¦Tim¦
|
kolere nou dan zou ik toch echt een door kopen
en hopen dat je weg komt
|
|
|
|
|
Geronimo79
|
Nouw, dat je met dat massagewicht van jou, minstens een door nodig hebt.. 180 bij 50 cm..
heheh.. neej, denk dat een 1.24 wel ok zal zijn. maar misschien zelfs wel kleiner. wat ik begrijp uit reacties is een te lang board weer zonde want je bent er zo weer vanaf, maar aan de andere kant je zal ook nog wel een stukkie groeien in het eerste jaar.
als het kwa geld niet uit maakt, gewoon lekker een klein boardje kopen, en vraag dat maar aan je leraar! die weet het veeeeeel beter mogen we hopen. en als je dan de lengte weet en je wilt niet om het jaar een nieuw boardje kopen.. dan een leuk 2e handsje, misschien een beetje op de groei.. Maar vraag het je leraar!! die kan je veel beter helpen.
|
|
|
timmie-to-himmie
|
OK,maar toch bedankt.
En toch tips blijven sturen hé !!
|
|
|
JCS
|
Kijk, opzich zie ik hier wel een redelijk ideale situatie. Jij gaat nog wel groeien neem ik aan. Dus als je nu een boardje koopt dat in verhouding tot de mensen met een groter gewicht hier een groter board is (150 - 160) wat dan voor jou uit zal komen op iets van 120 - 130. Dan kun je het daar goed op leren, maar als je dan verder groeit en zwaarder wordt kun je dat boardje dan nog steeds goed gebruiken. Normaal zijn beginners boards wat groter dan een gemiddelde maat (130 is redelijk gemiddeld dacht ik..) In plaats van dat jij van een groter board naar een kleiner board gaat, hou jij hetzelfde board maar jij groeit.
Snap je het?
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Maximaal 1.30. Groter niet. Je leert waarschijnlijk bloedsnel en kunt met zo`n maat perfect uit de voeten, ook als je ooit een keer 60 kg weegt...
|
|
|
JCS
|
@FlyGirl, dank je wel, dat is wat ik bedoelde
|
|
|
Maurits
|
@FlyGirl, dank je wel, dat is wat ik bedoelde HAHAHA, had je dat zelf niet kunnen bedenken? Je hoeft niet zo'n super groot board te nemen, je leert het wel sneller zeggen ze op een groter board. Maar ik zou gewoon rond de 1,25 nemen zoals flygirl al zei. Je zit iig in het goede seizoen voor het kopen van gear! Dus suc6
|
|
|
|
timmie-to-himmie
|
PS racties moet natuurlijk reacties zijn. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
kitaholic
|
Even rekenen: een boardje van 130 x 40 is redelijk ideaal voor iemand van 75 kg om mee te beginnen en ook nog even mee door te varen. Jij weegt 38 kg. Gaan we er van uit dat boardjes vierkant zijn dan is 130 x 40 gelijk aan een halve vierkante meter. Jij zou dus genoeg aan een kwart vierkante meter (38/75 x 0.5 m2) genoeg hebben, oftewel een boardje van 90 x 28....
Nu heb ik nog nooit zulke kleine boardjes gezien en zijn er meer factoren dan oppervlakte van het boardje dat van belang zijn, maar zorg er voor dat je een goed klein boardje koopt, ook al word je de komende jaren zwaarder. Wat velen hier aanbevelen (boardje van 1.20-1.30) is voor jou al erg groot, ik zou nog veels kleiner gaan!
!!! DENK AUB EVEN NA VOORDAT JE IEMAND VAN 38 KG EEN BOARDJE VAN 1.25 AANBEVEELT !!!
Ik (85 kg) vaar ook niet echt soepel met m'n nobile EXT van 143 x 48, en dit is een nog steeds relatief een kleinere plank dan een 1.25 x 38 oid voor iemand van 38 kg
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
Ik zag bij 2e hands een xtreme staan van 118 een spleen rip 22. Naar zuke maten zou ik kijken. Kijk ook eens naar de underground flx 22 of de fone skate 118. En daarbij lkkr een bowkite van 5 of 7mtr! Dan komt het helemaal goed!
Suc6
|
|
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
Maar ook vast op een heleboel andere sites. Gewoon even de moeite nemen om te zoeken
|
|
|
timmie-to-himmie
|
Ik heb em gezien mooi boardje. maare ik woon niet in noord brabant ik woon er ver vandaan in NH Vlakbij hoorn (Avenhorn) dus ja dat zal niet gaan JMMR... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Idefixe
|
Dan zou ik als ik jou was ff naar vd Berg gaan.
|
|
|
Morres
|
zag en extreme boardje van 1180 te koop, lang genoeg voor jou gewicht
|
|
|
daanbanaan
|
jesses k wou dat ik zon gewicht had... weinig wind nodig en super goedkoop materiaal aanschaffen beterrr
|
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
als je het in verhouding gaat bekijken is n board van 120/130 veel te groot voor jou! toch zou ik voor die spleene rip22(of zo iets) gaan is n vet goed board en als je n kleiner board gaat pakken is het niet echt makkelijk om te leren!!! ik denk dat je op zo'n board niet uit gekeken raakt in jou geval!!!! als je het echt kan zou je altijd n boardje er bij kunnen kopen voor als het hard waaid!!! maar ik zou nog n paar jaar w8en tot dat ik met veel wind zou gaan varen!!!je bent zo ligt! als je flap oren hebt kun je zonder kite al wel varen!!! (sorry khoop niet dat ik je beledigd heb)maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!!!! toch tussen de 120 en 130 dus!!!!!
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Lieve mensen, deze knul is 12 en dat betekend dat zeer binnenkort gaat groeien als kool. En beste Kitaholic, waarom de theorie dat gewicht en boardmaat evenredig moeten zijn.... Ik weeg 64 kilo en heb een board gehad van 1.70 waar ik heel veel plezier van gehad heb als beginner. Heb nu een board van 1.25 waar ik ook veel fun mee heb... Kortom, gewicht en boardoppervlakte verlopen niet evenredig. Ik denk dat hij lekker naar VD Berg moet en zich daar moet laten informeren. Weten ze vast wel raad mee.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
He Timmie, Ben zelf van zelfde leeftijd (volgende week jaartje ouder). Maar ik heb sinds een paar weken een nieuwe regel. Iedereen die een groot board aankan, moet hem nemen! Maar zolang je maar niet te groot gaat (140+). Jij gaat sowieso groeien en zeker rond deze leeftijd. Ik denk dat voor jou het beste is om boardje te nemen wat niet al teveel weegt en ook niet groot is, kleine mensen leren over het algemeen het snelst en daarom zou ik een boardje van 118 bij 37 nemen. Ik ben dit laatste jaar ook erg veel gegroeid. 37 is lekker breed, en je zou hier later erg veel plezier aan hebben. Ik ga dit jaar ook van mijn 118x36 afstappen en hoogstwaarschijnlijk een board van 127x38 pakken. Nou vind ik 118 nog redelijk klein, maar je moet nemen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Ik vaar nu 118xx36. Als intresse hebt om hem te testen moet je maar even emailen (tom.lemij[A]gmail.com). !!! DENK AUB EVEN NA VOORDAT JE IEMAND VAN 38 KG EEN BOARDJE VAN 1.25 AANBEVEELT !!! Daar zijn ze zich ook zeker van bewust. De nieuwe trend is gewoon een maatje groter! Eerder varen, Meer landen... Thodd Scholte, die kleine is nu 11 jaar en vaart ook een 122. Zijn broer Johnno vaart een 115. De keuze die zijn broertje heeft gemaakt vond ik persoonlijk een stukje slimmer! Ik hoop dat je er wat aan hebt! Tom
|
|
|