Hoezo kiten onveilig.....bergbeklimmen dat is pas onveilig!

xray

September 26, 2006, 19:40:51
edit2Rapporteer  
nu.nl

Alpinisten in nood vaker gered door mobieltje

Uitgegeven: 26 september 2006 13:21

WENEN - De mobiele telefoon redt steeds meer levens tijdens incidenten in de Oostenrijkse bergen. De woordvoerder van de Oostenrijkse reddingsdiensten zei dinsdag dat bij 6000 ongevallen in de Alpen in 40 procent van de gevallen de hulpdiensten per gsm op de hoogte werden gesteld.
Bij incidenten met bergwandelaars liep dat percentage zelfs op tot 70 procent, aldus het Oostenrijkse persbureau APA. 

"De handy is een essentieel onderdeel geworden van de nooduitrusting in de bergen", zegt Peter Veider van de bergreddingsdienst. Mensen die buiten kennis zijn geraakt, kunnen volgens hem in noodgevallen tot op één kilometer nauwkeurig worden gepeild. Vorig jaar kwamen in Oostenrijk bij bergongelukken 416 mensen om het leven. (geschokt_kitesmiley)
JER
Gast
Antwoord #1 September 26, 2006, 19:51:38
edit2Rapporteer  
Wat te bedenken van het paragliden??

Is overigens ook een favorite sport die ik beoefen, alleen dit jaar al 11 doden!! (geschokt_kitesmiley)
naish23

Geen avatar

Antwoord #2 September 26, 2006, 19:59:31
edit2Rapporteer  
Of wat dacht je van autorijden? Erg gevaarlijk.... Zullen we dat ook maar verbieden?

Tabel: Cijfers verkeersdoden
narcotic

Geen avatar

Antwoord #3 September 26, 2006, 20:25:05
edit2Rapporteer  
Wawko.. Je redenering is een beetje verkeerd.

Vergelijk het aantal autobestuurders met kiters, en maak dan nog eens een grafiek!
huib

Antwoord #4 September 26, 2006, 20:38:20
edit2Rapporteer  
De nederlandse bergsportvereniging heeft 60.000 leden; en dat voor een land zonder bergen. Dus hoe klimmen zich nu verhoudt tot kiten???

Ik zit hoe dan ook aan de hoog risico kant: kiten, klimmen, offpiste skien, mountainbiken. Allemaal sporten waarbij het wel helpt als je je verstand gebruikt.
Hessel

Antwoord #5 September 26, 2006, 20:56:21
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf nu ruim een jaar klim les in een hal en heb al vaak bergen beklommen, maar ik voel mij bij het klimmen altijd veel veiliger dan bij kiten. Heb trouwens nog nooit een verwonding groter dan een schaafwond bij het klimmen gekregen. Andres dan bij kiten.
Molliebollie

Antwoord #6 September 26, 2006, 22:30:57
edit2Rapporteer  
Ach ja...alles in het leven is gevaarlijk....zelfs een stoeprand waar je je poot op kan breken, omvallen en met je kop op kunt knallen. Noem maar iets. Lijkt bullshit, maar zo simpel kan het afgelopen zijn.
JER
Gast
Antwoord #7 September 26, 2006, 22:47:15
edit2Rapporteer  
Ik snap wel waarom Xray deze topic plaatst......Natuurlijk van de constante dreiging voor closing the NLse spots, rechtsrukkende ambtenaren in gemeenteraden worden er alsmaar geiler door als het woord kiten valt om het maar te willen verbieden zonder dat er men ook maar iets van afweet!!!
Naish........what else???

Antwoord #8 September 27, 2006, 00:44:02
edit2Rapporteer  
Zelfmoord plegen is ook een gevaarlijke hobby 75% sterft, echt!!!
huib

Antwoord #9 September 27, 2006, 01:04:18
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf nu ruim een jaar klim les in een hal en heb al vaak bergen beklommen, maar ik voel mij bij het klimmen altijd veel veiliger dan bij kiten. Heb trouwens nog nooit een verwonding groter dan een schaafwond bij het klimmen gekregen. Andres dan bij kiten.

Iemand z'n persoonlijke ervaring is natuurlijk geen statistiek. Maar bij mij is in 3 jaar kiten (ook bij storm, hoge golven etc.) niets ernstigers gebeurt dan een gekneusde duim. In de 18 jaar dat ik aan klimmen doe heb ik veel meer ernstige ongelukken gezien, om van offpiste skien maar niet te spreken.
Emma

Antwoord #10 September 27, 2006, 04:34:22
edit2Rapporteer  
Die cijfers van die auto's gaan wel naar beneden Smiley
RonnieRotonde

Antwoord #11 September 27, 2006, 05:52:27
edit2Rapporteer  
BASE jumpen is nog gevaarlijker hoor  loser
hOe hA HeNniE

Antwoord #12 September 27, 2006, 17:11:31
edit2Rapporteer  
Zelfmoord plegen is ook een gevaarlijke hobby 75% sterft, echt!!!

soms lees ik dit forum en krijg ik echt tranen in mijn ogen van het lachen van de scherpe opmerkingen links en rechts. top! tis helaas wel wat offtopic van ons allemaal, maar oooooo zoooo leuk!
Mark-Fizzer

Antwoord #13 September 27, 2006, 20:03:44
edit2Rapporteer  
Het is maar goed dat er af en toe wat mensen overlijden aan deze 'gevaarlijke sporten'... Je wordt weer ff met je neus op de bekende feiten gedrukt. Begrijp me niet verkeerd. voor de nabestaanden vind ik het vreselijk....

Klinkt misschien hard, maar zoals het overlijden van de jonge kitesurfer laatst, en nog meer van dat soort zaken, zet mij iig aan het nadenken.
Hierdoor kijk je toch met iets meer verstand naar hetgeen waar je mee bezig bent...

@wicked dude, steengoed weer! LOL
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.