R7 info van Ken Winner

Powered_by_north

Maart 21, 2007, 17:39:15
edit2Rapporteer  
http://www.northkites.co.uk/Kens%20Rhino.pdf

Bij gebrek aan de kite zelf hier een interessant artikel over de Rhino 07 door Ken Winner. Wel interessant om te lezen! Wordt er eigenlijk alleen maar nog nieuwsgieriger van...

Wanneer komt dat ding nou? Iemand al nieuws van kubus of van de shops? Zou hij er deze week niet liggen?
Jacobus

Antwoord #1 Maart 21, 2007, 18:43:26
edit2Rapporteer  
De rhino wordt helemaal de hemel in geprezen, alles moet kloppen aan deze kite. Vind het niet echt objectief. Als iemand van Naish over de raven praat dan zal je een vergelijkbaar artikel krijgen... Eerst zien en dan loven. Ik ben dan ook van de ervaringen van kiters uitgegaan die een raven3 varen en heb aan de hand van die ervaringen de raafjes besteld.

Maar des al niet te min ben ik idd wel erg nieuwsgierig.....
vottens

Geen avatar

Antwoord #2 Maart 21, 2007, 19:18:47
edit2Rapporteer  
Ik heb die van mij besteld bij een kennis in zuid afrika. Is een stuk goedkoper en sneller. Ben hard aan de studie maar zo gauw ik hem geprobeerd heb schrijf ik wel een test verslagje.
Powered_by_north

Antwoord #3 Maart 21, 2007, 19:25:11
edit2Rapporteer  
@Jacobus: Tja, het klopt wel wat je zegt. Het gevaar is ook dat de verwachtingen zo hoog worden gesteld dat het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen. En natuurlijk is zo'n verhaal niet objectief als het geschreven is door de ontwerper van die kite. Dat weet je van te voren. Toch is het interessant wat hij schrijft, zeker omdat ze er zelf zo ontzettend van overtuigd zijn. Ik bedoel, ze zetten niet zomaar hun naam op het spel denk ik. Maar we zullen het binnenkort weten hoop ik, heb zelf ook een setje in bestelling staan!

PS: Afgelopen weekend heb ik zelf de Raven3-12 mogen proberen en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Daarna ook de Rebel-12 mogen proberen en dat was helemaal feest.

Buster

Antwoord #4 Maart 21, 2007, 19:36:03
edit2Rapporteer  
Vriend van me vaarde hem in Cabarete, hij was ook onder de indruk van de Rhino... Ik vaar zelf Rebel. Het stukje is alleen idd wel erg pro-north... Om maar eens wat te noemen gaat de Rebel en Rhino sneller stuk in het doek door de Cam-battens en schijnen er ook nog wat problemen met de 2-pump te zijn... Dusss...
-Cedric-

Antwoord #5 Maart 21, 2007, 21:03:03
edit2Rapporteer  
Het stukje is alleen idd wel erg pro-north... Om maar eens wat te noemen gaat de Rebel en Rhino sneller stuk in het doek door de Cam-battens.

Hoezo?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Maart 21, 2007, 21:21:46
edit2Rapporteer  
Na een hele harde crash van mijn Rebel een cambatten gebroken, en door het doek geschoten. Gelukkig alleen het doek die de pocket vormt van de cambatten (dus niet het doek van de kite zelf), maar toch. Ben er nog geen topic over tegen gekomen op de diverse fora.

Maar dat is niet alleen een North probleem. Veel meer merken zoals Gaastra en Best hebben de battens overgenomen voor hun 2007 kites. Blijkbaar een goed idee dat navolging heeft gekregen!
Buster

Antwoord #7 Maart 21, 2007, 22:14:55
edit2Rapporteer  
Het stukje is alleen idd wel erg pro-north... Om maar eens wat te noemen gaat de Rebel en Rhino sneller stuk in het doek door de Cam-battens.

Hoezo?
Ikzelf heb al meerdere keren er 1 gebroken en eigenlijk heb ik 2 keer mijn kite naar 6uur laten crashen en 2 keer een scheur van 20-30cm naast de cambatten in mijn doek.
Erik9
Gast
Antwoord #8 Maart 22, 2007, 04:51:37
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag met een R7 10 meter van maatje mogen varen......is fijne kite.....stuurt een beetje zoals de Rebel 9....ietjes minder direct zou ik zeggen. Behoorlijke lift en airtime.
Vind over-all genomen de Rebel 9 iets lekkerder.
Hooked Cabarete

Antwoord #9 Maart 22, 2007, 05:26:11
edit2Rapporteer  
ik heb er zelf niet mee gevaren al weet ik wel dat ik laatst een testrider sprak van North die een lekke leading edge had. Die gast was me toch een potje aan het schelden op zijn kite. Probeerde LE te plakken en daarna alle zooi weer terug te plaatsen.
Naar mijn mening iets te veel ingewikkelde troep op de kite wat alleen maar kapot kan gaan. Nogmaals; Ik heb er niet mee gevaren dus weet niets over de vliegeigenschappen.

fransie

Antwoord #10 Maart 22, 2007, 05:28:32
edit2Rapporteer  
ik ben benieuwd!!! als ik het zo lees.
ik vaar nu R5
en er moet echt een mega verschil tussen zitten!
en ik vind mijn R5 al zo lekker varen!
xray

Antwoord #11 Maart 22, 2007, 05:45:02
edit2Rapporteer  
Rhino7 is way better dan Rhino 5. Veel beter te doseren,lang niet zo aan/uit
GlennVegas
Gast
Antwoord #12 Maart 22, 2007, 19:42:23
edit2Rapporteer  
ik heb er zelf niet mee gevaren al weet ik wel dat ik laatst een testrider sprak van North die een lekke leading edge had. Die gast was me toch een potje aan het schelden op zijn kite. Probeerde LE te plakken en daarna alle zooi weer terug te plaatsen.
Naar mijn mening iets te veel ingewikkelde troep op de kite wat alleen maar kapot kan gaan. Nogmaals; Ik heb er niet mee gevaren dus weet niets over de vliegeigenschappen.

op kiteforum.com lees je ook allemaal gedonder met dat pompsysteem....!
Powered_by_north

Antwoord #13 Maart 22, 2007, 20:32:07
edit2Rapporteer  
Misschien nog wat vroeg om echt iets over te kunnen zeggen, maar het 2-pump systeem heeft de eerste sessie overleefd. Werkt prima. Ik zag dat ze op de T-stukjes kleine tie-rapjes hebben gedaan, waarschijnlijk naar aanleiding van de problemen met de eerste serie Vegas 07's en Rhino's.

gary d

Antwoord #14 Maart 22, 2007, 20:36:07
edit2Rapporteer  
Ik kan nergens een topic vinden hoor op kiteforum over het probleem met het 2pump systeem!

misschien dat iemand een link heeft ?

Ben zelf wel nieuwsgierig naar de rhino , aangezien ik over de nieuwe raven3 niet zo heel enthousiast ben ! vond de 12 maar traag !
En aangezien ik met de 12 raven vaarde en maatjes met torch 3 en ik niet meer power had dan hun , leek zelfs minder power te hebben maar dat kan ook aan de afstelling hebben gelegen , want was tenslotte een test kite van kubus .

Ot: hoe de 12 raven te tunen want dan geef ik hem nog een keer een kans !
wouterb

Antwoord #15 Maart 22, 2007, 20:54:30
edit2Rapporteer  
de 2 was erg gevoelig voor een te korte 5th.
xray

Antwoord #16 Maart 22, 2007, 22:31:47
edit2Rapporteer  
Afstelling bij Raven 3 was inderdaad belangrijk. 5e moet niet te kort en stuurlijnen moeten juist wel korter net als de depowerlijnen iets langer wenselijk zijn. Even spelen met de knoopjes dus....
Traag is hij zeker niet overigens...
gary d

Antwoord #17 Maart 22, 2007, 22:59:47
edit2Rapporteer  
Bij de raven3 vaar ik de 5delijn op zn langst en de stuurlijn op het knoopje dichts bij de bar !
Maar echt snel is ie nou ook weer niet , voelde weinig verschil t.o.v mijn raven1 12!
storm

Antwoord #18 Maart 23, 2007, 00:23:25
edit2Rapporteer  
knoopje dicht op de bar lijkt in theorie meer power te geven, maar maakt hem ook stal gevoeliger en stuurt dan ( als ie wil stallen) minder snel.
wouterb

Antwoord #19 Maart 23, 2007, 03:00:00
edit2Rapporteer  
...ook de vliegsnelheid is dan al aardig afgenomen..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.