ik denk dat ik aan die 12 wel een hele goede kite heb maar is die 9m een goede maat voor mijn vriendin van 55 kilo? die binnenkort haar eerste les neemt?

Bedankt alvast
gr Lorenzo
hifly
Gast
Antwoord #1 September 11, 2006, 23:32:45
edit2Rapporteer  
Zeker nemen , is een goeie kite en goeie maat voor haar gewicht . Superveilig om te leren kiten ! loser
D-Flex

Antwoord #2 September 11, 2006, 23:33:45
edit2Rapporteer  
ja die 9 kan zat als het niet zo heel hard waait kan ze die 12 ook wel gebruiken want ik ben 50 kilo en kite met een 10 c-shape en die shockwave heeft meer depower dus kan zat ThumpsUp Joepie
Merc
Gast
Antwoord #3 September 12, 2006, 00:45:19
edit2Rapporteer  
Hoi, ik vaar een waroo 9 en 14 en weeg 57 kilo.

Ik denk dat je er veel plezier aan zult beleven.
Houd er wel rekening mee dat je de shockwave voor al 749 nieuw compleet in de winkel kan krijgen. Waarschijnlijk nu inmiddels weer wat later in het seizoen voor minder.

succes en veel plezier. Joepie
Jan-Willem

Antwoord #4 September 12, 2006, 05:22:29
edit2Rapporteer  
heb vorige week de shockwave 9 gekocht voor wat zwaarder weer. supermooie kite!! onwijze depower!
verder vaar ik als de wind het toelaat een raven 2 van 14 meter..das wel ff wat pittiger. een andere hele mooie kite is de boxer sle... zit wel een prijs aan maar vliegt ook super. heeft een maat van me!
ik zou zeker beginnen met een SLE al was het maar voor de depower.
als je niet teveel weegt, tot 85 kg, is een 9 mtr voor jou ok goed te doen met wat harder weer.
Joris

Antwoord #5 September 13, 2006, 17:13:17
edit2Rapporteer  
Was het niet zo dat die schokwave nie zo geschikt was als beginners kite? mede door de vrij hoge bardruk.
dkite

Antwoord #6 September 13, 2006, 19:22:26
edit2Rapporteer  
De bar druk is alleen een probleem als je de kite gebruikt aan de onderkant van zijn windbereik (met weinig wind dus). En door even 2 knoopjes in de stuurlijnen te leggen kan je hem simpelweg converteren naar een 1:1 setting. Je gebruikt dan de katrollen op de bar eigenlijk niet meer en de bar druk is dan precies goed. Je bent wel je depower een stuk kwijt, maar dat maakt niet uit want je zet hem alleen naar 1:1 als je denkt dat de wind net aan is voor die grootte anders gewoon in 2:1 setting gebruiken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.