PL-Bomba/Venom <- .. Ervaring mee?

sjembek

Januari 18, 2007, 01:07:47
edit2Rapporteer  
ik wil half/half gaan kiten, dus met een twinskin én een tube,
maar is de bomba hiervoor geschikt? heb er al een aantal reacties over gelezen via
de zoekfunctie maar geen daarvan is echt doorslaggevend.

Maatje is b.t.w. 8.5

Wat ik graag zou zien is;

voordelen :
nadelen    :

En stel dat, ik tussen een bomba en een venom zou moeten kiezen, zelfde maat, wat zou de beste keuze zijn wanneer ik land/water wil gaan doen?

Alvast bedankt! ..Of niet natuurlijk.

Mg
Lex

Antwoord #1 Januari 18, 2007, 01:26:37
edit2Rapporteer  
Venom is sneller, nieuwer en veel betere lift enzo, bomba is meer voor de beginner en is al vrij oud. Zeker weten de Venom doen!

Voordeel twinskin voor op het land:

In je eentje oplaten en neerlaten
niet pompen
Zeer stabiel

Tubes gaan eerder lek als ze je crasht op het strand. Kijk anders is op www.flyboarden.nl of op vliegerforum.nl, daar zitten volgens mij meer twinskinners
Roon

Antwoord #2 Januari 18, 2007, 01:31:47
edit2Rapporteer  
Inderdaad, Venom is sneller dan de Bomba.
Ligt er net aan wat je zoekt, de Bomba is de beginnerskite van PL.
Kevin

Antwoord #3 Januari 18, 2007, 01:34:39
edit2Rapporteer  
Zou ook zeker de Venom doen namelijk om het volgende:
Voordelen Venom: Sneller,Nog wat meer power en meer depower(vind ik )
Nadelen Venom: kan ik niet zo snel vinden

mzzl Kevin
sjembek

Antwoord #4 Januari 18, 2007, 01:45:13
edit2Rapporteer  
Hm, Venom is in alle opzichten beter dan de bomba, behalve dus dat de venom MINDER geschikt is voor een beginner, zoals ik.

Ik ben eigenlijk een semi-beginner, dus ik denk dat ik dan eerder voor de venom ga.

Bedankt!
Kevin

Antwoord #5 Januari 18, 2007, 02:05:43
edit2Rapporteer  
nee voor beginners ook zeker geschikt hoor echt een top kite voor op het land en ook op het water natuurlijk een chille kite dus als je er niet uit komt gewoon Venom doen voor beginner en als gevordere een Perfect Kite dus gewoon Venom doen Wink
mzzl Kevin
Maurits

Antwoord #6 Januari 18, 2007, 02:58:35
edit2Rapporteer  
Bomba is een leuke kite, hijs wel snel voor lopen. Ik zelf heb de bomba 10.5 nog in me setje. Als ik er nu 1 zou kopen zou ik m inruilen voor een venom 10 of 8. Daar heb je meer aan denk ik. Bomba is gewoon al zwaar veroudert ook. Ik gebruik m dan ook alleen nog als de wind rond de 25 30 knopen zit.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Januari 18, 2007, 18:34:10
edit2Rapporteer  
Venom 13 is echt een topkite. Ook om mee te beginnen mits je al wat vliegerervaring hebt.
JCS

Antwoord #8 Januari 18, 2007, 18:58:04
edit2Rapporteer  
Hoi Tosser,

Ik zou gewoon voor de Venom gaan. Zelf vlieg ik de 16m² versie en hij bevalt me prima. De stabiliteit is heerlijk en het alleen oplaten en landen is ook handig. Het mooiste hiervan is dat het ook nog eens allemaal werkt. Je kúnt ook gewoon echt met de Twinskins van Peter Lynn je handen los laten en weet ik veel wat gaan doen terwijl je vlieger in de lucht staat.
De Bomba is een iets ouder model en zoals al eerder gezegd is dat iets meer het instap model. Maar als je al wat ervaring hebt met grotere kites dan lukt de Venom ook echt wel.
Als het goed is zit er bij je kite een DVD met daarop een gebruiksaanwijzing die je kunt kijken, daarin wordt alles heel duidelijk uitgelegd.
sjembek

Antwoord #9 Januari 19, 2007, 00:39:01
edit2Rapporteer  
Ok, mannen, bedankt voor de input.

Venom 8 staat gereserveerd.

Voor andere koopjesjagers, overjarige modellen te koop;
http://www.vliegerop.nl/aanbiedingen-vervolg.php

MAAR keep in mind, dat de venom 8 rood/grijs voor mij is!
tom_beul
Gast
Antwoord #10 Januari 19, 2007, 00:51:47
edit2Rapporteer  
Ga foil, of tube varen .... is net zoiets als, je bent hetero, of homo, op alletwee vallen is raar (bow behoord bij mij ook tot foil (tong_kitesmiley))

Maar ehh,

Gaat niet echt lukken, het zijn sowieso 2 totaal andere kites .... is niet goed, je moet een beetje van hetzelfde varen! En je moet aan 1 soort kite wennen
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Januari 19, 2007, 18:40:08
edit2Rapporteer  
Kan best wel. Zeker met Peter Lynns is het gewoon slimmer om niet kleiner groter (bedankt maarten80 (shame_kitesmiley)) te gaan dan de 13m2, en er dan voor het low-end een tubekite (flat, C-shape) bij te kopen. Want low-end is nog steeds slecht van Peter Lynn (in vergelijking met tubekites)

Dus grote maat tubekite (16m2 C-shape/14m2 flat)
Middenmaat: 13 Venom
klein 10 of 8 Venom

(indien 14m2 flat -> Venom 10)
maarten80

Geen avatar

Antwoord #12 Januari 19, 2007, 20:51:41
edit2Rapporteer  
Kan best wel. Zeker met Peter Lynns is het gewoon slimmer om niet kleiner te gaan dan de 13m2,

je bedoelt vast: niet GROTER te gaan dan een 13...

ben ik het met je eens, al ben ik benieuwd naar de recente ontwikkelingen (scropion ea)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.