Gaat Brouwersdam nu ook dicht?

Wimt

Oktober 10, 2006, 02:34:16
edit2Rapporteer  
Dat hoorde ik van een Duitser, op Kessenich. Van natuurwege, vanwege de zeehonden. Dus ook dicht voor surfers, en het zou het complete strand betreffen. O.a. ook omdat de campinghouders ook last hadden van de kiters.
 Maar ditlaatste heb ik mischien niet helemaal juist vertaald in mijn hoofd, maar de rest schijnt bij een natuurorganisatie in vergaande staat te zijn voorbereid.

Wie weet hier wat van ?
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #1 Oktober 10, 2006, 02:35:46
edit2Rapporteer  
brouwersdam gaat zeker niet dicht, brouwersdam is net uitgebreid.

Normaal gezien mocht je niet in de zomer tussen die tijdstippen kiten op het strand. Nu is dat in de zomer, winter op elk uur.

Zeehonden zitten op de zandbank op 4 km van brouwersdam Wink

Maar ik dacht dat jij enkel op vrouwepolder zat wimt, niet?
Wimt

Antwoord #2 Oktober 10, 2006, 02:41:01
edit2Rapporteer  
Alleen Noord-west tot Oost op Vrouwenpolder
¦Tim¦

Antwoord #3 Oktober 10, 2006, 03:15:10
edit2Rapporteer  
haha ik ben laatst nog op die zandbank geweest en er lag echt een hele berg met zeehonden ik vond het wel vet al die beestjes

maar ze worden toch neit bedrijgt ofzo
lemmer
Gast
Antwoord #4 Oktober 10, 2006, 04:28:01
edit2Rapporteer  
er komt een tweede maasvlakte en daarom moet er natuur gecompenseert worden.dit gaat ook de zeewse wateren betreffen maar denk niet dat de brouwers dicht gaat maar er zullen wel stranden sluiten voor ons mensen om te recreeren , dit betreft niet alleen kiten maar ook voor zeil/moterboten etc

drei games rules 21 okt king of the kaloot wordt een supa dun event gastuh
Kondor 11

Antwoord #5 Oktober 10, 2006, 04:29:55
edit2Rapporteer  
zekers
Jan-Willem

Antwoord #6 Oktober 10, 2006, 04:31:35
edit2Rapporteer  
dat er natuur bij moet komen klopt, voor de 2de maasvlakte.
dit is 1 van de redenen dat er in zeeuws vlaanderen 600 ha grond wordt ontpolderd, terug gegeven aan de zee.
de zeeuwen zijn hier niet blij mee en protesteren flink. jaarlijks wordt er trouwens veel grond opgekocht uit de landbouw en tot natuurgebied verklaard. iets soortgelijks is ook gebeurd op oostvoorne, zodat we nu echt een pleurisend moeten lopen!
Kondor 11

Antwoord #7 Oktober 10, 2006, 04:34:34
edit2Rapporteer  
ontpolderen? extra spots aanleggen zul je bedoelen, niet altijd alles negatief afschilderen toch Joepie Joepie
Sake
Gast
Antwoord #8 Oktober 10, 2006, 04:47:04
edit2Rapporteer  
er komt een tweede maasvlakte en daarom moet er natuur gecompenseert worden.dit gaat ook de zeewse wateren betreffen maar denk niet dat de brouwers dicht gaat maar er zullen wel stranden sluiten voor ons mensen om te recreeren , dit betreft niet alleen kiten maar ook voor zeil/moterboten etc

Voor zover ik weet komt de natuurcompensatie honderd(en) meters van de vloed/eblijn te liggen en zouden we er geen last van moeten hebben tenzij je naar de zandbank wil.
Iemand meer details?!
Erik de Berik

Antwoord #9 Oktober 10, 2006, 07:06:56
edit2Rapporteer  
Je zegt t goed,ik hoorde t van een duitser. (angry_kitesmiley)
Henning

Antwoord #10 Oktober 10, 2006, 20:34:08
edit2Rapporteer  
Als die duitsers dat nou onder elkaar verkondigen dan is dat alleen maar mooi (a)...
Kondor 11

Antwoord #11 Oktober 11, 2006, 03:47:43
edit2Rapporteer  
Ja net als met die belgen op de kaloot, zeg tegen ze dat de meest linker zijde legaal kiten is en meteen gaat een groot deel daar kiten en word het een stuk rustiger op de spot schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.