Voorlopig géén officiële samenwerking NKV - KAT

wouterb

Antwoord #50 November 09, 2006, 16:42:52
edit2Rapporteer  
....
"Mbt tot het goede advies ; Ze hebben er geen training voor gevolgd. Ze hebben zich gewoon via een forum in een blije euforie zich aangemeld......het zijn gewoon kiters."

Dat is inderdaad een groot punt waar nog een oplossing voor gezocht moet worden. Maar ik geloof dat daar op dit moment al over nagedacht wordt onder de KA-members.
....

Dat was idd tot gisteravond. en dan met name tbv de website.
Ik bedenk me nu dat het als voorwaarde gesteld zou kunnen worden dat een KAT-member onvoorwaardelijk de plaatselijke R(egio) V(ertegenwoordiger) volgt mbt regelgeving.
Niet dat een RV méér is, maar hij zit dichter bij het vuur vwb de geldende regels.
Dit legt dan wel een verantwoordelijkheid bij deze RV om; a) zich bekent de maken bij de KAT-ters en b) deze info te verspreiden.
KiteGolfje
Gast
Antwoord #51 November 09, 2006, 19:24:18
edit2Rapporteer  

Vraagje ;

1) Had je niet gereageerd op hem als hij geen lycraatje aan had??

2) Stel je voor ; het is 2005 ; iemand spreekt je aan dat je daar niet beter kan starten; Luister je naar hem of niet???

1) Marcus had geen KA lycra aan. Ik kwam pas een dag later erachter dat hij een KA-member was.
2) In 2005 mag ik hopen dat ik hetzelfde advies had gekregen, het voordeel is nu dat er een aanspreekpunt is in twijfel, dat maakt het zo'n sterk concept.

"Mbt tot het goede advies ; Ze hebben er geen training voor gevolgd. Ze hebben zich gewoon via een forum in een blije euforie zich aangemeld......het zijn gewoon kiters."

Dat is inderdaad een groot punt waar nog een oplossing voor gezocht moet worden. Maar ik geloof dat daar op dit moment al over nagedacht wordt onder de KA-members.

gr Kees

Er staan dagelijks genoeg kite leraren op de spots om nieuw leerlingen les te geven, spreek hun aan om ook een veiligheids bijdrage te leveren aan "onze"spots, want zij hebben de ideale kennis/ ervaring(officiele certificaten) en tevens promoten ze naast de sport ook zichzelf ermee. Dus geef de leraren die steeds dagelijks op dezelfde spots staan een KAT lycra en dat scheeld je al snel veel werk. Laat de kiters die zich hebben aangemeld bij KAT als assistent voor de kite leraren dienen.

Ciao,

Cool Kite  (hangloose_kitesmiley)

Lord of the Boards

Antwoord #52 November 10, 2006, 04:38:54
edit2Rapporteer  

Las die tekst van lord of the Boards(LOB afkorting). Die gebruik de afkorting RV's inplaatst van gewoon Regio Vertegenwoordigers erbij te vermelden, ik als nieuw  KAT lid moet nu al bij het lezen van zijn tekst zelf gaan uitvissen wat hij nou bedoel met RV's, later in de reacties van de anderen mensen begreep ik pas wat RV's betekende...........

Ja Coolkite, je hebt gelijk. Ik had het er even bij moeten zetten. RV is regiovertegenwoordiger, maar dat is altijd zo'n lang woord om te typen. Vandaar dat er altijd de afkorting RV wordt gebruikt en dat ben ik zo gewend. Ik had er niet bij stilgestaan dat niet iedereen de afkorting kent.

Ik zie er wel wat in om de kiteleraren met een lycra te zien. Alleen zouden de kiteleraren wel zelf het initiatief moeten nemen om actief lid te worden van KA. Je kan het ze niet opleggen. Als je dat wel doet, is er het gevaar dat deze leden niet serieus genoeg met KA bezig zullen zijn, waardoor de geloofwaardigheid van KA in gevaar komt.

Wat WouterB zegt vind ik ook belangrijk. Goed overleg met de RV (regiovertegenwoordiger) is erg belangrijk. De RV weet wat de laatste ontwikkelingen rond de spot zijn. RV moet daarom ook beschikken over (e-mail) adressen van de KA's op "zijn" spot, zodat de KA's op de hoogte blijven.
Andersom moet er vanuit de KA's ook een terugkoppeling zijn naar de RV, zodat deze op de hoogte blijft van wat er gebeurt op de spot. Zodoende krijg je een betere communicatie, waardoor uiteindelijk alle kiters beter op de hoogte zullen zijn en de RV meer informatie heeft over de spot. Met zijn allen weet je meer. Kiters kunnen ongevaarlijke situaties of eventuele wensen doorgeven aan een KA, die dat vervolgens doorspeelt naar de RV. Die kan het op zijn beurt weer aankaarten bij instanties die er wat aan kunnen doen. Zodoende wordt de KA dus ook een aanspreekpunt tussen kiters en RV's, waardoor spots beter/ veiliger kunnen worden.

kootsie

Antwoord #53 November 10, 2006, 15:40:03
edit2Rapporteer  
Samenwerken is iets anders dan een samenwerkingsverband oprichten. Dat laatste leidt tot loggere structuren.

Ofwel regel alles vanuit de bestaande organisatie door vergaderingen te bezoeken en de meerderheid van stemmen voor je te winnen (dat zal niet moeilijk zijn met zoveel voorstanders)
iop
Gast
Antwoord #54 November 10, 2006, 17:56:01
edit2Rapporteer  
surft er hier eigenlijk wel iemand? wat een geleuter allemaal
KiteGolfje
Gast
Antwoord #55 November 12, 2006, 04:55:41
edit2Rapporteer  

Las die tekst van lord of the Boards(LOB afkorting). Die gebruik de afkorting RV's inplaatst van gewoon Regio Vertegenwoordigers erbij te vermelden, ik als nieuw  KAT lid moet nu al bij het lezen van zijn tekst zelf gaan uitvissen wat hij nou bedoel met RV's, later in de reacties van de anderen mensen begreep ik pas wat RV's betekende...........

Ja Coolkite, je hebt gelijk. Ik had het er even bij moeten zetten. RV is regiovertegenwoordiger, maar dat is altijd zo'n lang woord om te typen. Vandaar dat er altijd de afkorting RV wordt gebruikt en dat ben ik zo gewend. Ik had er niet bij stilgestaan dat niet iedereen de afkorting kent.

Ik zie er wel wat in om de kiteleraren met een lycra te zien. Alleen zouden de kiteleraren wel zelf het initiatief moeten nemen om actief lid te worden van KA. Je kan het ze niet opleggen. Als je dat wel doet, is er het gevaar dat deze leden niet serieus genoeg met KA bezig zullen zijn, waardoor de geloofwaardigheid van KA in gevaar komt.

Wat WouterB zegt vind ik ook belangrijk. Goed overleg met de RV (regiovertegenwoordiger) is erg belangrijk. De RV weet wat de laatste ontwikkelingen rond de spot zijn. RV moet daarom ook beschikken over (e-mail) adressen van de KA's op "zijn" spot, zodat de KA's op de hoogte blijven.
Andersom moet er vanuit de KA's ook een terugkoppeling zijn naar de RV, zodat deze op de hoogte blijft van wat er gebeurt op de spot. Zodoende krijg je een betere communicatie, waardoor uiteindelijk alle kiters beter op de hoogte zullen zijn en de RV meer informatie heeft over de spot. Met zijn allen weet je meer. Kiters kunnen ongevaarlijke situaties of eventuele wensen doorgeven aan een KA, die dat vervolgens doorspeelt naar de RV. Die kan het op zijn beurt weer aankaarten bij instanties die er wat aan kunnen doen. Zodoende wordt de KA dus ook een aanspreekpunt tussen kiters en RV's, waardoor spots beter/ veiliger kunnen worden.

Je oplossing wordt nu al behandeld, over een tijdtje zie je ze verschijnen.

Is voor de kite leraren zelf een pre wanneer ze vanuit hun zelf meedoen, door KAT lycra's te dragen geven ze een goed voorbeeld aan de aankomende/ nieuwe kiters en aan anderen erom heen. Daarnaast stellen ze de kite sport en hun broodwinning veilig voor in de toekomst.

Hierbij zou ik graag tegelijke tijd alle goeie (ervaren en gecertificeerde)kite leraren in Ned en daarbuiten oproepen zich bij mevrouw Angela van KAT aan te melden. E mail kunt u vinden in het eerste reactie van Mw. Angela zelf.

bye the way iop(gast), we lullen hier maar wat raak, heb jij al gesurft of kom je hier gezellig mee lullen? jep we lullen maar wat hiero en wie weet wordt KAT een zo'n groot succes dat het over een aantal jaren ontzettend veilig is dat KAT overbodig begint te worden.

De KAT lycra's zijn echt mooi geworden.

Ciao,

Cool Kite

Angela KA

Antwoord #56 November 12, 2006, 20:15:43
edit2Rapporteer  
Ik zie hier een hele gezonde discussie met veel goede ideeen. Gelukkig zijn er veel KAT leden die zulke spontane ideeen ook direct even op de mail naar mij doorzetten..
Op dit moment ben ik druk bezig met de ontwikkeling van de website. Veel info heb ik er al op staan en er wordt nu gewerkt aan de lay out.
Met name door jullie hulp heb ik een aardig waterdicht 'voorwaarden voor lidmaatschap' kunnen opstellen.
KAT leden ontvangen binnen afzienbare tijd een email om alvast een kijkje te nemen op de site en te helpen met de laatste hand. Daarna gaan we on line..

Zoals op de vorige pagina van dit forum te lezen: KAT werkt!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.