Board kwijt! Board gevonden! Mazzel!!!

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Juni 06, 2007, 01:40:46
edit2Rapporteer  
Jee!
Wat een avond gisteravond op Autoplaya!
Heerlijk weer, vlak water, superwindje van een knoop of 18 dus lekker gepowered met de Torch 12.
Paar lekkere sprongen, maar maakte af en toe wat slippertjes doordat ik een golfje op mn voorste been kreeg waardoor ik water hapte....ik raakte vaag te water...en op 1 of andere manier schoot mn kite de andere kant op, ik word gelifd (misschien 1 meter ofzo), maar mn board blijft aan 1 voet hangen, die hapt net nog ff water waardoor ik een rotatie meekrijg (mn eerste 360 poging!) en redelijk hard op mn rug te water kom.
Kite op het water, kreeg ik vrij snel terug de lucht in, boardje nog ff gezien, zeker 10 meter upwind.

Ik denk door de klap (toch ff schrik) was mn eerste reactie: Terug naar ondiep water (ik was redelijk ver uitgevaren), eigen veiligheid eerst. Dat board komt wel dacht ik. Maar goed. Ik bleek verder uit te zijn dan ik dacht en kwam vrij moe in ondiep water. Mn maatje ingelicht, maar die kon mn board niet vinden. En andere kiters waren te ver weg voor hulp.

Dus ik met zijn board op zoek...echt ver uit gevaren en bijna tot aan de punt (richting Rockanje??).
Niks te vinden...al vloekend en tierend het enorm eind terug gelopen. Kwam nog een kiter uit Rockanje met blauwe Naish tegen. Ff gepraat.

Bij het teruglopen verbaasde ik me nog ove 2 kiters die echt voor downwind waren..en niet echt ervaren leken..maar goed..

Balen dus....maar goed...terug in de auto zag ik dat er om 21.00 iemand had gebeld (toen was ik aan het inpakken)....het zal toch niet!!?!!? Ik meteen terugbellen...
En ja hoor...de kiter met de blauwe Naish had mn board via een paar Engelsen (die gasten die zo ver downwind waren??) gekregen netjes mn nummer gebeld wat ik er op had staan!!

SUPER MAZZEL DUS! Was echt enorm blij!! Nu alleen ff met hem zien te meeten zodat ik weer lekker kan varen met mn Jaime! Morgen of donderdag hopelijk!!

Leerpunten:
- Als je lichamelijk ok bent, doe toch een poging je board te pakken door upwind bodydraggen (kan ik, maar in 'paniek' niet geprobeerd).
- Niet te ver uitvaren!
- Je board drijft sneller af dan je denkt...
- Nummer op je board!

En ging meteen toch denken aan een boardleash (met zo'n oprol systeem)...maar daar denk ik nog eens goed over..vind het toch geen heel veilig idee...

Kitehigh!

helium

Antwoord #1 Juni 06, 2007, 01:47:15
edit2Rapporteer  
Goed voor elkaar man ThumpsUp
Heb zojuist een watervaste stift ten hande genomen en ff m`n boardje ge(nummerd).
godfather

Antwoord #2 Juni 06, 2007, 03:54:13
edit2Rapporteer  
fijn voor je dude, ik ga ook snel mijn gsm nummer op mijn boardjes zetten !!!
#RemcO#

Antwoord #3 Juni 06, 2007, 04:17:09
edit2Rapporteer  
Dat, noem ik noggus dikke mazzel!!
D.D

Antwoord #4 Juni 06, 2007, 04:19:42
edit2Rapporteer  
Beter voor je man dat je board weer terug is. Was wel een lekker windje he Joepie
T]-[0/\/\@S

Antwoord #5 Juni 06, 2007, 05:43:19
edit2Rapporteer  
ben ook mn board kwijt.. we hebben niet allemaal zon mazzel!
maar met die rolleash is wel een heel goed idee en zeker als je bv met oosten wind vaart.
Als je de rolleash maar niet vast maakt want meestal gebeurt het dat je van je board af word getrokken en er dan niet meer bij kan. Met een rolleash kun je hem dan vast maken 2 handen aan je kite en dan terug naar de kant.. is iniedergeval een zorg minder om je board!
Jurrien

Antwoord #6 Juni 06, 2007, 06:10:06
edit2Rapporteer  
klote dat je je board kwijt bent!

en poor je was niet de enigste met geluk... een vriend van mij peter... was zen boardje kwijtgeraakt op lauwersoog stond haast geen water en het werd vloed hij zou dus naar de kant moeten drijven, we konden hem nergens vinden met zen 3en gezocht en later nog met zen 2en..

volgende dag is hij weer gaan kijken en toen hij hem gevonden!

hoeveel geluk heb je dan het is gewoon vloed geweest en toen weer eb... :S

(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 Juni 06, 2007, 06:45:30
edit2Rapporteer  
Was vandaag van 14.00 t/m 20.30 op Autoplaya en raakte in gesprek met die Engelsman..
Als het goed is dan vaart hij met een North 06.. Ik geloof een Rhino.. Die gast is het inderdaad nog aan het leren en maakte vandaag ook weer een mega downwinder.. Het is niet het meest ideale om te doen, bij aflandige wind, maar zo krijg je nog wel je board terug  (grinnik_kitesmiley)
Goed geregeld van die gasten  ThumpsUp
Ps heb vandaag top gevaren met 18-22 knp wind en lekker de zon op de kop...
Lekker met mijn nieuwe 14m2 en nieuwe board kunnen spelen  (grinnik_kitesmiley)
soulride

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 06, 2007, 19:49:08
edit2Rapporteer  
Zet je telefoonnummer niet enkel op je board, maar ook op je kite!
Als je je kite verliest op zee en de kustwacht vindt hem, dan kunnen zij onmiddellijk te weten komen of de eigenaar behouden is en hoeven ze niet noodeloos naar een drenkeling te zoeken.

Blij dat je je boardje terug hebt. Ik heb er één verloren, ondanks tel.nr. Ondanks dat lijkt er me een hulpvaardige sfeer te leven onder kiters: Even een boardje wat meer downwind brengen om een upwind draggende kiter te helpen. Houden zo!
zagy

Antwoord #9 Juni 06, 2007, 21:36:25
edit2Rapporteer  
jongens, ga niet ver weg varen als je niet goed upwind kan boddydraggen. Het verbaasd me telkens weer hoe vaak mensen een board kwijt zijn!
D.D

Antwoord #10 Juni 06, 2007, 21:44:17
edit2Rapporteer  
jongens, ga niet ver weg varen als je niet goed upwind kan boddydraggen. Het verbaasd me telkens weer hoe vaak mensen een board kwijt zijn!

Hij zegt dat hij het wel kon, en als je in paniek raakt wil je echt alleen maar zo snel mogelijk naar de kant!:P
Je moet gewoon idd proberen rustig te blijven ook al is dat moeilijk:P
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.