bij jou afstelling dan vaar je toch met onwijs slappe stuur/ onderlijnen,.. moet je bij de oude rhino's niet hebben,.. niet te sturen! want je vaart waarschijnlijk niet ingehaakt met volledig ingetrokken bar!?!
hehe, ben helemaal in de war man!
Het is ook niet zo heel eenvoudig omdat er zoveel verschillende kites zijn. De F-one Bandit bijvoorbeeld kun je weer wel met slappe stuurlijnen varen, evenals een Venom van PL. Bij de meeste C-shapes en ook Bow's moet je wel degelijk spanning op de stuurlijnen houden wanneer je tegen de knoop vaart.
Vroeger voer ik tegen de stopper, de laatste jaren tegen de chickenloop. Wat SSFuel zegt gaat dus zeker op, maar is persoonlijk hoe je vaarstijl is.
Waarschijnlijk vaar jij met je bar tegen de stopper (wat ik ook lekker vond bij de oude Norths), en dan is uithaken gelijk veel meer power. Trimmen is dan wel noodzakelijk omdat je de kracht niet kunt houden. Maar oversheeten (de kite gaat bijna stallen, of stalt) mag niet gebeuren.
Voor goed uithaken moet je kite goed vliegen ingehaakt, en uitgehaakt nog hanteerbaar zijn (zonder je armen eraf te trekken). Wat SSFuel zegt is dan meestal de enige oplossing. Ik voer mijn oude Norths (Vegas04/05) met maar 14cm depowerlijn, en dan was uithaken niet lastig. Op mijn bandit en Rhino7 zit dik 35cm!!!
Ik zou trouwens tot het weekend wachten, dan gaan de temperaturen weer omhoog + ZW wind!