kleur

smirre

Geen avatar

November 13, 2006, 19:29:03
edit2Rapporteer  
Vraagje:

ik sta op t punt mn board met epoxy en keperweefsel te bewerken. Nu wil ik er een kleurtje op aanbrengen. Ik kan een pigment door de epoxy doen, maar is het ook mogelijk om de houten kern in een kleur te spuiten of is het beter de eerste laag epoxy te spuiten en dan uiteraard de tweede laag erover te doen,

many thnx,

Simme
Morres

Antwoord #1 November 14, 2006, 00:30:35
edit2Rapporteer  
je kan je kern kleuren, maar epoxy slaat altijd beetje gelig uit, ene merk meer dan de andere.
eerst 1laag lamineren en dan spuiten en dan weer lamineren is geen goed idee. volgens mij hecht dat niet.

het beste is dus gewoon of:
1: lamineren en epoxy en alles en dan DD-lak oid erop voor de kleur

of

2: pigment door je epoxy

weet niet of je epoxy dan al UV bestendig is
Psychotic

Antwoord #2 November 14, 2006, 01:00:52
edit2Rapporteer  
kleur je kern niet, hecht je pox niet meer. Gewoon lamineren en aflakken met DD, gooi desnoods pigment door je epoxy heen om met een lakgang minder af te kunnen.
Morres

Antwoord #3 November 14, 2006, 01:17:08
edit2Rapporteer  
ach, dat maakt dan ook niet uit, DD-las is volgens mij niet voor bv: 2m² te krijgen, dus je bent toch al genoeg kwijt aan DD
smirre

Geen avatar

Antwoord #4 November 14, 2006, 01:33:25
edit2Rapporteer  
ok, thnx!

ik ga er dus pigment doorheen doen. t volgende board ga ik proberen met DD lak te kleuren (waar koop je dit? is dit botenlak ofzo)

2 morres: over die UV beschadiging, dat hangt dus van de kwaliteit van de epoxy af of kun je iets aan het goedje toevoegen waardoor het beter uv bestendig wordt.

daan

Antwoord #5 November 14, 2006, 01:44:01
edit2Rapporteer  
double coat(DD) lak kan je bij elke goede botenzaak kopen. Kost volgens mij 21.95 voor 500g verpakking. Als je wilt besparen in prijs kan je misschien bij deze online shop verf bestellen http://www.compass24.nl/cgi-bin/abnetshop.pl?basket=mjkgmsmdwelatcsnvquxbforacxbqjhceevforpkgdeuu&wahl=Verven_Lakken%2FVerven
smirre

Geen avatar

Antwoord #6 November 14, 2006, 02:33:29
edit2Rapporteer  
ah bedankt! nu kan ik m afmaken.

Ik heb trouwens de outline van een fanatic skyrider geleend: met als doel een hardwindhakboard te bouwen. ik zal een fotootje posten voordat ie officieel gedoopt wordt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.